Gå til innhold
Espen

Cruisecontrol og tilhenger


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har Superb 2017. Når jeg har på min gamle Gaupenhenger, med den gamle kontakten og adapter til ny kontakt som er på bilen, så virker ikke cruisecontrollen. Det kommer opp i displayet at det er utilgjengelig  

Det har aldri gjort fungert. Jeg har ikke noen annen henger som jeg kan teste med. Jeg trodde det skulle være slik pga sikkerhet. 

Skal det være slik? 

Har andre noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal være slik @Espen vet jeg ikke, og jeg har heller ikke testet cruise controll fungerer når tilhenger er tilkoblet, men det er mulig det har sammenheng med at også side assist blir deaktivert etter at en tilhenger har vært tilkoblet til bilen, slik var det både i min forrige bil (2016 Superb) og min nåværende Octavia 2018. Om det skal være slik for dette vet jeg heller ikke, men jeg må i hvertfall inn i menyen for å aktivere side assist etter hver eneste tur jeg har hatt med tilhenger tilkoblet til bilen (det gjelder både med og uten adapter i hengerkontakten).

Skal prøve å huske å teste det neste gang jeg kjører med tilhenger, men det er nok en god stund til neste gang etter hva jeg vet i dag.........

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, PaulusA skrev:

Jeg mener at jeg kun har hatt problemer med å bruke cruise kontroll når et eller annet ikke fungerer på hengeren.

Som f.eks. en pære...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg  har ingen problemer med cruise-control på bilen når jeg bruker tilhenger. Men etter jeg har brukt båthengeren der lysene er frakoblet, så funker ikke CC før jeg har skrudd av og på tenningen, selv om jeg ikke har hengeren bak lengre. Ligger inne med feilmelding på at baklys ikke virker, noe som er naturlig når det er tatt av hengeren.  Løsningen er å stoppe bilen og starte på nytt samt sørge for at tilhengerens lysanlegg er OK. Det siste er jo uansett en bra ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...