Gå til innhold
Mamsen

Grus og skitt under dørlister


Anbefalte innlegg

Hei igjen, trenger litt råd. Flere ganger når jeg har vasket bilen, så har jeg lagt merke til at det samler seg skitt, og til og med små grus bak dørlisten på bakdøra. Skal det være sånn? Noe man kan gjøre for å unngå det? Vil jo ikke at det skal begynne å ruste bak der. Prøvd å ta noen bilder for å vise hvor det er. 

F722EDC5-9098-43EF-96F3-8F2C2A5FB1F4.jpeg

046F5426-D133-4B7D-958A-BA75712C1F86.jpeg

7B41E4BA-B50B-4892-AB63-22C1BEC7C2C2.jpeg

Endret av Mamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter er kjapt søk ser jeg det er flere som opplever dette, både på Karoq og Ateca. 

Mulig forhandler kan justere dørpakning som visstnok er et problem fra fabrikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så ut til å være mere skitt enn hva som er akseptabelt @Mamsen. Spesielt småsteinene ved nedre gummilist, det virket som en skikkelig felle. Det er jo absolutt noe å være klar over (jeg har akkurat bestilt meg en Karoq), takk for tips! 

Er det noe du har observert over tid? Har det bygd seg opp siden du fikk bilen eller har du brukt å åpne dørene og vaske/spyle der ved vanlig bilvask?

Endret av Sjåføren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjåføren skrev:

Det der så ut til å være mere skitt enn hva som er akseptabelt @Mamsen. Spesielt småsteinene ved nedre gummilist, det virket som en skikkelig felle. Det er jo absolutt noe å være klar over (jeg har akkurat bestilt meg en Karoq), takk for tips! 

Er det noe du har observert over tid? Har det bygd seg opp siden du fikk bilen eller har du brukt å åpne dørene og vaske/spyle der ved vanlig bilvask?

Jeg har lagt merke til det flere ganger når jeg har vasket bilen. Veldig skittent på bakdørene der. Foran går det greit. Ser det er en liten åpning under på døra, lurer på om det er der det spruter opp, men syns jo den lista bak der sitter ganske løst, og dermed lar skitten komme bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...