Gå til innhold
Jonas

Bilkonfigurator


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig bestilt meg min første Skoda og vil tipse om en ting jeg fant nyttig. Jeg syns bilkonfiguratoren på den tsjekkiske siden var bedre. Spesielt så er den grafiske delen med farger etc. mye bedre. Mulig den kommer på norske sider etter hvert. 

https://cc.skoda-auto.com/cze/cs-CZ/

Minuset er selvsagt at språket er en utfordring, men med den norske pris- og utstyrslisten var det meste forståelig. 

Så nå er det bare å glede seg til levering av Superb 2020 for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny Superb @Jonas 😊

Blir jo litt nysgjerrig på hvilken motorisering, drivlinje, utstyrsnivå, farge, felger, etc du har valgt da......... 😊

Takk!

Ikke de mest dristige valgene på hverken farge eller motorisering :)

2,0 TDI 190hk 4x4 L&K .

Quartz grey med sort interiør/tak.

Propus Aero 18". - Gikk for 18 hovedsaklig pga. komfort, men skal innrømme at jeg er usikker på felgene. Usikker på begge 18" variantene, men har bare sett de på bilder. 

Digitalt instrumentpanel, hengerfeste, delingsnett, solgardin, multiratt med paddles og varme og et par andre småting. 

Screenshot_20190626-185624_Samsung Internet.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort en henvendelse til Møller ang konfigureringssiden. De skal lanseres en bedre konfigurator i Norge i løpet av året. 

Dette var svaret jeg fikk:

"Her var det noen gode poenger og vi takker for falkeblikk og kritisk sans.
Vi er prisgitt fabrikkens oppdateringer på oppdaterte bilder. Det er også noe treghet på konfigurator data. Her skal det nevnes at vi ruller ut ny plattform helt på tampen av året. Den tsjekkiske konfiguratoren er allerede oppe om du ønsker å ta en titt på denne - skoda-auto.cz
Vi takker for din tilbakemelding.

Vennlig hilsen / Best regards
Pål Liaker Holm
Customer Care Manager"

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jonas skrev:

Takk!

Ikke de mest dristige valgene på hverken farge eller motorisering :)

2,0 TDI 190hk 4x4 L&K .

Quartz grey med sort interiør/tak.

Propus Aero 18". - Gikk for 18 hovedsaklig pga. komfort, men skal innrømme at jeg er usikker på felgene. Usikker på begge 18" variantene, men har bare sett de på bilder. 

Digitalt instrumentpanel, hengerfeste, delingsnett, solgardin, multiratt med paddles og varme og et par andre småting. 

Ser veldig flott ut denne Superben her da @Jonas :) 

Er jo en bjørnesterk og relativt pigg motor dette her, så denne vil jeg tro du blir meget godt fornøyd med. :) 

Jeg hadde også 18" hjul (235/45-18" både sommer og vinter) på en Superb 2016 jeg selv hadde, det var en hjulstørrelse jeg var meget godt fornøyd med. Ser det var et nytt felgdesign her ja, jeg synes de var finere enn turbinfelgene som er std for L&K i dag, men er nok likevel litt usikker som du selv skriver hva jeg synes, de må nok sees i virkeligheten før en kan uttale seg helt sikkert ser det ut til......... :) 

 

Om jeg skal komme med noen forslag til deg etter å ha hatt en Superb selv, så vil jeg anbefale deg å ta med; 

  • Oppvarmet frontrute, det er en helt usynlig folie som er meget effektiv for utvendig is og innvendig dugg.
  • Om du kjører en del på saltede vinterveier, så velg en ekstra understellbehandling. Bare forhør deg med forhandler hva de anbefaler, så du ikke får lagt på noe som går utover Skoda sin rustgaranti. Selv har jeg valgt Mercasol etter samråd med min lokale forhandler.
  • En ekstra lakkbeskyttelse kan være veldig nyttig, såfremt du ikke er en ivrig detailer selv da......... :) 
  • Montere skvettlapper både foran og bak, ellers så blir lakken helt slitt bort (sandblåst etter noen få mnd.
  • Beskyttelse oppå støtfangeren bak, enten folie eller list. Det kan spare deg for en del irriterende riper.
  • Gummimatte i lasterommet
  • Gummimatte over tunell for baksetet/gulvet (om det ikke allerede er std for L&K da?)

Av forslagene jeg kommer med her, så er det jo kun oppvarmet frontrute som evt. må forandres i bestillingen din, alt annet blir jo lagt inn/montert hos din lokale forhandler :) 

 

Er det estimert lang vente/leveringstid for denne bilen eller @Jonas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superb lll takk for tips. 

Frontruta skal vurderes før det er for sent. "Et par andre småting" inkluderte lakkbeskyttelse, skvettlapper, bagasjeromsmatte og lastekantbeskytter. Så da nærmer jeg meg :)

Selger antok levering i løpet av september. Han regnet med mer detaljer i slutten av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det @Jonas 🙂

Et lite tilleggstips vil være å ta med reservehjul om du ikke allerede har det med, har opplevd 3 ganger de siste årene at jeg har kjørt på noe som har ligget i veibanen (bolt, stor skrue, etc) som rett og slett gjør et rep.sett helt ubrukelig. Da er det kun et reservehjul som kan redde dagen.......

Kun et velment råd 🙂

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...