Gå til innhold
SkodaM

Min 2020 Superb Sportline 190HK 4x4


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt meg/kjøpt meg min første Skoda noen gang! 

Etter mange år med BMW, Land Rover og litt annet var det på tide og bli fornuftig og tenke plass, økonomi og brukevennlighet, foran stor motor etc etc.

 

 

Valget falt på en Superb L&K 190HK 4x4 med det meste av utstyr. 

 

Moon White metallic med 19" Trinity sommerhjul og 18" vinterhjul.

 

Av utstyr ble det alt bortsett fra Panomara. 

Altså store navi 9,2", Canton, Adaptiv cruise, adaptiv understell, solgardiner, krok, digitalt instrument, varmeratt, varme i bakseter, 3-soners clima, sort taktrekk, El.seter, Full Led Matrix, Blindsonevarsel, lane assist, Ambiente belysning, el,bakluke, ++++

 

Ettermonteres i tillegg skvettlapper, gummimatte bak og lakkforsegling.

 

Gleder meg litt til og få bilen, får den allerede om 14 dager 

 

Oppdatering med bilder kommer, satse på at overgangen fra "Premium" til Skoda ikke blir helt krise 😉
 

 

Endret av SkodaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling av ny Superb @SkodaM :) 

Jeg hentet selv ut en ny 2019 modell 1. August og kan ikke si annet enn at jeg er meget godt fornøyd, nå har jeg riktignok ikke hatt noen premium bilmerker, så jeg vet ikke akkurat hva jeg kan ha gått glipp av. Men jeg har så langt vært såpass fornøyd med Skoda at jeg nå har min tredje nye siden våren 2016, så helt feil er det nok ikke med Skoda ;) 

Håper du velger skvettlapper både foran og bak, for lakken slites meget fort i underkant av bakre støtfanger om du ikke har det. Anbefaler deg også en ekstra understellsbehandling, men det kan selvfølgelig ha litt med hvor i Norge du bor og på hvilke veier du kjører mest, her jeg bor så saltes det nesten konsekvent etter datoer, ikke etter behov til tider, så jeg kjører dessverre stort sett på saltede hovedveier fra November og ut Mars mnd..........
Om det er noe du også gjør, så snakk med din forhandler om hvilke understellsbehandlinger de anbefaler og godkjenner, slik at bilen ikke behandles med noe som kan gå utover rustgarantien. Det er stort sett Tectyl, Dinitrol og Mercasol som godkjennes, min bil ble behandlet med Mercasol etter forhandlers anbefaling, og da tok jeg også med en ekstra støydemping i tillegg, det ble en merkbar forskjell med tanke på dekkstøy på min bil. Men nå har jeg ikke prøvet en 2020 Superb enda, så om det er lurt en ekstra støydemping på den bilen vet jeg ikke, men jeg tenker vel egentlig at jo mer demping jo bedre blir det ;) 

Ser frem til å se bilder av bilen din @SkodaM :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er helt enig med @BGB her, Sportline sine eksteriør detaljer er utrolig flotte. 
Jeg hadde nok også sett nærmere på en Sportline om jeg skulle ha bestilt bilen jeg kjøpte i sommer selv, men med det avslaget jeg fikk på en utstilt L&K, så var det egentlig kun den eller ingen handel det var denne gangen for min del.

Så her har du noe å se frem til ja :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canton anlegget i Superb er meget bra (Superb har 12 høytalere og 610W, Kodiaq har 10 høytalere og 575W, begge er inkludert subwoofer i følge Skoda sine brosjyrer), men som det er her som på andre musikkanlegg, det må spilles inn før det yter sitt beste. 
Det kan også justeres/innstilles slik at en kan velge litt mer hvor lyden skal være mest optimalisert, her kan det velges for alle, foran eller sjåføren.
Bruk litt tid på å finne de rette innstillingen for deg/dere, så blir lydgjengivelsen/lydbildet også merkbart bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen hentet! Veldig fornøyd med absolutt hele bilen! Legger ved bilder fra utlevering.

Nå står bilen i vaskehallen på jobben, og kvelden går med til å legge voks på bilen og felger!

 

 

 

IMG_0441.JPG

IMG_0442.JPG

IMG_0443.JPG

IMG_0444.JPG

IMG_0445.JPG

IMG_0446.JPG

IMG_0447.JPG

IMG_0448.JPG

IMG_0449.JPG

IMG_0450.JPG

IMG_0451.JPG

IMG_0452.JPG

IMG_0453.JPG

IMG_0454.JPG

IMG_0456.JPG

IMG_0457.JPG

IMG_0458.JPG

IMG_0459.JPG

IMG_0460.JPG

IMG_0461.JPG

IMG_0462.JPG

IMG_0463.JPG

IMG_0464.JPG

IMG_0465.JPG

IMG_0467.JPG

IMG_0468.JPG

IMG_0469.JPG

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...