Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Core2Duo

Core2Duo's Superb Sportline 2.0 TSI 190hk DSG MY20

Recommended Posts

Da er det vel på snart tide å avsløre at jeg har bestilt meg ny bil igjen. Mens andre kanskje ville ha valgt en annen modell og slikt enn den man har i fra før av, har jeg gått litt "motstrøms" og rett og slett gått over til en nyere Superb enn den jeg hadde. Har vurdert det en stund, men jeg ventet iallefall til 2020-modellen, så noe blir da iallefall annerledes! :) 

- Av standard utstyr så kan jo det viktigste (og det nyeste) nevnes;

• Adaptiv og prediktiv cruisekontroll
  • LED Matrix hovedlys
  • LED Tåkelys
  • LED-lys bak med animert blinklys
  • Ny blindsonevarsler
  • Full keyless (På alle dører)
  • Elektriske forseter

- Av fabrikkmontert ekstrautstyr ble følgende valgt:

• Moon white metallic
  • Progressiv sportsstyring
  • Ryggekamera med spyler
  • DCC adaptivt understell
  • Phone box
  • Canton sound system
  • Knapp for nedfelling av bakseter
  • Parkeringsvarmer (Vinterpakke)
  • Baksetevarme (Vinterpakke)
  • Delingsnett (Vinterpakke)
  • Reservehjul
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Sportsratt med varme
  • Foldbart hengerfeste
  • Oppvarmet frontrute

- Norskmontert utstyr:

• Mercasolbehandling
  • Skvettlapper foran/bak
  • Bagasjeromsmatte
  • Beskyttelsesfolie på bakfanger
  • 19" Supernova Sort/Sølv vinterfelger
  • Car-Stick

Da er det bare ventetiden igjen, da. Den blir vel lang som vanlig. :) I kontrakten så står det antatt levering/seneste levering mellom uke 36 og uke 39 - så om det stemmer, så er den ikke veldig langt unna. 

Ellers så funderer jeg litt på hva jeg skal gjøre med bokstavene på bakluka. Flere fjerner jo disse, med et pent resultat. Men på 2020-modellen, så er jo Skoda-logoen byttet ut med 5 bokstaver; "SKODA". Hva skal man gjøre med disse? 

Jeg har tidligere uttalt at det ikke var helt etter min smak, og at dette dermed skulle bort. Men da får jeg jo litt å bryne meg på, skal jeg da ha bakluka helt fritt for både logo og bokstaver, eller vil dette se dumt ut? Skal jeg la "SKODA" stå? Eller skal jeg rett og slett bytte ut bokstavene med den runde Skoda-logoen? Nå er det jo heller ingen fordypning på bakluka til den runde Skoda-logoen på 2020-modellen, så igjen, vil dette se bra ut da? 😅

Ellers så frister det litt med noe koding av bilen, med noen få funksjoner jeg kunne tenkt meg, men når det eventuelt blir, får jeg se litt på. Jeg har ikke så veldig lyst til å gjøre dette selv, både med tanke på garantier og at jeg ikke har så veldig mye peiling på akkurat det feltet. Ellers så er det litt styling av bilen da, for å gjøre at den skiller seg litt ut av mengden, men det får man også se litt på når og hva som blir gjort. Jeg har ikke tenkt til å ta helt av iallefall. :D

• Like 1

Guest

Gratulerer med flott bil i bestilling, denne blir utrolig tøff. 

På tide at Superb får LED blinklys bak, og spesielt dynamisk blink - det gjør mye for utseendet. 

Gratulerer med bestilling av ny bil @Core2Duo :) 

Denne ser jo meget bra ut etter hva du skriver her, ser du har valgt Moon White met igjen du også. Superb kler den hvite fargen meget godt, og enda tøffere blir det jo med alle de sorte Sportline detaljene :) 

Når det gjelder fjerning av emblemene, så tror jeg faktisk at jeg hadde fjernet absolutt alt sammen på bakluken, og bare beholdt Sportline emblemet på forskjermene. Det vil nok bare være en liten vanesak at selve Skoda emblemet ikke er på bakluken. Jeg har tittet mye på en Skoda Scala mens jeg gikk og ventet på at selgeren skulle bli ferdig med en levering av bil, og den har jo også S K O D A bokstaver på bakluken, og jeg synes i hvert fall selv at de bokstavene også burde fjernes ved en debadging av bakluken. Om du synes det blir for «nakent» rett under bakvinduet, så er det jo ikke verre enn å bestille et sort Skoda emblem som kan limes på bakluken og er likt som det på panseret. At det ikke er nedsenket i bakluken, er jo kun noe en ser når bilen er parkert, og en skal jo nesten være en bilkjenner av rang for å se at det er noe annerledes. En vet det selvfølgelig selv, men det er nok ikke noe en tenker så mye på etter hvert vil jeg tro........ :) 

Blir det da Vega 19" som sommerfelger, eller har du valgt noe annet der @Core2Duo?

Så et lite tilleggsspørsmål, når det gjelder et av punktene for Norskmontert utstyr, hva er Car-stick? Om det er noe som nesten sier seg selv, så ha litt tålmodighet med en gammel mann da, hehe ;) Spør for å lære vet'u ;) 

Guest

Av nysgjerrighet, hvorfor gikk du for 190 hk TSI og ikke 218 hk iV? Sistnevnte er jo nesten 100k billigere og har mer effekt. Ser forøvrig 272 hk TSI kampanje er ca 76k dyrere - det er jo ikke så ille med fare for å høres helt dust ut.

20 timer siden, Core2Duo skrev:

Men på 2020-modellen, så er jo Skoda-logoen byttet ut med 5 bokstaver; "SKODA". Hva skal man gjøre med disse? 

De skal du la stå. Det er den nye identiteten. Vi er ikke flaue over dette. 

10 timer siden, Superb lll skrev:

Car-stick

Jeg tror det er en «minnepenn» med sim-kort plass, som du putter i bilens USB, slik at du kobler bilen på nett. 

47 minutter siden, Espen skrev:

Nei er ikke flau, men her føler i hvert fall jeg at enten så må alt bli stående, eller så må alt fjernes. Jeg personlig hadde fjernet det, men det får @Core2Duo avgjøre selv :)

50 minutter siden, Espen skrev:

Jeg tror det er en «minnepenn» med sim-kort plass, som du putter i bilens USB, slik at du kobler bilen på nett. 

Dvs at det blir som å sette inn et sim-kort i sloten jeg har i hanskerommet til Columbus spilleren det da eller @Espen? Altså at fuksjonen blir den samme?

13 timer siden, BGB skrev:

Av nysgjerrighet, hvorfor gikk du for 190 hk TSI og ikke 218 hk iV? Sistnevnte er jo nesten 100k billigere og har mer effekt. Ser forøvrig 272 hk TSI kampanje er ca 76k dyrere - det er jo ikke så ille med fare for å høres helt dust ut.

Joda, stemmer at iV er 89.000 kr billigere enn motoren jeg valgte, allikevel valgte jeg her å gå for en ren fossilbil, sammensatt av litt forskjellig. Du får jo mindre bagasjerom, dårligere tilhengervekt (jeg kjører en del henger), så er det jo batteripakka på 150 kg man må kjøre med i tillegg. Hybridbilene er jo kjent for å ha mye større forbruk enn oppgitt, var iallefall. Det har vel bedret seg nå til dags, men allikevel. 

Ellers så krangler jo regjeringen så busta fyker med tanke på avgifter på både hybrid og elbil. Elbil-fordelene blir nok ikke rørt regner jeg med, men jeg er litt redd for at de begynner å røre ved avgiftene til hybrid, da nettopp veldig mange kjøper de fordi de er billig, men ender opp med å bruke de som en vanlig fossilbil. Og når da levering på iV ikke er før i 2020, tør jeg ikke helt å satse på det, selv om jeg trur at fordelene blir beholdt enn så lenge. Selger regnet iallefall med en liten justering av prisen fra 2020, som man og må regne med, da bilen ikke blir levert før 2020 - så er det jo som sagt hva som skjer i statsbudsjettet, noe ingen vet enda. 

Så er jo ikke 55 km rekkevidde så alt for mye syntes jeg. Er man heldig er det kanskje 30-35 km på vinteren? Her vil det nok skje ting etterhvert tenker jeg, med mye mer rekkevidde, uten at det går utover hverken vekt eller størrelsen på batteriet som sitter under bilen. Da vil det nok være mye mer aktuelt. 218 hk er jo med batteriet - når det er tomt, så har man jo bare en 1.4 liters 150 hk-motor å benytte seg av. Da er nok heller en ren elbil av større interesse. :)

15 timer siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny bil @Core2Duo :) 

Denne ser jo meget bra ut etter hva du skriver her, ser du har valgt Moon White met igjen du også. Superb kler den hvite fargen meget godt, og enda tøffere blir det jo med alle de sorte Sportline detaljene :) 

Når det gjelder fjerning av emblemene, så tror jeg faktisk at jeg hadde fjernet absolutt alt sammen på bakluken, og bare beholdt Sportline emblemet på forskjermene. Det vil nok bare være en liten vanesak at selve Skoda emblemet ikke er på bakluken. Jeg har tittet mye på en Skoda Scala mens jeg gikk og ventet på at selgeren skulle bli ferdig med en levering av bil, og den har jo også S K O D A bokstaver på bakluken, og jeg synes i hvert fall selv at de bokstavene også burde fjernes ved en debadging av bakluken. Om du synes det blir for «nakent» rett under bakvinduet, så er det jo ikke verre enn å bestille et sort Skoda emblem som kan limes på bakluken og er likt som det på panseret. At det ikke er nedsenket i bakluken, er jo kun noe en ser når bilen er parkert, og en skal jo nesten være en bilkjenner av rang for å se at det er noe annerledes. En vet det selvfølgelig selv, men det er nok ikke noe en tenker så mye på etter hvert vil jeg tro........ :) 

Blir det da Vega 19" som sommerfelger, eller har du valgt noe annet der @Core2Duo?

Så et lite tilleggsspørsmål, når det gjelder et av punktene for Norskmontert utstyr, hva er Car-stick? Om det er noe som nesten sier seg selv, så ha litt tålmodighet med en gammel mann da, hehe ;) Spør for å lære vet'u ;) 

Takk for det! Ja, Moon White har blitt en liten favorittfarge, på Superb Sportline. Litt kjedelig kanskje med enda en hvit bil, men jeg er iallefall fornøyd! :D 

emblem skoda.jpgAngående å ikke ha noe som helst på bakluka, tenker jeg blir litt nakent som du nevner. Fjerner jeg bokstavene,vil jeg nok kjøpe et slikt emblem: Istedenfor logo i sølv og svart bakgrunn, så får jeg her logoen i svart, med bilens lakkfarge i bakgrunn. Da vil jeg også bytte ut emblemet foran med dette emblemet. Det trur jeg bilen hadde kledd ganske godt! 

Angående lim, om jeg velger det, hva slags lim brukes egentlig? Holder det kanskje med dobbelsidig teip? Tec7 høres ut som kan bli litt for heftig. :D

Når det kommer til felger så er det Vega som blir sommerfelger, ja. Det er vel kun Vega man kan velge på Sportline, om jeg ikke husker veldig feil. Det blir litt spennende å se hva slags Vega-felger jeg får, om jeg får de "vanlige", eller om jeg får Vega Aero-varianten som jeg finner på skoda.no. 

Angående Car-Stick'en så er @Espen gitt deg svar, det er en minnepenn man kobler i USB'en på bilen. I minnepennen setter jeg i et Data-SIM, så jeg får Amundsen på nett, slik som det er på Columbus. Da får jeg så og si samme funksjoner på Amundsen. :) 

5 timer siden, Espen skrev:

Nei, ingen ting og være flau over, men akkurat dette ble jeg ikke så veldig begeistret for. Vi får se, kanskje det ser bedre ut i virkeligheten enn bare på bilder. ;) Ellers så er ikke masse bokstaver drømmen til en som så smått driver litt med bilpleie. De blir litt i veien, selv bare når man vasker bilen. 

9 timer siden, Core2Duo skrev:

Joda, stemmer at iV er 89.000 kr billigere enn motoren jeg valgte, allikevel valgte jeg her å gå for en ren fossilbil, sammensatt av litt forskjellig. Du får jo mindre bagasjerom, dårligere tilhengervekt (jeg kjører en del henger), så er det jo batteripakka på 150 kg man må kjøre med i tillegg. Hybridbilene er jo kjent for å ha mye større forbruk enn oppgitt, var iallefall. Det har vel bedret seg nå til dags, men allikevel. 

Ellers så krangler jo regjeringen så busta fyker med tanke på avgifter på både hybrid og elbil. Elbil-fordelene blir nok ikke rørt regner jeg med, men jeg er litt redd for at de begynner å røre ved avgiftene til hybrid, da nettopp veldig mange kjøper de fordi de er billig, men ender opp med å bruke de som en vanlig fossilbil. Og når da levering på iV ikke er før i 2020, tør jeg ikke helt å satse på det, selv om jeg trur at fordelene blir beholdt enn så lenge. Selger regnet iallefall med en liten justering av prisen fra 2020, som man og må regne med, da bilen ikke blir levert før 2020 - så er det jo som sagt hva som skjer i statsbudsjettet, noe ingen vet enda. 

Så er jo ikke 55 km rekkevidde så alt for mye syntes jeg. Er man heldig er det kanskje 30-35 km på vinteren? Her vil det nok skje ting etterhvert tenker jeg, med mye mer rekkevidde, uten at det går utover hverken vekt eller størrelsen på batteriet som sitter under bilen. Da vil det nok være mye mer aktuelt. 218 hk er jo med batteriet - når det er tomt, så har man jo bare en 1.4 liters 150 hk-motor å benytte seg av. Da er nok heller en ren elbil av større interesse. :)

I følge et par på jobben som har Passat hybrid (GTE), så er den heller ikke så billig å kjøre med når batteriet er tomt, for en øker også vekten på bilen med dette batteriet. Og en 1,4 ltr 150 hk motor i Passat er i utgangspunktet en relativt kjedelig affære, og da hjelper det jo ikke akkurat med 250 - 300 kg ekstra batterivekt (når batteriet er tomt) og bilen er fullastet.

Men har en kjøring som virkelig gjør at en kan utnytte hybriden fullt ut, så er det selvfølgelig en meget billig bil å kjøre med. Selger fortalte meg om et ektepar som hentet ny Passat GTE rett før jul (2018), de lader hver natt og kjører nesten bare på strøm. De hadde fylt bensintanken den dagen de hentet bilen, og fylte tanken for første gang i slutten av Juni mnd 2019 altså en tank på 6 mnd!

Men lasterommet minker jo også merkbart i liter, og en mister vel mest sannsynlig også muligheten for reservehjul. Vet noen hybrider får til dette som har batteriet plassert i gulvet, men jeg vet ikke akkurat hvor Superb/Passat har plassert batteripakken i sine hybridutgaver. Jeg bare ser på specs til Passat GTE at lasterommet her er på 483 liter, mens en vanlig Passat stv har 650 ltr, og det er en merkbar reduksjon om en har behov for et stort lasterom.

9 timer siden, Core2Duo skrev:

Takk for det! Ja, Moon White har blitt en liten favorittfarge, på Superb Sportline. Litt kjedelig kanskje med enda en hvit bil, men jeg er iallefall fornøyd! :D 

emblem skoda.jpgAngående å ikke ha noe som helst på bakluka, tenker jeg blir litt nakent som du nevner. Fjerner jeg bokstavene,vil jeg nok kjøpe et slikt emblem: Istedenfor logo i sølv og svart bakgrunn, så får jeg her logoen i svart, med bilens lakkfarge i bakgrunn. Da vil jeg også bytte ut emblemet foran med dette emblemet. Det trur jeg bilen hadde kledd ganske godt! 

Angående lim, om jeg velger det, hva slags lim brukes egentlig? Holder det kanskje med dobbelsidig teip? Tec7 høres ut som kan bli litt for heftig. :D

Når det kommer til felger så er det Vega som blir sommerfelger, ja. Det er vel kun Vega man kan velge på Sportline, om jeg ikke husker veldig feil. Det blir litt spennende å se hva slags Vega-felger jeg får, om jeg får de "vanlige", eller om jeg får Vega Aero-varianten som jeg finner på skoda.no. 

Angående Car-Stick'en så er @Espen gitt deg svar, det er en minnepenn man kobler i USB'en på bilen. I minnepennen setter jeg i et Data-SIM, så jeg får Amundsen på nett, slik som det er på Columbus. Da får jeg så og si samme funksjoner på Amundsen. :) 

Som sagt så hadde jeg fjernet alt, jeg har sett ganske mye på en Skoda Scala sin bakluke mens jeg ventet på selger, og selv om dette er en helt annen bil, så er jeg ikke i tvil, bokstavene burde etter min mening fjernes. Ser renere/cleanere ut, og ikke minst så er det vesentlige lettere å holde det rent.

Når jeg ser på brosjyren på nettet av den nye Superb (som ser ut til å være i sølv) så er jeg enig med deg @Core2Duo at det kan se litt nakent ut under bakvinduet ved første øyekast når bokstavene fjernes (de er nesten kamuflerte på bildet).

1648694048_Skjermbilde2019-08-06kl_10_38_35.thumb.png.5e3626dc5732e87adaf33263a21356f2.png

Så den første reaksjonen er nok at det ser ut til å mangle en logo der, jeg hadde nok drøyet noen få dager for å se hva jeg synes om at alt er borte. Synes du har funnet et flott Skoda emblem som du viste frem @Core2Duo, det er nesten så jeg vurderer å gjøre det samme selv. Det skiller seg litt ut på en diskré måte som jeg liker godt :) 

Er Skoda det emblemet originalt, eller er det fra SuperSkoda elns ?

Dobbeltsidig tape av god kvalitet har jo meget god hefteevne, det er jo bare å se hvor godt emblemene sitter og hvor vanskelig limet er å fjerne. De sitter jo også bare på en helt slett overflate uten at de er nedsenket slik som Skoda embemet er på bakluken av min bil. Så jeg tror nok ikke at det skal være nødvendig med Tec7 e.l., for det skal jo bare holdes på plass, og det veier vel bare noen få gram.

Jeg synes nok mest om designet til de nåværende Vega felgene som følger med Sportline i dag om jeg skal være helt ærlig, men å se på bilder og IRL er jo to helt forskjellige ting, men jeg ble vel ikke 100% overbevist når jeg så bildene av de nye Vega Aero felgene, ei heller de nye std felgene til L&K (men det er bare min personlige mening da).

Ok, da blir det på en måte den samme funksjonen som jeg har i hanskerommet for Columbus med tanke på et eget data-simkort ser det ut til. Greit å kunne gjøre det slik om en ikke har behov for de få andre egenskapene som det da vil skille i mellom Amundsen og Columbus.

Gratulerer @Core2Duo! En flott sammensatt bil!

Jeg har mange ganger tenkt likedan som deg når det gjelder hybridbiler. Veldig bra hvis du bruker kun batteri i det daglige, til og fra jobb, butikken, osv. Men upraktisk og forbruksmessig dårligere når du kjører lengre. 

Batteriet blir egentlig aldri tomt på disse bilene. Motoren starter og lader batteriet når det nærmer seg en viss minimumsgrense. Det vil si at den "beskjedne" 150 hk bensinmotoren må bruke energi til lading av batteriet, i tillegg til å drive bilen fremover. Det krever drivstoff, motoren må jobbe hardere enn om den ikke må lade batteriet (i tillegg til at de til enhver tid har 3 personekvivalenter ekstra å drasse rundt på).. Dermed øker drivstoffforbruket på hybridbilene.

Det ble litt kinkig at Skoda skulle finne på å endre logoen på bakluken til skrift.... Det gjør vurderingen langt vanskeligere om man skal gjøre hekken helt "clean". Jeg støtter fullt og helt vurderingen om å bytte logoen til sort med hvit bakgrunn. DET blir kanonbra på en Sportline som ellers bare har sorte detaljer. Jeg har faktisk dradd det enda lengre, jeg kjøpte meg sort med RØD bakgrunn, som skulle på min Race Blue Octavia! De kom aldri på for nå skal bilen byttes ut, men det hadde blitt giftig..... Kanskje jeg skal ta bort bokstavene bak og ha det på nybilen? Problemet er at der er ingen fordypning for merket, og jeg er litt i tvil på det å ta bort noe som er en nyhet på noen av 2020-modellene, og som skal komme på alle etterhvert :|

Edited by Sjåføren

15 timer siden, Superb lll skrev:

Er Skoda det emblemet originalt, eller er det fra SuperSkoda elns ?

Dette har jeg funnet på Superskoda. :) Om Møller/Skoda kan ha noe slikt er jeg ikke sikker på. Det kan jo hende, jeg vet at Fabia Monte Carlo kommer med sorte emblemer originalt, istedenfor emblem i sølv. 

13 timer siden, Sjåføren skrev:

Gratulerer @Core2Duo! En flott sammensatt bil!

Det ble litt kinkig at Skoda skulle finne på å endre logoen på bakluken til skrift.... Det gjør vurderingen langt vanskeligere om man skal gjøre hekken helt "clean". Jeg støtter fullt og helt vurderingen om å bytte logoen til sort med hvit bakgrunn. DET blir kanonbra på en Sportline som ellers bare har sorte detaljer. Jeg har faktisk dradd det enda lengre, jeg kjøpte meg sort med RØD bakgrunn, som skulle på min Race Blue Octavia! De kom aldri på for nå skal bilen byttes ut, men det hadde blitt giftig..... Kanskje jeg skal ta bort bokstavene bak og ha det på nybilen? Problemet er at der er ingen fordypning for merket, og jeg er litt i tvil på det å ta bort noe som er en nyhet på noen av 2020-modellene, og som skal komme på alle etterhvert :|

Takk for det! :D 

Jeg er jo fortsatt i den litt yngre garde, og jeg er der enda at ting da skal se tøft ut! Så ja, svart emblem med hvit bakgrunn er veldig langt oppe på lista, i tillegg til at det er enkelt å fikse. 

Angående fordypningen som ikke lenger er på bakluka, tillater jeg meg og sitere @Superb lll, som han skriver lenger over i tråden her: "At det ikke er nedsenket i bakluken, er jo kun noe en ser når bilen er parkert, og en skal jo nesten være en bilkjenner av rang for å se at det er noe annerledes. En vet det selvfølgelig selv, men det er nok ikke noe en tenker så mye på etter hvert vil jeg tro....:)"

Ellers så er det jo morsomt å skille seg ut litt også, å ha et tøft emblem på bilen, istedenfor å ha bokstavene som alle andre kommer til å ha. ;) Angrer du på at du byttet, så får du jo eventuelt klistre på bokstavene igjen, værre er det ikke :D

Det Skoda emblemet med hvit bakgrunn og sort logo du har funnet på SuperSkoda var utrolig flott @Core2Duo, det er virkelig noe jeg tror vil gjøre seg på en hvit Superb Sportline med sorte detaljer :) 

Noe som kanskje vil skille bilen din ut enda mer er jo om du folierer chromelisten på bakluka som går fra baklys til baklys (såfremt den ikke allerede er sort på Sportline da) ;) Da får du virkelig noe som ikke andre har uten at det er noen store «fysiske inngrep» :)  Men på en annen side så passer kanskje  den chomelisten sammen med chromelista nede på diffuseren på støtfangeren bak (om den fremdeles er der på FL 2020 utgaven da?).

Så har du jo helt rett i det du skriver over her @Core2Duo, hvis fjerning av  S K O D A  bokstavene på bakluken ikke føltes riktig i etterkant, så er det jo strengt tatt bare å lime dem på igjen. Jeg ville nok fjernet dem, og så montert det tøffe Skoda merket i hvitt og sort som du viste bilde av litt høyere opp her :) 

På 5.8.2019 den 22.34, Superb lll skrev:

Altså at fuksjonen blir den samme?

Ja, det stemmer. 

På 6.8.2019 den 1.24, Core2Duo skrev:

Ellers så er ikke masse bokstaver drømmen til en som så smått driver litt med bilpleie

Det er helt riktig. Noen har folk til slikt 😂

På 6.8.2019 den 1.24, Core2Duo skrev:

I minnepennen setter jeg i et Data-SIM,

Ja. Alternativt kan du også gjøre som jeg skal. Bruke min egen iPhone og bruke telefonens delte nett. Koble Amundsen på telefonen. Kanskje noe mer tungvint, men ørlite rimeligere. De samme funksjonene. Jeg fikk beskjed av forhandler at jeg også kan sette på Webasto med telefonen, på Gardermoen f.eks, mens jeg venter på bagasjen.  

Guest
43 minutter siden, Espen skrev:

Bruke min egen iPhone og bruke telefonens delte nett. Koble Amundsen på telefonen. Kanskje noe mer tungvint, men ørlite rimeligere.

Dette fungerer greit, men husk at du må inn i menyen å koble på telefonen hver gang bilen startes. Rimeligere vet jeg ikke, et ekstra datasim er vel gratis. Det var det for meg i alle fall hos Telia.

44 minutter siden, Espen skrev:

Jeg fikk beskjed av forhandler at jeg også kan sette på Webasto med telefonen, på Gardermoen f.eks, mens jeg venter på bagasjen. 

Det trenger du ikke nettverk til i den grad, bilen har innebygget e-SIM for Skoda Connect.

3 timer siden, BGB skrev:

Rimeligere vet jeg ikke

Billigere enn å bestille med SIM inngang på spilleren og billigere enn carstick. Jeg har to datakort fra før, og mener å huske at det tredje koster penger... Det kan selvsagt være forandring på det...

10 timer siden, Superb lll skrev:

Noe som kanskje vil skille bilen din ut enda mer er jo om du folierer chromelisten på bakluka som går fra baklys til baklys (såfremt den ikke allerede er sort på Sportline da) ;) Da får du virkelig noe som ikke andre har uten at det er noen store «fysiske inngrep» :)  Men på en annen side så passer kanskje  den chomelisten sammen med chromelista nede på diffuseren på støtfangeren bak (om den fremdeles er der på FL 2020 utgaven da?).

Så har du jo helt rett i det du skriver over her @Core2Duo, hvis fjerning av  S K O D A  bokstavene på bakluken ikke føltes riktig i etterkant, så er det jo strengt tatt bare å lime dem på igjen. Jeg ville nok fjernet dem, og så montert det tøffe Skoda merket i hvitt og sort som du viste bilde av litt høyere opp her :) 

Den nye lista på bakluka mellom lyktene som du snakker om er svart på Sportline i fra fabrikk den også. :D Chromelista på diffuseren er chrome, og er ikke tatt bort på FL 2020. 

Det jeg skal gjøre før jeg tar av bokstavene, er iallefall å måle avstand og slikt, eksakt hvor de sitter på bakluka, om jeg og plutselig skulle finne på å angre meg (selv om det skal mye til før jeg angrer på akkurat det, trur jeg). Da kan jeg enkelt og greit klistre på bokstavene igjen. :) 

3 timer siden, Espen skrev:

Billigere enn å bestille med SIM inngang på spilleren og billigere enn carstick. Jeg har to datakort fra før, og mener å huske at det tredje koster penger... Det kan selvsagt være forandring på det...

Joda, det er sant det. Car-Sticken har ikke den fineste prisen. Nå var jeg dog heldig å få med den gratis, så da var jo det greit. :) Angående pris på data-sim, kommer jo det selvfølgelig også ann på hvilken operatør man har. Jeg har undersøkt litt, og det er mye variasjon på prisen til de forskjellige operatørene. 

• Like 2

14 timer siden, Core2Duo skrev:

Den nye lista på bakluka mellom lyktene som du snakker om er svart på Sportline i fra fabrikk den også. :D Chromelista på diffuseren er chrome, og er ikke tatt bort på FL 2020. 

Det jeg skal gjøre før jeg tar av bokstavene, er iallefall å måle avstand og slikt, eksakt hvor de sitter på bakluka, om jeg og plutselig skulle finne på å angre meg (selv om det skal mye til før jeg angrer på akkurat det, trur jeg). Da kan jeg enkelt og greit klistre på bokstavene igjen. :) 

At den lista også er svart var jo meget flott da etter min mening @Core2Duo :) 

Det eneste de kanskje kunne ha kosta på seg i tillegg med Sportline utgavene er dobbeleksos, at det faktisk er eksosløp der hvor det nesten ser ut som den allerede kommer ut i diffuseren. Ikke alle som bryr seg om slike ting selvfølgelig, og heller aldri kommer til å tenke på det, men det er en liten detalj jeg synes gjør seg godt. Men så langt er vel det kun forbeholdt VRS Octavia, VRS Kodiaq og 272/280hk Superb, litt synd for det er jo flere som allerede har eksos på begge sider, men de er skjult under diffuseren.

Det kan selvfølgelig modifiseres i etterkant, men det koster «litt» om det skal gjøres skikkelig.......

Smart å lage seg en liten mal med tanke på bakstavene bakluka om det skulle være at en angrer :) Jeg personlig tror at din opprinnelige idé @Core2Duo med å fjerne alt, og så sette på nytt rundt Skoda emblem med Sorte detaljer og hvit bakgrunn blir helt konge :) 

7 timer siden, Superb lll skrev:

Det eneste de kanskje kunne ha kosta på seg i tillegg med Sportline utgavene er dobbeleksos, at det faktisk er eksosløp der hvor det nesten ser ut som den allerede kommer ut i diffuseren. Ikke alle som bryr seg om slike ting selvfølgelig, og heller aldri kommer til å tenke på det, men det er en liten detalj jeg synes gjør seg godt. Men så langt er vel det kun forbeholdt VRS Octavia, VRS Kodiaq og 272/280hk Superb, litt synd for det er jo flere som allerede har eksos på begge sider, men de er skjult under diffuseren.

Det kan selvfølgelig modifiseres i etterkant, men det koster «litt» om det skal gjøres skikkelig.......

Akkurat det er jeg litt spent på, om det er eksos på begge sider på denne bilen også. Jeg har eksos på begge sider på min nåværende bil iallefall. ;) 

Ja, jeg regner med det koster kroner, og det er nok ikke noe jeg kommer til å gjøre heller - selv om det hadde sett meget bra ut å fått det slikt som for eksempel 280hk-versjonen. :D

Ja en potte på hver side er det jo mange som har, bare synd at de gjemmer enderøret bak diffuseren 🙂

Det er jo etter hva jeg har sett/lest andre har gjort 2 måter og forandre endeløpene på, den ene er å bytte begge de bakre lydpottene, slik at en får lengre endstusser som når igjennom diffuseren. Den andre måten er å kappe av den enden som er bøyd nedover og så forlenge enderøret med en ny stuss, den kan jo enten skrues på eksisterende utløp med en set-skrue eller sveises (men da må nok de bakre lydpotter taes av).

Så må jo i tillegg selve diffuseren byttes ut.

Det er uansett hvordan en skulle ha gjort dette ikke bare en quick-fix, og så er det jo heller ikke alle som har muligheten til å gjøre dette selv, og skal en sette bort dette så ruller kronene fort. Det er sprekt når det er utført skikkelig, men om det er verdt det er jo noe helt annet 🙂

Da er produksjonsuke satt til uke 34. Går alt etter planen står bilen hos forhandler i uke 37. Ventetiden har egentlig gått helt greit, men nå som jeg plutselig fikk noen uke-nummer å forholde meg til, gikk tiden plutselig litt saktere! ;)

2 minutter siden, Core2Duo skrev:

Da er produksjonsuke satt til uke 34. Går alt etter planen står bilen hos forhandler i uke 37. Ventetiden har egentlig gått helt greit, men nå som jeg plutselig fikk noen uke-nummer å forholde meg til, gikk tiden plutselig litt saktere! ;)

Jøss, produsert én uke senere, og likevel én uke tidligere til forhandler enn min??? Merkelig, men transport til Norge er vel uansett en antagelse, det samme gjelder nok fra havn til forhandler.

Reply to this topic