Gå til innhold
Doffen

Koding/aktivering av 'personalization'


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en ny Skoda Kodiaq Sportline. Superfornøyd med bilen, men vi glemte uheldigvis å bestille med 'Personalisation of drive mode selection'/personalization. Det betyr at de to nøklene til bilen kun kan styre sete posisjon, men man kan ikke lage personlige profiler for de andre innstillinger som Radio, Lane assist osv. 

Forhandler sier at dette ikke kan programmeres inn i ettertid, men jeg vet at dette lar seg gjøre via VCDS eller OBDEleven koding. Spørsmålet er om det er noen i Oslo / Akershus området som er gode på dette og som kan programmere dette for meg? Betaler selvsagt.

Endret av Doffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, bestilte på nettsiden til ODBeleven.
Det er nok ingen garantier når man gjør denne type kode endringer selv.
Man får evt. passe på å ta backup, slik at man kan legge tilbake original settings hvis man har behov for å sende bilen tilbake for garanti jobb.
 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye feilinformasjon ute å går når det kommer koding, garantier etc.

Det som er viktig å huske på er at alle valgene for endringer/kodinger man gjør ligger i ECU som valg fra fabrikk, man "slår bare på en bryter. " Men mye av det som ligger i hjernene er ting selv erfarne kodere skal holde seg unna, én feil og styreenheten er grønnsak - derav kan man få problemer med garanti, for at forhandlere ikke vet hva som er gjort av hvem så bilen kan bli rødflagget i systemet sies det.

Til og med min lokale forhandler har spurt meg om råd når det kommer til koding, Audi Trondheim hadde/har egen fyr som gjør dette, så det er nok ulik praksis rundt om.

På vår forrige 2016 Octavia hadde jeg endret MYE, alt fra å låse bilen med motor i gang til Audi throttle respons - ble aldri nevnt noe på service og de visste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er heilt klart mange fallgruver å gå i dersom ein ikkje har peiling på kva ein gjere det og då. Når da er sagt, er da OBDeleven som er verdt pengane, eller er da andre programmeringsverktøy med samme brukersnitt der ute som er verdt å kikke på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte i går at VAG har endret protokollene for 2019 modellene, så min VCDS fra 2015 fungerer ikke lengre enn til 2018. 

Lurer på hva som skjer med de som koder med OBDeleven på 2019 ->. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Doffen skrev:

Min Kodiaq er en 2019 mod. Ingen problemer med settings via ODBeleven når jeg modifiserte.

Har du en «ekte» 2019 modell eller en sent 2018 registrert som 2019?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 14.25, BGB skrev:

På vår forrige 2016 Octavia hadde jeg endret MYE, alt fra å låse bilen med motor i gang til Audi throttle respons -

Finnes det en side eller slikt som man kan finne alt som kan gjøres/endres med bilen? Hadde vært morro og lese litt og lage seg en liten liste over hva man kunne tenkt seg å gjøre, før man eventuelt finner på å kode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Core2Duo skrev:

Finnes det en side eller slikt som man kan finne alt som kan gjøres/endres med bilen? Hadde vært morro og lese litt og lage seg en liten liste over hva man kunne tenkt seg å gjøre, før man eventuelt finner på å kode. :)

 

Ligger mye på Briskoda, og enda mer om man googler litt. Det er mye som fungerer på tvers av VAG, feks det meste på en Golf/A3 vil fungere på en Octavia.

Superb III: https://www.briskoda.net/forums/topic/380829-superb-mkiii-vcds-adaptations-tried-and-tested/

Octavia III: https://www.briskoda.net/forums/topic/299426-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...