Gå til innhold
Core2Duo

Infotainment online og SIM-kort


Anbefalte innlegg

Et kjapt lite spørmål jeg håper noen kan svare på. :)

Hvordan er det med Infotainment online nå til dags? Jeg tenkte eventuelt på Amundsen. Der er jeg veldig ivrig på en eventuell CarStick, slik at jeg kan få data-SIM, noe jeg mener at jeg må ha for at infotainment online skal fungere. Stemmer ikke dette?

Jeg får nemlig beskjed om at siden bilen har security og service (knappene i taket), så har bilen innebygget SIM-kort, og dermed er online. 

Jeg mener det innebyggede SIM-kortet kun går på appen og kontakten med bilen (appstyrt webasto og den pakka), mens om jeg skal ha en fungerende infotainment online (vær, nyheter, online trafikkoppdatering, bensinstasjons-priser, oppdatering og den pakka) så må jeg ha eget SIM-kort fra min mobiloperatør. 

Hva stemmer her egentlig? Har det blitt nytt/oppgradert system, så alt går via det innebygde SIM-kortet i bilen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har et innebygget e-sim men dette fungerer kun på knappene i taket og for appen. For å få online funksjonene må du ha et datasim i ja. Nå vet jeg ikke hvordan Amundsen er i forhold til Columbus som jeg har, men jeg kan koble mobilen opp mot systemet å få disse online tjenestene, nå må det riktignok kobles opp hver gang bilen startes (virker det som) så jeg bestilte opp datasim og bilen er nå online hele tiden.

spacer.png

spacer.png

Bilde_31_05.2019,_18_07_11.jpg.3b2b9acfa

Bilde_31_05.2019,_18_07_42.jpg.8973d4e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente også, @BGB. Det går fint ann å koble opp via telefonen, men som du sier er det et evig styr å sette opp, og om man i tillegg må gjøre det hver eneste gang.... nei takk. Det er derfor jeg er ivrig på denne carstick'en. 

Jeg slo faktisk opp i den aller ferskerste brukerhåndboka for Superb, og der står det følgende: "For at "Infotainment Online"-tjenestene skal fungere må Infotainment være koblet til Internett". 

Jeg får se hva de sier. Det kan jo hende de misforsto meg i det store og hele. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
3 timer siden, Haukefer skrev:

Kan eg bare bestille ett datasim å bytte ut det jeg har da? Trudde dette var ekstrautstyr 

Hvilket system har du?

Har du Carstick (tilbehør) er det bare å sette i et datasim ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...