Gå til innhold
Mykland90

[Løst] Varsellampe oljetrykk


Anbefalte innlegg

Hei har en Skoda octavia 1.6 TDi 2012 modell(1Z5) som jeg får varsellampe for oljetrykk når jeg kjører i drive(DSG), men ikke visst jeg har den i sport og manuell pos, altså over 1900-2000 omdreininger. Har byttet nylig oljetrykksensor, men det hjalp ikke lampen kommer så fort bilen er i driftstemperatur.  Har noen en formening om hva det kan være? Bilen funker optimalt og nivået er good, er bare drit irriterende og ikke kunne kjøre i drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de gjorde jo det på verkstedet når dem byttet oljetrykk sensoren.  De hadde testet bilen og ingen lampe kom, men da jeg begynner på ferieturen 1,5 time etter jeg hentet bilen så kom den igjen. Og selvfølgelig tok dem ferie den dagen så det passet jo ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mykland90 skrev:

Ja de gjorde jo det på verkstedet når dem byttet oljetrykk sensoren.  De hadde testet bilen og ingen lampe kom, men da jeg begynner på ferieturen 1,5 time etter jeg hentet bilen så kom den igjen. Og selvfølgelig tok dem ferie den dagen så det passet jo ypperlig.

Da har jeg dessverre ikke så mange gode råd til deg.. men, jeg ville evt sjekket om oljetrykket er bra eller ikke, før jeg fortsatte kjøringen. Dette kan gjøres med en diagnose igjen. Men, er jo mye som tyder på en annen feil, pga oljetrykksensoren er byttet. Men, kan også være reelt at oljetrykket rett og slett er for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Marius skrev:

Hei,

Har du fått tatt noe diagnose på bilen da?

Takker for svar👍🏻Får prøve og ta en diagnose igjen og. Den har gått langt så kan jo kanskje være oljepumpa som begynner å slite med å holde oljetrykket oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...