Hmm..tok ut begge lyktene og inspiserte, så ikke tegn til fukt, men plasthempene som skal holde lokkene på plass knakk når jeg såvidt rørte dem, dårlig kvalitet..måtte surre med strips for å få tett. Prøvde også å koble fra batteriet, men når jeg tester lysene igjen kommer feilmeldingen igjen og begge peker nedover...er vel ikke annet å gjøre enn å krype til korset/ verksted...
I dashbordet lyser en lampe som om det var gått en pære, så får jeg meldingen "sjekk håndboken" (bare tull), lysene går på men peker ned. Skjedde tilsynelatende plutselig, fra den ene dagen til den andre. MEN: ser at plastlokket til xenonlyset i bakkant av den ene lykta har løsnet, kan det ha kommet fukt? Noen som har noen tips?
Ok, takk for svar, skal ta en grundig titt under panseret..
Ser at noen snakker om å koble fra, enten fysisk eller i elektronikken, er det en farbar vei eller blir man tatt med buksa nede på eu-kontroll?
Takk for svar igjen.
Satan! Så nettopp en video på YouTube, ser ut som den @#$# egr ventilen ligger bak/ under motoren, kirurg inngrep for å komme til/ bytte..🤥
Hentet ut data fra ECU, da fikk jeg "not passed" på boost pressure, PM filter monitoring og egr and/or VVT system, men: etter at jeg fikk blåst ut litt opp noen bakker på full gass til hytta ble disse feilene borte, men kommer igjen når jeg er i byen (har sluttet å bruke 6. Giret for å unngå soting)
Skjønner Ingenting
Takk for svar. Nei, har ikke skiftet egr, men hørte at det er svindyrt å bytte, har sett at det fins noe spray man kan sprøyte inn i egr ventilen, men har ikke funnet noen video for min modell, men er det en farbar vei?
Eller krype til korset og bytte egr, noen som vet hva det koster?
Ble plutselig et problem i vinter, de første minuttene vil den nesten ikke trekke før den begynner å bli litt varm..prøvde Carbon cleaning, det hjalp med en gang, men nå er det tilbake, mistenker at det er egr ventilen som er problemet. Motoren har gått 140.000