Gå til innhold
Jonathan

LED tåkelys / LED bar fjernlys i front


Anbefalte innlegg

Hei er ny her inne men lurer på om noen har montert LED bar i front på en pen måte ? 

Lurer og på om noen prøvd LED lyspærer i tåkelysene ? 

Tenkte prøve disse osram men er redd før og få feilkoder på bilen ? 

Noen som har prøvd ? 

Mvh J 

E69B1B9A-5097-4EC3-BDBF-1CCD9CD5897A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha LED i tåkelysene? Det vil gi dårligere funksjon selv om det kanskje ser bedre ut med hvitt lys. Du vil få feil spredning og mest sannsynlig blende møtende trafikk - LED må sitte i korrekte prosjektorer for gi riktig lys. 
 

Men for å svare på spørsmålet ditt, du vil ikke få feilkoder men pærevarsel da LED drar mindre strøm enn vanlige halogenpærer og bilen tror en pære har røket. Dette kan du dog kode med riktig diagnoseverktøy. 

Endret av Gjest
Typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være en gledesdreper så vil du absolutt ha LED så monterer du det, men det blir et kunstig lys som ser feil ut i tåkelys og mest sannsynlig gi deg problemer på EU.

Teknologien på halogenpærer har kommet så langt nå at man får pærer med meget pent hvitt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jonathan LED-pærer i tåkelysene vil, som @BGB sier ikke lyse riktig. På Octavia 3 så går tåkelyset fra å være dårlig til å bli helt ubrukelig (som tåkelys). Men du vil kunne velge hvor hvitt det skal lyse, og tilpasse de til led-stripen og xenon hovedlysene. Og pærevarselet kan du unngå ved å montere en motstand på ledningen, det finnes tilpassede sett. Men strømforbruket går da ikke ned. Dessuten vil det bli feil på EU-kontroll.

Da er det bedre å sette i en hvitere halogenpære (xenon-look). Jeg valgte også en sterkere pære (fra 35 til 55 Watt) og fikk pittelitt bedre lys i riktig lysbilde.

Endret av Sjåføren
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at det over er feil, det er forskjell på LUX og LUMEN. Man får mye lys (strølys) men ingen funksjon der det skal være - rett og slett fordi LED og halogen spres på forskjellige måter. I tillegg er det feil på PKK.

Dette er bekreftet opp og ned, les på VACN og Briskoda samt referansesider skrevet av mennesker med peiling på lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 9.34, BGB skrev:

Merk at det over er feil, det er forskjell på LUX og LUMEN. Man får mye lys (strølys) men ingen funksjon der det skal være - rett og slett fordi LED og halogen spres på forskjellige måter. I tillegg er det feil på PKK.

Dette er bekreftet opp og ned, les på VACN og Briskoda samt referansesider skrevet av mennesker med peiling på lys.

Jeg har funksjon på mine led lys i grøftlysene i alle fall. Men om det går gjennom pkk er en annen sak🤔😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...