Gå til innhold
Espen

Sinkslipp...?


Anbefalte innlegg

På mine to forrige Superber, 2011  og 2014, Brilliant Silver, så hadde jeg endel sinkslipp og det ble bobler i lakken. Dette ble utbedret på garantien. 

På min nåværende Superb, 2017 Corrida Red, så har ikke dette skjedd.

Fordi det ikke er metallic lakk? Eller fordi problemet er løst?

Har/er dette noe som har skjedd på Kodiaq?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG er ikke helt kvitt sine zinkslipp utfordringer enda, men jeg har vel til gode å se at det har vært noe med Kodiaq enda, men jeg må jo helt ærlig tilstå at det ikke akkurat er noe jeg har fulgt med på heller.

Vi kjører veldig mye VW på jobben, og så vi ser dessverre en del til at VAG ikke er kvitt dette enda som nevnt, og vi har hvite biler uten metallic. Så jeg tror nok ikke at valg av lakk har så mye å si for hvor eksponert de er for dette, men dette har jeg ikke kunnskaper om, jeg registrerer kun det jeg ser med egne øyne og hva som skrives på vårt intranett ang. biler. Vi har et stykke over 200 biler i Norge, og kommer opp i flere hundre til om vi tar med bilene til mine kollegaer i andre Nordiske land, så en viss oversikt/info kan jeg nok si at jeg har.......

Dessverre så har heller ikke VAG (Møller for Norge sin del) blitt så mye enklere å ha med å gjøre for utbedring av dette, for de fleste tilfellene blir avslått og konkludert med ytre påvirkning, selv hele lakkbobler........ Mulig det er enklere for Møller å komme unna med slike påstander når det gjelder firmabiler, dette ligger litt høyere opp i systemene våre, men vi utearbeidende sier i hvert fall klart fra om våre erfaringer og det er dokumentert fra de fleste av med bilder, men det ser ikke ut til at det hjelper så mye.

Selv har jeg nå min tredje bil fra VAG konsernet, men har ikke sett noe til zinkslipp på noen av dem. Skal i rettferdighetens navn også legge til at jeg ikke har hatt bilene i mer enn ca 2,5 år før de har blitt byttet inn, så om det har oppstått noe i etterkant vet jeg ikke noe om.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt mine biler i 2,5 år. Vi går over til antall år nå, og ikke antall km. Og på de Superbene kom det tidlig. Bare litt over året. 

Jeg fikk min nåværende Superb i september 16, og har ikke sett noe til det enda. Heldigvis. 

Sinkslippene ble oppdaget på servicer og det var Hamjern Bil som selv tok dette opp.  Nå har Hamjern Bil blitt til Møller Bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...