Gå til innhold
sletto

Oppdatering av Kart


Anbefalte innlegg

Mulig jeg har misforstått, men skal man ikke kunne oppdatere kartdata uten SD-kort med Colombus head unit med simkort?

Ser at det er en oppdatering tilgjengelig, så hadde vært fint å få den på plass før ferien går  videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at dette blir gjort riktig for de forskjellige navigasjonssystemene, det var veldig viktig fortalte selgeren til meg.

For Columbus sin del så må kart oppdateringene legges inn på et SD-kort, og så kan de oppdaterte kartfilene innstalleres i Columbusspilleren og SD-kortet kan fjernes når oppdateringen er ferdig. Her spiller det ikke noen rolle hvilket SD-kort en benytter, bare det er stort nok i GB.

For Amundsen så er det annerledes, her må en ha et originalt Skoda SD-kort som kartfilene blir lagr inn på. Så kan en sette inn SD-kortet i Amundsenspilleren og foreta oppdateringen, men kortet må bli værende i spilleren.

Alt dette kan en gjøre selv, men det er vesentlig enklere om en har en Windows pc en laster ned de oppdaterte kartfilene på, det visstnok også med Mac, men det er vesentlig mer utfordrende etter hva selger sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 17.39, sletto skrev:

Mulig jeg har misforstått, men skal man ikke kunne oppdatere kartdata uten SD-kort med Colombus head unit med simkort?

Ser at det er en oppdatering tilgjengelig, så hadde vært fint å få den på plass før ferien går  videre. 

Yes. Går fint an å oppdatere med simkortet på nyere Columbus. Men.. Ganske så store datamengder som går med. Alle kartene er vel ca 27-28gb. Så det tar jo ganske lang tid også :) Anbefaler en 32gb USB minnepinne. Oppdatert kartene via denne. Ca 40 minutter tar det. + Det du bruker av tid på å laste ned til og og overføre til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte kun Norge og Sverige, siden jeg ikke trenger resten av Europa. (Fikk velge land enkeltvis direkte på skjermen)

De to tok ca. 650MB tilsammen, så ikke all verdens til datamengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...