Gå til innhold
Wendel

Forsikring


Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk idag gjennom mine forsikringer og så at prisen på min -17 Skoda Superb 190hk 4x4 L&K har steget med ca 45%!!

Har tidligere betalt 7200,- for 20.000km/år med 75% bonus, men nå har steget til ca 10.600,-. Synes såklart at dette var en horibel økning og ringte å klaga. Personen jeg pratet med synes også dette var veldig drastisk økning og måtte forhøre seg med sine overordnede.

Fikk tilbakemeldig en times senere om at det har vært økning i tariffpris og det ikke var noe å gå på.

Er det flere her inne som har opplevd stor økning på sin Superb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat på min bil, og jeg betaler 7.490,- i året (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km årlig kjørelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Wendel skrev:

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten å gi en bedre forsikring. Så jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen på bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

Så ta en runde og forhør deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forøvrig bankene også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten å gi en bedre forsikring. Så jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen på bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

Så ta en runde og forhør deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forøvrig bankene også 😉

Hehe, bankene er jeg flinke å være utro mot! Men tidligere har Gjensidige alltid kommet veldig bra ut, mye pga YS avtalen. Men nå skal det sendes ut mailer til flere selskaper å innhente tilbud ;) En økning helt ut av det blå på 45% er tung å fordøye.

Endret av Wendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du NAF medl. så får du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Endret av Jan-Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wendel skrev:

Kan nevne at IF ville ha beskjedne 17200,- hos seg😂 Herrejerremias

Det viser jo enda klarere viktigheten av å sjekke priser, men bare som et lite tips,  det kan faktisk være prisforskjeller i det samme selskapet fra en netthenvendelse til en telefonhenvendelse :) 

1 time siden, Jan-Arne skrev:

Er du NAF medl. så får du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Det er også en del andre faktorer som spiller inn, bl.a. kjørelengde, hvor bilen er parkert, for noen selskaper om bilen benyttets til/fra jobb, om en organisert, medlem i NAF (som du nevner), totalkunderabatt med antall forsikringer (og evt bankkunde i tillegg), alder på sjåfør, hvor mange som skal kjøre bilen (og alder på dem), hvor i landet en bor og ikke minst hvor mange biler det finnes av den aktuelle bilen. Dette har med ulykkesstatistikk og gjøre, det finnes mange flere Superb enn Kodiaq, og det kan også ha en del å si for prisene.
Det er enda flere Octavia enn Superb igjen, og jeg har nettopp byttet bil fra Octavia 2018 til en Superb 2019, og premien ble lavere for Superb enn hva den var for Octavia. Så som sagt, det er mange faktorer som betyr noe for forsikringspremien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat på min bil, og jeg betaler 7.490,- i året (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km årlig kjørelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

@Superb lll, det høres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing så er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jonas skrev:

@Superb lll, det høres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing så er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Ja jeg har en grei premie på min bilforsikring i Sparebank 1, så den er jeg relativt fornøyd med. Jeg har den beste forsikringen Sparebank 1 har å tilby på min Superb, så da synes jeg prisen er grei.
Det skiller fort mange tusen kroner i det samme selskapet for de samme bilene, for det er mange forskjellige faktorer som blir vurdert før det prises.

Min Superb er det kun jeg som står som sjåfør på, men begge mine døtre kan øvelseskjøre sammen med meg, men de kan ikke kjøre bilen alene når de tar sertifikat. Da må jeg først foreta en forandring på bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjøre på den årlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superb lll skrev:

Min Superb er det kun jeg som står som sjåfør på, men begge mine døtre kan øvelseskjøre sammen med meg, men de kan ikke kjøre bilen alene når de tar sertifikat. Da må jeg først foreta en forandring på bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjøre på den årlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Etter hva jeg forstår av vilkårene, er det ingen problemer å la en under 23 år kjøre bilen. Det du må være obs på, er om en av døtrene dine selv er skyld i en ulykke, så må du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vært i alle år, også når jeg kjørte min mor sin bil, når jeg fikk førerkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Core2Duo skrev:

Etter hva jeg forstår av vilkårene, er det ingen problemer å la en under 23 år kjøre bilen. Det du må være obs på, er om en av døtrene dine selv er skyld i en ulykke, så må du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vært i alle år, også når jeg kjørte min mor sin bil, når jeg fikk førerkort. 

Det stemmer det @Core2Duo, det eneste jeg skal undersøke litt nærmere er hva som skjer ved øvelseskjøring og et uhell da, hva skjer da med egenandelen.......
For akkurat den delen kommer ikke så godt frem når en bare ser på vilkårene for egenandel, så mulig jeg må inkludere førere under 23 år også, men det skal jeg spørre dem om til mandag. 
Har hatt en mnd gratis forsikring fra If etter bilkjøpet, så ny forsikring fra Sparebank 1 begynner i morgen, men det er noen småting jeg må forhøre meg litt om ser jeg av vilkårene/forsikringspapirene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte forsikring hos Møller sammen med bilen,  var mye billigere enn noen andre. Byttet nettopp alt annet fra Gjensidige til If, men de ville ikke bry seg med å gi pris på bilen når de hørte at jeg hadde Skoda fra Møller. Husker ikke hva jeg betaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...