Gå til innhold
TorSim

Kjølevæske til Kodiaq 2.0 tdi 4X4


Anbefalte innlegg

Fikk opp varsel om lite kjølevæske nivå i 2018 modell som har gått litt over 16000 km. Forstår det slik at dette er normalt, og kan skje? Noen som enkelt kan forklare hvilke type kjølevæske jeg trenger? Tenkte å stikke innom den lokale YX  bensinstasjonen og kjøpe litt til etterfylling 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig, fabrikken fyller gjerne bare opp det som er helt nødvendig, og da må det gjerne etterfylles. Det er visst for å spare penger.. 1 dl mindre på hver bil blir noen kroner. ;)

Stikk innom forhandleren din, så får du sikkert en liten klunk kjølevæske. Det har hvertfall jeg fått når jeg har vært innom og bemerket at nivået på kjølevæska har vært på minimum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Core2Duo helt korrekt skriver, det er slik bilene leveres fra fabrikk. De er fylt opp slik de skal, men etter en tids bruk så kommer luften ut av kjølesystemet og det vil da mangle litt frostvæske.

De har fylt opp dette hos forhandler på mine 3 forrige biler, på den nye jeg har nå så mangler det foreløpig ikke noe frostvæske, men så er bilen bare 4 uker gammel.
Om du skal fylle opp dette selv @TorSim, så sørg for at du bruker riktig frostvæske, for de skal ikke blandes. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...