Gå til innhold
Mathiaskea

Diagnoseverktøy


Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noen erfaringer med noen gode diagnoseverktøy som ikke koster hinsides mye og ikke er veldig komplisert å bruke? Vil helst ha et diagnoseverktøy som for eksempel kan starte en tvungen regenerering av DPF. 

I tillegg er det mulig vi får et problem med frontlykta på Skoda Superben 2013 etterhvert. Vi så når vi skulle kjøpe bilen for et par dager siden at den ene svingbare frontlykta ikke fungerte helt optimalt sidelengs. Hørte da at man kanskje måtte kode om dersom man kjøpte en ny lykt, så hvis dere vet at en av de under for eksempel har mulighet til kode dette hadde det vært supert :)

Tar gjerne imot andre forslag til diagnoseverktøy.

 

Har sett på Autoaid Pro, iCarSoft Pro og Ross-tech sine diagnoseverktøy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBDeleven skal være ganske rett frem å bruke uten at jeg har noen erfaring med akkurat dette systemet. 

Selv bruker jeg VCDS (Ross-Tech) som gir omtrent original tilgang til alle systemer. Jeg leste mye og så mange youtube videoer, og er man forsiktig og bruker hodet går det fint. Er man uforsiktig og holder på der man ikke skal kan man gjøre uopprettelig skade og ende opp med en død styreenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :) Tror jeg prøver meg på den OBDeleven. Så kanskje hakket enklere ut også er den jo ganske grei å ha i bilen i stedet for å være avhengig av å ha med PC.  For heller innvistere i en Ross-tech senere dersom jeg ser det ikke fungerer med ObdEleven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...