Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I dag
  2. Var på verksted det var en sikring som var gåen. Er den verste instruksjonsbok jeg har sett av alle bilene jeg har hatt.
  3. Får ofte samme meldinger på min snart 1 år gamle Superb, men ser at det ofte har sammenheng med at kart ikke er oppdatert med terrenget, eller dårlig veimerking. Blir enda verre når snøen kommer, da feilmelder den stadig.
  4. I går
  5. Jeg har Thule motion XL. XXL er vel bare 50liter større? Ingen problem uansett
  6. Er det noen som har Thule XT XXL boks på Octavia III? Får den plass?
  7. Dette er ihvertfall kjent for meg. Det startet med denne feilmeldingen, men har blitt værre og værre og har nå alle mulig slags rare feilmeldinger. Det er bare å få bestilt time hos verktsted for å feilsøke. Samme problem på denne tråden
  8. Har også en Enyaq ny i Juni. Jeg har samme problemmer, og har time på mandag Skoda Ensjø for å feilsøke. Første symptonene startet ca august for min del. Mye av dette har blitt værre og værre den senere tid. Men problemet kommer og går, men symptomene du referer til over kommer garantert i løpet av en kjørertur i min bil nå. Dette er jo selvsagt uholdbart og trafikkfarlig å kjøre rundt i. Siden du har samme problem så er jeg nysgjerrig om du også har opplevd "statiske smell" i høytaler til tider? Jeg har nemlig det, og problemene jeg opplever mistenker jeg henger sammen med det. Har også video med lyd av at lyden i bilen var helt forvrengt (type sprengthøytalerlyd), og det hørtes ut som lyden kun kom fra en høytaler i midten (dette skjedde mens jeg hørte på lyd via Android Auto), denne situasjonen har forløpig skjedd kun en gang. Jeg mistenker jordingsproblemer i bilen. Har også problemer med at touchskjermen blir uresponsiv og at skiltgjennkjenning er upålitelig, men det er urelatert til problemene over antar jeg. Spesielt dette med uresponsiv touchskjerm leser jeg er ett generelt problem ivhertfall.
  9. Siste uke
  10. Hva var løsningen her? Står som løst, men ser ingen konkret løsning nevnt. Har samme problem på Superb 20-modell
  11. Har hørt om varierende kvaltiet på lakkarbeidet som er gjort på Skoda sine biler. Har riktignok ikke opplevd dette selv, men det i noen tilfeller kan det bli ekstremt.
  12. Hei, har den siste tida hatt problemer med venstre xenonlys tidvis ikkje fungerer. Feilen arter seg slik: Når bilen starter vil lyset tidvis ikkje på, får da feilmelding i kjørecomputer. Det kan da fungere å skru av og på lyset for å ordne problemet. Når lysene står i auto og eg kjøyrer gjennom en tunell kan det være at lyset ikkje fungerer, for å så fungere igjen i neste tunell. Dette problemet er og å se på coming/leaving home funksjonen. Det er ingen flimring eller noko annet en at lyset ikkje skrur seg på. Kan og sei at pærene er nylig bytta da eg ville sjå om det kunne løyse problemet. Takker for svar på forhånd!
  13. Høres bra ut dette. Jeg tenker at Enyaqen er ganske tung med vekten godt fordelt. Slik at bakhjulene får godt med vekt og da tror jeg ikke det blir så utfordrende med vinterkjøring.
  14. Ny bil i juni 2021. Alt ok en måneds tid. Så dukket det opp av og til "ACC er ikke tilgjengelig for øyeblikket". Det har de siste ukene "ballet seg på" med flere: - "Front Assist er ikke tilgjengelig" - "Proaktiv passasjerbeskyttelse er begrenset" - "Unnamanøvreringsassistenten er ikke tilgjengelig for øyeblikket" - "Advarsler og informasjon ikke tilgjengelig. Kjør forsiktig!" Hastighet vises nå ikke! KUN TRE STREKER: "- - -"!! - "Travel Assist er ikke tilgjengelig for øyeblikket". Disse dukker nå opp, ofte med lyd/pling, med jevne mellomrom på hver eneste kjøretur. Og dette er i pent vær, solskinn og ren bil! På verkstedet virker det ikke som dette er noe generelt problem. Der er det dessuten en måneds ventetid for å få det sjekket!!! Er dette kjent for andre???
  15. Hei. Det høres ut som du har fått samme problem som jeg hadde. Det høres identisk ut. I mitt tilfelle var det ballasten/styringsenheten for xenon. Jeg forsøkte en stund å ordne dette selv. Selve jobben er enkel og en uoriginal ballast får du til 1200,- på nett. Det er enkelt å løsne lykta. Utfordringen kommer når du skal ta den ut for å komme til ballasten som er montert på siden av lykta. For å få til dette må du ta av fangeren. Det skal være greit å ta av fangeren selv om det høres voldsomt ut. Det krever at du setter av litt tid og får løftet opp bilen litt (sørg for å sikre at bilen ikke kan flytte på seg). Du bør også ta kontakt med forhandler og få tak i noen gummiklips/propper som med stor sannsynlighet ryker når skruene er fjernet. Jeg landet på at jeg satt jobben bort og heller jobbet overtid med noe jeg har peiling på. Selv om 9500,- uansett var sure penger. Har du tid, lyst og gjør noen forberedelser tror jeg det er helt kurant å gjøre selv. Mye penger og spare.
  16. Min Skoda Octavia slipper lakken Oh det ser ut som den har meslinger. 100 vis av små prikker overalt. Det er også rust på bakskjermene-det tar Skoda på garantien og legger inn en film der grusen gnisser. Lakkskadene skal vurderes av Skoda på ny. Men har flere lakk problemer med sin bil?
  17. @ian Har akkurat samme problem nå på min Octavia 2014. Venstre nærlys foran er defekt, og skifte av pære fungerer ikke. Hva ble løsningen på din Octavia? Kurant å bytte selv? Kostnad?
  18. En annen ting du kunne foreslått for verkstedet ville vært at du kan være med på prøvekjøring med mekaniker siden du vet hvordan vilkår som må ligge til grunn for at problemet skal oppstå. Håper selvfølgelig at du finner ut av det 😊
  19. Gratulerer! Ble en iV80 her. Fikk en god pris og kanskje den blir produsert om ikke alt for lenge siden jeg overtok en bestilling. Tenkte på iV80x, men da ble leveringstidene så lange og usikre. Har ikke så stort behov for 4x4, og så vil jeg se hvordan en elbil med RWD klarer seg på vinteren. Det er uansett veldig få tilfeller vi hadde hatt bruk for 4x4, så jeg skal leve godt med det. La på mye utstyr som kan forsinke mer, så jeg har kjøpt en ekstra bøtte tålmodighet. Så på de samme alternativene som deg og prøvekjørt de fleste, men totalpakken til Skoda likte jeg best. Kommer nok til å vurdere oppgradering av lydanlegget, men i så fall kun forsterker og ev. annen elektronikk de monterer. Klarer meg uten mer bass og vil gjerne ha lagringsplassen.
  20. @Biturbo Godt forslag med video, men denne kaklingen og hakkingen / nappingen kommer når motoren belastes men ikke klarer å gi noe motorkraft, så det er litt vanskelig å fange på video. Ubelastet er det vel bare "vanlig dieselkakling" - oppdaterer posten på det 🙂
  21. Har ikke noen nevneverdig erfaring med problemet du beskriver, men kan heller komme med et lite tips. Som vi alle vet har bilen en tendens til å "oppføre seg" eller bli bedre så snart den blir plassert på verkstedet. Ofte blir dette også en utfordring for dem, og de kan dermed ikke konstatere noe feil med bilen når den ikke gir fra seg noen konkret feilmelding. Derfor kan det være en ide å ha dette på video dersom det er mulig, for da kan du gi/oversende denne til verkstedet. Da blir det enklere for dem å lokalisere problemet.
  22. Måler du med pluggen festa i lykta? Om du måler mens pluggen er ute vil du nok ikke få endring når du tenner langlyset
  23. Hei! Nå i helga har jeg brukt flere timer på og koble opp en strands Siberia Dr22 etter oppsettet til trådstarter. Har hatt kyndig hjelp til kobling, vurdering, måling etc. Vi måler 0,4v på hvit ledning, port 11. men ikke noe endring når vi tenner langlys. Kjører en 17mod registrert 26.12.2016. Noen som har prøvd og møtt på samme problem?
  24. Kjøpte en 2010 2l Superb Uansett hvordan lysbryteren står er det bare nærlys og fjernlys og det som svinger som virker. Er det jeg som gjør feil, eller er det noe galt med bilen
  25. Tidligere
  26. Starta nettopp en tråd om et lignende problem. Vi har vel samme 2L motor og jeg kalte det kakling men det napper absolutt også 🙂 Ser det kan være MAF sensor, glødeplugg eller innsprøytingsdyse. Jeg har skifta glødeplugger, men det kan være de to andre. Har du fått fiksa problemet ditt og kunne du evt. oppdatere hva som var årsaken @torkilp? Og @Swedzilla, kan MAF sensor gi slik feil uten at det har kommet en feilkode fra den? @jonhoginår det gjelder feil på glødeplugg og innsprøytingsdyse så er det kanskje lite diagnosekoder fra de, så feil de kan sikkert gå under radaren?
  27. Skoda Superb II stasjonsvogn 3T5 2.0 140hk TDi 2013 Motorkode: CFFB gått ca 160' Når motoren er kald, starter den og går noenlunde greit uten belastning, men når motoren belastes, så kakler den og går "nappete" / rykkvis, med dårlig trekkraft og kommer ikke opp i turtall, selv på flat mark. Det høres ut som ventilkakling på en sylinder. Ingen varsellamper lyser. Skifta glødeplugger for ca 20' - 30' siden. Når oljetemp kommer opp over ca 60°C så går det seg til og den drar som den skal, uten kakling / rykking. Har kommet gradvis og blitt verre over de siste årene. Fram til nå har det kommet om vinteren, og med motorvarmer er det ok. Da bilen var på sist service hos merkeverksted i vinter på ca -15°C , skulle de sjekke dette etter å ha stått en kald natt. Men, de rapporterte at det ikke var noe unormalt med bilen. Dette var IKKE OK dagene før. Motoren gikk ok igjen etter servicen. Tenkte det hjalp med et oljeskift som sikkert rensa litt opp. Tenkte kanskje det var hydrauliske ventillløftere eller noe som ny olje fiksa på. MEN - nå utpå våren/sommeren kom det tilbake, bare at det nå kommer på sommertemperatur, som ikke er noen god utvikling. Noen som har en ide om hva dette kan være, om det er vanlig på disse motorene og evt. hva som kan gjøres? Ser det er en annen @torkilp som har rapportert en lignende greie som kanskje ligner i denne post'en. Der peker @Swedzilla og @jonhogipå et par mulige årsaker: MAF sensor, som jeg leser er "Mass Air Flow" (som kan ha gått tett?) Feil på glødeplugger (skiftet, men en av de kan jo være defekt) Feil på innsprøytingsdyse Siden service og oljeskift så ut til å hjelpe, tenkte jeg det kunne være feks. avleiringer som kunne fikses med en innvendig motorrens eller om det kan være slitt kam/ventil/ventilløfter? Eller det var kanskje at luftfilteret ble skifta? Tar gjerne tips om verksted som er gode på å finne ut av slikt rundt Lillestrøm / Oslo?
  28. Hei. Hadde bilen min inne på verksted for å skifte tubo. Dagen etter sluttet cruise control å fungere, glødelampen blinket og jeg sjekket feilkode med OBD-II scanner. Leste av feilkode "Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction". Jeg googlet litt og fant ut at denne "brake switchen" lå under bremsevæske beholderen, som da er veldig nærme område hvor turbo ligger. Oppdaget da at denne ikke var plugget inn, sannsynligvis glemt av verksted. Fikk plugget den inn og slettet feilkoden, men cruise controllen fungerer fremdeles ikke. Kanskje noe annet som må resettes? Oppdaget også at slangen som ligger mellom luftfilterboksen og luftinntaksmanifolden var ødelagt, stort hull i denne. Mistenker at dette også har hendt på verksted da jeg nylig skiftet luftfilter og ikke har lagt merke til det, samt at dette ikke var nevnt da jeg plukket opp bilen. Blir uansett å klage på mandag, men hadde vært fint å hatt cruise control i helga. Endret: Cruise control fungerte plutselig etter at bilen fikk stå over natten (mulig jeg ikke skrudde av/på tenning etter å ha slettet feilkode før jeg prøvekjørte hvis det har noe å si). Da er det egentlig bare den slangen som trenger å utbedres. Skal ta en prat med verksted om det.
  29. Hei, jeg har mistet alt av lys på venstre side på hengeren og får feilmelding på det. Setter jeg hengeren over på en annen bil så er alt i orden. Altså er feilen på bilen. Siden alle lysa svikta samtidig så mistenker jeg en kobling eller selve styre oksen. Er det noen som har erfaring med dette eller som vet hvor ledningsnettet til tilhengerkontakten er koblet? Har sjekka selve kontakten.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...