Gå til innhold
SuperbBjorn

Rust fra baksiden


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Skoda Superb 2011. Det har nå begynt å komme bobler i lakken på begge sider ved bakhjulet. Det er akkurat i skjøten. Møller nekter å ta det på rustgarantien, men dette skyldes jo ikke steinsprut da rusten åpenbart kommer bakfra. Noen her på forumet som har opplevd tilsvarende eller har erfaringer med rustgarantien til Møller?

58858314318__78FC00E7-629F-4A08-9873-156DCEBC7F1C.thumb.JPG.b554925583d575453625179f53a003e9.JPG58858314976__F39DB935-3EA0-4FE6-B8A6-4BAFBD1CEA81.thumb.JPG.ad2ae464c0bd8a4c2b35a130b27966ec.JPG58858317262__30005202-DAFD-4789-AFE0-8AC94790A0A2.thumb.JPG.c2db191dbc75f2a18c9f2e0b96ba7102.JPG58858316371__18828E37-53E4-408B-8E1F-A027CDB7864F.thumb.JPG.027a8e700ab5cde460d84598767772ed.JPG58858316166__4BE84855-9BC0-4230-B8D3-318C2B5BC1AE.JPG.thumb.jpeg.14385cea37bded2eb1ab64b381528bdf.jpeg58858315977__272FA017-7243-46E6-852F-AADD234761AF.JPG.thumb.jpeg.039d09832518701f21353ba903fd2ff4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er vel et av standard svarene og stedene med rust på VAG (Vw,audi,skoda) generelt meg bekjent.
Dem skylder gjerne på at bakfanger gnisser mot bakskjerm ... Og det stemmer nok også det, og da blir den påvirkning utenifra.
Men, at dem kan bruke samme unnskyldning i 10-15 år ... Uten å gjøre noe med problemet..... Det er latterlig for å være helt ærlig!
Dem har sannsynligvis 1000vis av kunder med samme problemet som du opplever her.

Og 99.9% av disse må koste dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre helt korrekt det @Marius skriver her, de slipper alt for lett unna med dette. Det er ansvarsfraskrivelse så det holder, ser jo fra Skoda gruppa  på FB at det er flere der også som ikke får dekket slike ting på rustgarantien.
Selv zinkslipp skader midt på bakluken skal de ha til å komme fra ytre påvirkninger (som f.eks. steinsprutskader), og det er jo nesten ikke mulig å få til.

Den største utfordringen du har her er at det er for sent å komme med dette nå, noen av «rustboblene» er det hull i lakken på og det har spredd seg i et for stort område før det blir gjort noe med. Da er helt nytteløst å forsøke og få dette dekket med rustgarantien, da er det ytre påvirkning og ferdig med det fra Møller/VAG sin side.
Tidligere (for flere år siden) så kunne en få litt mer hjelp fra de lokale forhandlere til dette, men nå skal alt sendes inn med både bilder, dokumentasjon og beskrivelser, og dessverre så er det absolutt flest som får negativt svar på sin forespørsel om det går på garantien. 

Det er ikke Simply Clever for å si det slik........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heilt vanlig skade idag, dessverre.  Ikkje berre på VAG biler.   I det området er det jo inner- og ytterskjerm møtes/er sammenføya.  Du får kondens/fuktighet på innsida som renner ned der, og du får nok stein, sand ,søle, salt kasta opp frå med hjulet. So veldig viktig med hyppig vask/spyling innunder der, og polering av lakk, Og ikkje minst: FULL antirustbehandling jevnlig er nødvendig i vårt saltsøle-klima.  I ditt tilfelle, er nok demontering, sandblåsing, opplakkering nødvendig  for å få eit holdbart resultat.  Garantidekning er eg redd for at du kan  glømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyld gjerne på VAG gmbh men ikke på Møller - husk at de som importør får betalt for for å fikse produksjonsfeil av fabrikken, men hver gang feks en rustskade skjer må de søke gjennom teknisk i Tyskland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...