Gå til innhold
Joakim

Feil på Navigasjon columbus


Anbefalte innlegg

Har en Skoda Superb 2009 med columbus. Navigasjonen klarer ikke lengere og finne posisjonen til bilen. Har noen vært borti lignende problem?

Oppdaterte kart og firmwaren i fjor på sein sommeren har fungert helt til no i vår engang. 

Først svirret posisjonen rundt omkring både til vanns og til fjells men prøvde så og instalere samme programvare på nytt igjen da ble posisjonen flyttet til Tyskland en plass.

Håper noen her har råd. Bor 9 mil unna nærmeste Skoda verksted så litt surt å kjøre over 18 mil vis det kan løses selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 var nok det siste antallet den fikk inn før det sluttet å fungere. Nå viser den 0 siden den ikke har fått inn noen etter firmware oppgradering. Holder fortsatt en knapp på ledningsbrudd. Men få lest ut feilkoder er første pri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ut feilkoder eneste jeg fant var en kode j401.  Se vedlagt kan kanskje være antennen leteste blir vell å prøve å kjøpe en antenne billig fra ebay og teste ut om signalet kommer.

DSC_0981.JPG

DSC_0980.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt og bytte ut spilleren med en ny spiller fra 2din som er tilpasset for Skoda. Har sånn premium system så får ikke koblet dagens telefoner til bilen og i tillegg kan man få en god løsning med dab. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny spiller kan være en fin investering det, men det løser vel ikke problemet med at du ikke får satelitt-signaler?

Har du kommet lenger i feilsøkingen med tanke på feilkoden du fikk frem, slik at du vet om dette er et ledningsbrudd, feil på antenna, og/eller evt feil på spilleren i din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt ute spilleren og sett. Ser bra ut bak der. Begynne å gå igjenom kabel kanalan orker jeg ikke. Følger som regel med egen gps antenne med de nye spillerene eller kan jeg kjøpe glass antenne til den spilleren jeg har idag og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...