Gå til innhold
ChrisV

Ambient interiør lys ?


Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg om ambient light i interiør bare kommer på noen modeller?

Jeg har en 2017 Sportline, der lyser denne stripa i interiøret rødt bare når dørene er opne. Skal ikke dette gå an å skifte farge på og slå på hele tiden?

Noe man eventuelt kan aktivere via OBD ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde en 2017 Sportline på lån før jeg kjøpte min egen, og der også lyste de hele tiden. Men i menyen når jeg prøver og gå inn på lysene er teksten mørkere. Så jeg kan trykke på men ingenting skjer. Så lurte på om dette er noe som kan de aktiveres og aktiveres.  Jeg får vertfall ikke det til på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en Superb Style 2016, Octavia Scout 2018 og har nå en Superb L&K 2019, og felles for dem alle er at disse stripene kan en bytte farge og lysstyrke på, og det kan gjøres når lysbryteren også står i auto. Jeg har riktignok ikke hatt/prøvet en Sportline utgave, men jeg tviler sterkt på at dette skulle fungere så mye annerledes enn hva det gjør på en Style modell.

Superb Style 2016 var det dog kun 3 farger å velge i mellom, mens de 2 andre var det 10 farger å velge i mellom. 

Kan velge lysstyrke på stripene og gulvbelysningen helt uavhengig av hverandre på alle disse 3 bilene jeg har hatt.

Det står i også i instruksjonsboka mi for Superb 2019 at fargen på belysningen også kan være styrt av hvilket kjøremodus en velger, eller så kan dette styres manuelt.

Det er også en OFF knapp øverst og nest ut til høyre på skjermen i bilen, det kan ikke være deaktivert der da @ChrisV?

Kan jo evt forsøke å gjenopprette fabrikkinnstillingene, og se om det vil hjelpe, hvis ikke så høres det vel mest ut som en tur til forhandler/verksted er det neste på lista........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar begge to 😃 Har prøvd ut alle forslagene deres. Så du har vell så rett, neste stopp er merke forhandler 😃

Ikke at det er så viktig, men er litt prinsipp når det skal være der så skal det virke 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...