Gå til innhold
Espen

Ny Skoda Kodiaq i september 19


Anbefalte innlegg

11 minutter siden, BGB skrev:

Det er byggedato ift produksjons stopp hos fabrikken. Før var dette uke 22 men den er nå flyttet til 28. Er bilen bygget før denne uken er det en 2019 modell, etter er det en 2020. 

Der tar du jo beviselig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor langt tid de bruker på å bygge en bil på fabrikken, fra start til stopp? 

@Espen Gratulerer så mye med ny bil! Jeg regner med det var verdt ventetiden? ;) Forresten, på speilene dine, hvor har du blindsonevarsleren? Har du den i speilglasset eller i speilkappen? Sjekk gjerne dekselet over motoren din også, finnes det noe Skoda-logo på dette dekselet, eller er det ingen logo der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Core2Duo skrev:

Gratulerer så mye med ny bil!

Mange takk for det 😊

 

13 timer siden, Core2Duo skrev:

hvor har du blindsonevarsleren?

De sitter på de nye 2020 modellene på speilhuset, mot A-stolpen. Jeg har lagt ved noen bilder.  Jeg la med noen bilder av speilkappen, motordekselet og kanten på døra. De nye 2020 modellene har ikke denne beskyttelselisten som popper ut for å beskytte døra. Det ble kanskje for mye galt med de? Jeg tenker at jeg godt kunne hatt slike. Intensjonen med de var ihvertfall god.

 

IMG_3209.jpg

IMG_3222.jpg

IMG_3208.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Superb lll skrev:

noen flere bilder og høre litt av ditt førsteinntrykk

Ja, dette var unektelig en god opplevelse.

Det er jo alltid spennende med ny bil, men nå var det litt ekstra spennende syntes jeg. Dette er en mye større/høyere/mektigere bil enn jeg har hatt før. Det har vært en liten jobb internt hos oss får å få den igjennom som firmabil og gleden er jo ikke noe mindre nå som jeg har fått den. Jeg sitter mye høyere og rettere enn i Superben. Det liker jeg godt. Det er en god følelse å sette seg inn i bilen, fremfor å sette seg ned. Jeg synes oversikten ut inne i bilen er veldig god. jeg føler at jeg får mye bedre oversikt, selv om det kanskje ikke er så veldig mange cm det er snakk om.

Kmstanden er 111, så det har ikke blitt så lange turen enda. Det er en behagelig stille bil. Jeg synes ikke det var utpreget vindstøy heller.

Jeg har aldri hatt alcantara seter noen gang. Der sitter jeg som støpt fast. Skinnsetene i Superben kan jo bli litt glatte, så der kan jeg jo gli litt frem og tilbake under kjøring, men her satt jeg fast. Det er jo positivt, det.

Som nevnt tidligere så er ikke min Amundsen med innebygd SIM-kort slot, og jeg har heller ikke en slik Car-Stick som @Core2Duo har fått med. Da blir det ørlite mer tungvindt hos meg å få bilen på nett. Det jeg må gjøre er å passe på å starte bilen, åpne iPhonen min på innstillinger for delt internett, plugge inn CarPlay USB ledningen - deretter kobler bilen seg på nettet automatisk. Litt mer bry, men det kommer jeg nok inn i.

Jeg har ikke hatt Skoda-Connect før heller. Det var også en god ting kjenner jeg. Spesielt det at jeg kan skru på parkeringsvarmeren, uansett hvor jeg måtte være, og få isfri bil når jeg henter den på flyplassen f.eks.

Ellers så er ikke de beskyttelseslistene for dørene med lenger. De ble borte på de nye 2020 modellene. Det tenker jeg var litt dumt, for jeg syntes det var en god idè.

Digitalt instrumentpanel var også ganske gøy. Her er det ganske mange måter å ha visningen på. Siden det er så mange måter, så tenker jeg at dette kommer det til å ta tid for å finne ut hvordan man selv synes at utseende bør være. Jeg kommer sikkert aldri til å bli enig med meg selv.... 😂

Jeg synes fargen er utrolig spesiell. Jeg har prøvd å få det med på bildene, men det blei for vanskelig med telefonen. Fargen er Lava Blue. Så den er egentlig litt mørk blå, men i lyset så kan det virke som det er litt grønnskjær i fargen. Når sola skinner på oversiden av døra, så kan nedre del faktisk virke litt lilla. Dette er egentlig ganske artig å se på. Fargen endrer karakter ettersom hvordan lyser er. Alle farger endrer seg jo alt ettersom hvor lyst/mørkt det er, men dette spillet er spennende.

IMG_3214.jpg

IMG_3215.jpg

IMG_3216.jpg

IMG_3217.jpg

IMG_3218.jpg

IMG_3219.jpg

IMG_3220.jpg

IMG_3221.jpg

IMG_3224.jpg

IMG_3228.jpg

IMG_3225.jpg

IMG_3226.jpg

IMG_3227.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

Så med andre ord jeg hadde «beviselig» korrekt.

Nei, du har jo ikke det. Bilen min er ikke en 2019 modell. Jeg har en av de aller første 2020 modellene i landet.

I følge min Skoda forhandler Møllerbil Storhamar så har jeg en 2020 modell.

I følge internasjonale regler for chassisnummer så har jeg en 2020 modell.

Skiftet til Skoda fra 2019 modeller til 2020 modeller var månedsskiftet Mai/Juni
Bestilling før 31/5, ble en 2019 modell.
Bestilling etter 1/6 ble en 2020 modell.

Hvor du har dine opplysninger fra vet ikke jeg, men det er jo her helt klart at noe ikke stemmer. 

På 8.8.2019 den 15.22, BGB skrev:

Dog jeg ser de har gått over til S K O D A på bakluken som skulle være på 2020 endringene

Mener du at Skoda har laget noen modeller med bokstaver for en slags myk overgang...?

Hvorfor tror du at de har laget nye bakluker, uten stanset fordypning til det runde Skoda-merket, men med bokstaver, og gitt ut noen biler med det?

Når det gjelder forum-etikette så er ikke din påstand ydmyk i det hele tatt, derfor mitt svar til deg.
Det er noe du bør tenke på for fremtiden.

3 timer siden, BGB skrev:

Lykke til.

Jo... For all del... Takk for det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt skrev jeg at jeg trodde din bil var produsert før uke 28. Der tok jeg feil. 

Før uke 28: 2019

Etter uke 28: 2020

DDB68225-3849-4FCD-B273-0DDC0C027267.thumb.jpeg.83cfdd88d9f9834a4db5288c3a5eb748.jpeg

Min «påstand» er korrekt, det er bare du som ikke klarer å forstå hva jeg skriver. Jeg har aldri påstått at din bil var en 2019, men jeg tok feil angående prod uke.

Nå er jeg ferdig med å skrive med deg og i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, BGB skrev:

Som sagt skrev jeg at jeg trodde din bil var produsert før uke 28. Der tok jeg feil. 

Før uke 28: 2019

Etter uke 28: 2020

DDB68225-3849-4FCD-B273-0DDC0C027267.thumb.jpeg.83cfdd88d9f9834a4db5288c3a5eb748.jpeg

Min «påstand» er korrekt, det er bare du som ikke klarer å forstå hva jeg skriver. Jeg har aldri påstått at din bil var en 2019, men jeg tok feil angående prod uke.

Nå er jeg ferdig med å skrive med deg og i denne tråden. 

Når jeg bestilte min Octavia.. så fikk jeg den utlevert 28.04.17... Det er en 2018 modell... Så, dem gjør nok litt som dem vil tenker jeg ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marius skrev:

Når jeg bestilte min Octavia.. så fikk jeg den utlevert 28.04.17... Det er en 2018 modell... Så, dem gjør nok litt som dem vil tenker jeg ;)

Nei det er faktisk nøye planlagt dette systemet. Før var det uke 22 som var produksjons skifte hos fabrikkene (ikke bare Skoda), men i år ble dette flyttet til uke 28 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BGB skrev:

Nei det er faktisk nøye planlagt dette systemet. Før var det uke 22 som var produksjons skifte hos fabrikkene (ikke bare Skoda), men i år ble dette flyttet til uke 28 :)

Ja.... Dem gjør som dem vil... uansett om det er planlagt eller ei ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny bil @Espen :) 

Lava Blue er også en høyst undervurdert farge, jeg har sett noen Superber de siste dagene med denne fargen også, og de kler den svært godt. Jeg har også lagt merke til det du skriver om at fargenyansene skifter litt på alt ettersom hvilket lys det er og spesielt i solskinn :) 

Digitalt dashbord er meget uvant ja, og jeg har nok ikke helt klart å bestemme meg for hvilken visning jeg liker best enda jeg heller, men det ser vel ut til å ha stabilisert seg litt mer nå for min del ;) 

Alcantara seter er også min favoritt, men denne gangen så «måtte» det bli skinninteriør på meg om jeg skulle velge den bilen jeg kjøpte, for det var en utstillingsbil jeg fikk et meget godt kjøp på ;) 

Kodiaq er jo en meget stor, komfortabel og stabil bil, så her har alle dere som har valgt en slik noe veldig flott å kjøre med :) 

50 minutter siden, Marius skrev:

Når jeg bestilte min Octavia.. så fikk jeg den utlevert 28.04.17... Det er en 2018 modell... Så, dem gjør nok litt som dem vil tenker jeg ;)

Akkurat når det gjelder Octavia sin overgang til 2018 FL utgaven, så gjorde de absolutt akkurat som de ville, for slutten av April er ganske mye tidligere enn uke 22. :) 

39 minutter siden, BGB skrev:

Før var det uke 22 som var produksjons skifte hos fabrikkene (ikke bare Skoda), men i år ble dette flyttet til uke 28 :)

Det stemmer det du skriver her @BGB, det er vel akkurat bare når det gjelder Octavia 2018 FL som bryter litt med dette systemet for Skoda sin del, for de første bilene av denne utgaven ble levert ut i April mnd. :) 

Om det er noen andre bilprodusenter som har gjort noe tilsvarende med sine modeller vet jeg ikke, men jeg blir vel ikke akkurat overrasket om det har skjedd, spesielt ved lansering av nye modeller eller facelifter. Men det er jo også noe helt annet enn at det er bytte til neste års produksjon av en eksisterende modell uten FL e.l., som du skriver. Så du er godt informert @BGB :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 15.22, BGB skrev:

Jeg ser du bestilte denne i juni, altså før uke 28 så det er en 2019 modell.

Her skriver du jo at jeg har en 2019 modell. Det er det ikke.

19 timer siden, BGB skrev:

Nå er jeg ferdig med å skrive med deg og i denne tråden. 

Ja, jeg også. Beklager at jeg var litt oppfarende. Mye følelser med ny bil... 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil :) Jeg er på bei til å bestille meg en ny Superb iV, men sliter med fargen på denne, har en 2017 Superb i dag i moon white som jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg å prøve noe nytt, så titter litt på samme farge som din Lava Blue, hvordan er dine tanker rundt fargen når du har hatt bilen noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 15.45, Nouse" skrev:

hatt bilen noen dager?

Hei, du. 

Lava Blue er en kul farge. Den skifter litt farge og nyanser alt ettersom været er. Mørk blå, deretter med et grønnskjær, jeg har sett at den kan grense litt opp til lilla noen ganger. I skumringen så var det en kar som sa jeg hadde en tøff sortnyanse 😊

iV er interessant. Om3 år når jeg skal skifte bil igjen, så tenker jeg st det er et meget godt alternativ. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...