Gå til innhold
MoThor

MoThors Superb L&K 190hk 4x4 stv, 2016.


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har i en god stund lest litt på forumet her og trivdes godt med det. Syns det er gøy å lese om andres biler og tenkte derfor å vise min også. Fikk etter lang og iherdig innsats overtalt min samboer til å bli med på å kjøpe Superb etter å hatt stålkontroll over hva som fantes på Finn. No i sikkert nærmere ett år. Til slutt fant jeg denne som var i et prissjikte, med det utstyret jeg ønsket, ok km og innen fornuftig henteavstand (for min del kunne det gjerne vært 200mil å kjøre hjem, men ikke alle i huset var enig). 

Kjøpte den brukt nå i juni og er så langt godt fornøyd. Bilen er fra februar 2016, solgt ny i Asker/Bærum antar jeg utifra regnr. Første eier ble visst aldri forelsket i bilen og solgte den relativt fort videre til han jeg kjøpte den fra. Har gått i Troms siden høsten 2016. I dag er den gått ca 80800km. 

Av utstyr har den det de fleste l&ker har med diverse utstyrspakker. Det jeg Tror ikke er en del av pakkene må være oppvarmet frontrute og "persienner" i vinduene bak. Bilen er utstyrt med 20" sommerfelger med 245/35 dekk som jeg syns bilen klarer overraskende bra. Bilen har også ekstra sotede ruter helt rundt (ja, er ikke lov foran, men beholder det fram till pkk eller politiet sier noe på det). I tillegg har den folie på chrome rundt vinduer og i grill. En kan anta at første eier ønsket seg en Sportsline før den kom? Hvertfall syns jeg bilen ser bra ut, men kunne gjerne tenkt meg folie på rails også! 

I min korte eietid har jeg rukket å bli påkjørt, ordnet rust på garanti og vært på første inspeksjon. Og jeg har fått kjørt ca 6000km, en del av de med campingvogn. Er blitt veldig glad i denne bilen. Legger ved noen bilder som jeg måtte hente fra den gamle mobilen, håper kvaliteten er ok! 

Thor. 

Screenshot_20191005_231635_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231643_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231700_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231650_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231709_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231717_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231537_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231522_com.android.chrome.jpg

7357791559127893121.JPG

Screenshot_20191005_231604_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191005_231623_com.android.chrome.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek bil dette @MoThor :)
Jeg vurderer en chrome delete til sommeren jeg også på min Superb, men da kun grillen og listene rundt sidevinduene. Mulig et bytte av Skoda merker til sorte og hvite, og en ekstra soting av de bakre vinduene, men har ikke helt bestemt meg for det enda ;)  

Synd med påkjørsel og rustflekker, noe slikt er det bestandig trist å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at du vurderer chrome delete @Superb lll. Jeg er godt fornøyd med slik det er utført på min bil. Jeg har selv kun brukt plastidip på logoene foran og på bakluka. Dette sitter overraskende godt, har holdt i ca3mnd nå, bedre enn jeg trodde. De sotede rutene ser bra ut syns jeg, eneste ulempen jeg merker er at det noen ganger er vanskelig å se sønnen min i speilet i baksetet ettersom det blir så mørkt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt kun noe jeg vurderer, for jeg synes at sorte lister rundt vinduene og grillen virkelig gjør seg. Men på den L&K utgaven jeg har, så er det jo også chromelister på hver eneste vertikale list i grillen. Vet ikke helt hvordan det vil bli seende ut med sort ramme rundt grillen, og mange vertikale chromelister på resten av grillen.
Så visst jeg gjør noe med dette, så blir det mest sannsynlig bare rundt sidevinduene jeg tar en chrome delete.

Angående soting av de bakerste vinduene så kommer jo det litt an på hvor mørk film en velger, for de bakerste vinduene er jo allerede sotet, så her må en være litt tilbakeholden med hvor mørk film en bør bruke etter min mening.
Jeg gjorde det på min forrige bil Octavia 2018, og det var det ingen problemer med selv på vinteren, men nå hadde riktignok den Octaviaen hvitt taktrekk, på Superben jeg har nå så er det sort taktrekk, og det vil muligens utgjøre en viss forskjell på hvor lyst det blir innvendig i kupéen.
Jeg har også rullegardiner i sidedørene bak om det skulle bli litt for sterkt sollys for passasjerene bak.

At du også har sotede sidevinduer foran i din Superb, gjør jo selvsagt at lyset innvendig i din bil mer begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...