Gå til innhold
Skodavrs

Forskjell? black crystall/ black magic


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg håper det er noen her inne som kan hjelpe meg med fargeforskjellen på disse?

Black Crystal 

Black Magic

Det finnes lite informasjon ang black crystal.  Det jeg har fått vite er at den er mørkere en Black magic, men der stopper det.  Noen sier også at det er en gammel Audi farge,  og så vidt jeg har forstått så blir den nesten lilla i rette lysforhold.

Black magic har vel litt spill i lakken, sånn som metallic har.  Jeg ønsker helst at den er helt svart (ikke matt) og uten spill i lakken.  Det gjenstår og se om Black crystal faktisk er helt svart eller om den har spill i lakken den også.

Håper noen har litt innspill da jeg har en bil i bestilling,  og det haster litt.

 

Takk på forhånd.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, BGB skrev:

Black Magic er perlemor - Black Crystal er metallic. 

Om en ser på fargekartet til Octavia så heter den Black Magic Perle og er en perlemorlakk som du skriver @BGB, men når en ser på fargekartet til Superb så står det metallic på dem begge to (men det kan selvfølgelig være en trykkfeil).

697627670_Skjermbilde2019-09-13kl_16_58_02.thumb.png.02b2ec8fe6254b1ba4d9f1c3ac3b47ee.png

EDIT:

Hvilken bil er det snakk om @Skodavrs?

Perlemorlakken er den som nesten kan skifte litt farge eller rettere sagt gi forskjellige effekter alt etter hvordan lyset treffer lakken, og da spesielt på profilene/kantene av bilen.

Det står litt mer om det her,

http://www.autos.com/auto-repair/metallic-auto-paint-vs-pearl-car-paint

Enda litt mer info her,

https://www.detailersclub.no/forums/topic/25572-metallic-eller-perleeffekt/

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det  er en skoda kodiaq vrs (eller rs?)

Takk for info.

Det står at pearl kan som sagt skifte litt farge, og det er ikke ønskelig egentlig.  Hvis Black Crystal er bare metallic,  så vil den jo ha mer spill i lakken, men ikke skifte "farge" sånn sett.

Og bare få bilen i svart skulle vist ikke være så lett.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Skodavrs skrev:

Og bare få bilen i svart skulle vist ikke være så lett.😄

Nei det er det nok ikke, skal en ha en sort uten «liv i lakken» så må en nok velge uten metallic eller perlemorlakk.
Da vil den være helt sort, men likevel blank i lakken, om en Kodiaq vRS leveres i ren sort vet jeg ikke.

Mitt beste tips til deg er å ta en ringerunde til noen forhandlere i nærheten av deg og høre om de har noen biler i sort metallic og sort perlemor, for det behøver jo nødvendigvis ikke være på en Kodiaq bare for å se fargen live. Det er så stor forskjell å se dette med egne øyne i forskjellig vinkler og lys fremfor bilder eller andres beskrivelser. 

Det står en ny Superb 2020 hos forhandleren jeg har handlet bil av, den er sort på avstand, men når en begynner å studere lakken på nært hold i lyset i forhandlers lokale, så blir den nesten lilla på kantene/profilene der lyset reflekterer mest. Men en må nesten helt innpå den i lokalet for å se det, men det vil muligens være annerledes om bilen står i direkte sollys, det må en se nærmere på selv om en har muligheten til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig å kjøpe RS og velge noe annet enn den nydelige blåfargen! (Selv om det er sykt nok å bruke 800k på 2.0 TDI) 

Ja vet subjektive meninger bla bla bla 😛 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superb lll skrev:

Nei det er det nok ikke, skal en ha en sort uten «liv i lakken» så må en nok velge uten metallic eller perlemorlakk.
Da vil den være helt sort, men likevel blank i lakken, om en Kodiaq vRS leveres i ren sort vet jeg ikke.

Mitt beste tips til deg er å ta en ringerunde til noen forhandlere i nærheten av deg og høre om de har noen biler i sort metallic og sort perlemor, for det behøver jo nødvendigvis ikke være på en Kodiaq bare for å se fargen live. Det er så stor forskjell å se dette med egne øyne i forskjellig vinkler og lys fremfor bilder eller andres beskrivelser. 

Det står en ny Superb 2020 hos forhandleren jeg har handlet bil av, den er sort på avstand, men når en begynner å studere lakken på nært hold i lyset i forhandlers lokale, så blir den nesten lilla på kantene/profilene der lyset reflekterer mest. Men en må nesten helt innpå den i lokalet for å se det, men det vil muligens være annerledes om bilen står i direkte sollys, det må en se nærmere på selv om en har muligheten til det

Så vidt jeg har forstått fås den ikke i helt sort. Det er kansje mulig og få det spesial lagd, men det koster sikkert mer en det smaker. Det er forsåvidt en matt svart rs der ute. Som ble levert på Hamar

Jeg får prøve og titte innom en forhandler og se om jeg finner noen utgaver av disse fargene.👍

 

1 time siden, BGB skrev:

Ulovlig å kjøpe RS og velge noe annet enn den nydelige blåfargen! (Selv om det er sykt nok å bruke 800k på 2.0 TDI) 

Ja vet subjektive meninger bla bla bla 😛 

Jo, den fargen er forsåvidt fin og eksklusiv som jeg har skjønt, men den gjorde ikke bilen like "tøff"  etter min mening👍. Bestilte den med sideskjørt (trinnbrett). Den er det krom på så når resten av bilen er svart, så popper caliperne/sideskjørt mer frem osv.  Og svarte emblemer da.

Prisen skal jeg være enig med er høy, da det ikke er gjort vesentlig endringer ift sportline f.eks.  For min del så var det RS eller en kasse bil og de kan fort koste 150k+ mer hvis man skal ha mer en hjul og ratt👍.  Volvo og Audi koster enda mer osv.

Da jeg er bindt til 6 seter (ikke hele tiden) så er det ikke så veldig mye "kult" og velge imellom.  Da ble RS en god allrounder.

Endret av Skodavrs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett @Skodavrs, bilen er helt mafia i sort!

Har kjørt RS og den er absolutt grom. Vi har Velvet Red Sportline (190 TSI) og den snur hoder til de grader. 

Fargevalg er særs subjektivt, og du har gjort et godt godt valg :) 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, BGB skrev:

Du har helt rett @Skodavrs, bilen er helt mafia i sort!

Har kjørt RS og den er absolutt grom. Vi har Velvet Red Sportline (190 TSI) og den snur hoder til de grader. 

Fargevalg er særs subjektivt, og du har gjort et godt godt valg :) 

Ja farger er veldig smak og behag.  Jeg må si da at den rød fargen kler kodiaqen veldig godt.  Per nå har jeg hvit bil og det skal jeg ikke ha igjen, da flyverust blir veldig irriterende i løpet av vinteren.

Så gjenstår det bare og velge i mellom svart og svart😄.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...