Gå til innhold
Espen

Vann på taket - regn.


Anbefalte innlegg

Jeg har en Superb, og skal snart gå over til Kodiaq.

"Problemet" med vann på taket er følgende: Når det har regnet mye, evt. regner mye, så legger det seg vann på taket. Når jeg så åpner bakdørene så renner det vann ned på baksetet i Superben min.

Er dette noe som skjer på Kodiaq også, eller har designerne funnet ut av dette litt irriterende fenomenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen erfaring med Kodiaq, men slik ser det dessverre ut til at det er på de fleste biler i dag. Noen få biler har vel en liten list i overkant av døråpningen som leder bort vannet, men de er det ikke mange av. Har hatt den samme utfordringen på veldig mange av mine tidligere biler også, og slik var det på Superb som du skriver og det er akkurat det samme på Octavia som jeg kjører i dag også dessverre.

Men det kan jo hende at de har funnet opp noe Simply Clever» med Kodiaq, siden de har kommet med en beskyttende list som feller seg ut når en åpner dørene. Men den skal en visstnok følge litt med på, for den sliter på lakken til andre paneler har jeg sett at flere bemerker på andre fora og grupper.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver @Superb lll, så hadde det vært fint om de fant opp noe "Simply Clever" rundt dette temaet. En takrenne er jo i den gata, men det gikk jo produsentene bort fra for mange år siden.

Dørlist beskyttelsen har jeg også lest kan slite litt på lakken, men jeg har også lest at det i tilfelle kommer av at den sitter ørlite skjevt og bør derfor justeres riktig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok bra det du skriver her @Espen, for det er helt klart en reklamasjonssak i de tilfellene jeg har lest om, hvor de både justert beskyttelsen og har lakkert ved behov.

Det har vel dessverre litt med at sluttkontrollen går litt for fort, slik at de ikke får luket bort slike ting før bilene forlater fabrikken. Såfremt det ikke er bruken av dørene som etterhvert gjør at dørbeskytteren kommer litt ut av kurs da, for akkurat hva det har kommet av har jeg ikke lest, men det blir uansett utbedret. Bare synd at det da kanskje må lakkeres i enkelte tilfeller, for det er ikke bestandig at det er like vellykket, det vet jeg av selvopplevd erfaring.........

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 10.6.2019 den 14.47, Espen skrev:

Jeg har en Superb, og skal snart gå over til Kodiaq.

"Problemet" med vann på taket er følgende: Når det har regnet mye, evt. regner mye, så legger det seg vann på taket. Når jeg så åpner bakdørene så renner det vann ned på baksetet i Superben min.

Er dette noe som skjer på Kodiaq også, eller har designerne funnet ut av dette litt irriterende fenomenet?

Dette er et stort problem for meg, på min 2019 mod.  ble bare værre etter D-Tech behandlingen. spesielt irriterende når barn skal festes i barnesete, og man rett og slett blir "søkkanesblaut" på ene armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Det burde jo være unødvendig, for dette kunne fint vært unngått med f.eks. en gummilist i toppen av døråpningen som ledet bort vannet når en åpner dørene, har som tidligere nevnt også det samme problemet på min Superb.

Jeg har med meg en tørkerull i bilen som jeg bare tørker av vannet som er på oversiden av bakdørene før jeg åpner dem, da unngår jeg i hvert fall at baksetene blir våte når dørene åpnes. Ikke den beste løsningen det heller og burde vært unødvendig, men i mangel på andre løsninger, så gjør jeg det så enkelt som mulig.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...