Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Joda, tror barnepulk blir aktuelt om noen år og disse bygger ganske mye i høyden når skjermen legges ned. Virker som thule har kommet seg ganske langt de senere år. Er ikke så lavtbyggende å pen men tror den gjør jobben. Her er et bilde av den på en superb
  3. Stardustsilver

    App

    Om det hadde fungert å bytte, så koster vel f,eks et slikt infotainment system i en Octavia 2018, 40000,- kr , så lønnsomt vil det ikke være.
  4. Marius

    App

    Dette er jeg veldig usikker på altså. Tror du foringer videresalgs verdien på bilen, om du skulle begynne med noe slikt også. Men, det er helt sikker mulig å få til, på en eller annen måte.. Men, har ikke vært borti at noen har snakket om å gjøre det før..
  5. Birkeli

    App

    Hei. Vet du om det kan monteres annen spiller i disse bilene hvor de orginale kontrollen virker.
  6. Yesterday
  7. Marius

    App

    Hei, Originale spillere på 2018 modeller kan ikke lastes inn med apper. Dette kan kun gjøres på 2020 og nyere som hsr MIB3 spillere
  8. Birkeli

    App

    Hei. Noen som vet om det går an å laste ned apper på spiller i en 2018 mod.
  9. Takk for svar igjen. Satan! Så nettopp en video på YouTube, ser ut som den @#$# egr ventilen ligger bak/ under motoren, kirurg inngrep for å komme til/ bytte..🤥
  10. Last week
  11. Vet at disse er dyrere enn ordinære støtdempere, siden du har elektronisk regulering på disse. Likevel er den nok en god del billigere enn å skifte luftfjærer.
  12. For å få en billig løsning på dette, så er det å få renset egr og eventuelt kodet den bort i etterkant. Da slipper du problemene med denne i ettertid. Egr systemet fungerer dårlig i Norge med mye småkjøring osv, utfallet er at den soter igjen likevel. Vet også at det finnes et rensemiddel, men vet ikke i forbifarta hva det heter. Ved manuell rensing burde egr tas ut (alt etter hvor godt du ser neddi der), og renses heretter. Da oppnår du et mye bedre resultat og du kan se fysisk hvor ren du klarer å få den. Har hatt dette problemet selv på min bil. Men problemet her var at partikkelfilteret til eksosen var blitt helt tett. Tror ikke du har denne feilen da du sansynligvis ville fått opp feilkoder på turbo med at den ikke klarer å oppnå riktig trykk, og i tillegg får du problemer med at bilen går i nød og lite til ingen motoreffekt. Å skifte egr på et merkeverksted kommer fort opp i 20tusenkroners-klassen, har lest om noen her på forumet som har fått bedre tilbud på mekonomen for å skifte denne.
  13. Hentet ut data fra ECU, da fikk jeg "not passed" på boost pressure, PM filter monitoring og egr and/or VVT system, men: etter at jeg fikk blåst ut litt opp noen bakker på full gass til hytta ble disse feilene borte, men kommer igjen når jeg er i byen (har sluttet å bruke 6. Giret for å unngå soting) Skjønner Ingenting
  14. Takk for svar. Nei, har ikke skiftet egr, men hørte at det er svindyrt å bytte, har sett at det fins noe spray man kan sprøyte inn i egr ventilen, men har ikke funnet noen video for min modell, men er det en farbar vei? Eller krype til korset og bytte egr, noen som vet hva det koster?
  15. Hei, Jeg har en Skoda Octavia 2013 med Amundsen Infotainment. Der har skjermen blitt svart, men ellers virker den tilsynelatende som den skal. Jeg får også respons når jeg trykker på skjermen for å bytte kanaler. Noen som har noe tips for løsning her? Mvh Ole
  16. Har du fått skiftet egr tidligere? Er ikke sikkert at den har blitt helt rein etter at du har tatt Carbon cleaning på bilen, og derfor opplever du at problemet er kommet tilbake.
  17. Ledningsnett kontrollert og N75 byttet
  18. Takk for svar!.. Skal sjå om eg finn fram til noko!.. Eg er no nett komen heim etter tur nr.2 til WV-verksted for å finne feil, og deretter reparere feilen sjølv, for så å slette feilkoder på nytt for å få i gang att dieselvarmaren!.. Dette har no kosta meg 2X1290,- Eg er ein pensjonert mekanikar med stor garasje, så denne «pengagaloppen» har eg alle forutsetningar for å stoppe, dersom eg investerar i rett utstyr!..
  19. Earlier
  20. Jeg aner ikke. Er nok ikke voldsomme greier i forhold til luftfjæring.
  21. RuneT

    Motorvask på Kodiaq

    Mange takk for svar! Reknar med at dette går veldig fint på måten dokke beskrivar😊 Har tidlegare vaska motorrommet på Land Roveren i mange år uten problemer, og det er jo ein bil som i utgongspunktet kjeme frå fabrikk med finurlege krypstraumar og elektriske uforklarlegheiter🤣 Uansett så gjere da seg med eit reint motorrom😊
  22. Hei. Jeg vet dessverre ikke så mye om motorlampe og ESP men det tyder på sensorfeil. Kanskje luftmengdemåler og en ABS-sensor som krangler. Når det gjelder lufttrykk, så er det ikke nok at du sjekker at det er riktig. Du må også fortelle bilen at det er rett. Så du må gå holde inn dekktrykksknappen inntil at displayet spør om alle trykk er sjekket og iorden. Det er et enkelt system som bruker ABS-sensorene til å sjekke rullehastigheten til hvert enkelt hjul, så det kan også hende at du får denne feilmeldingen hvis en av ABS-sensorene er i uorden, at dette henger sammen med ESP-varselet. Verdt å sjekke opp og fikse! Lykke til!
  23. Moida

    Ecu problemer

    Jeg har Googlet til den store gullmedalje uten å bli noe klokere.
  24. Ble plutselig et problem i vinter, de første minuttene vil den nesten ikke trekke før den begynner å bli litt varm..prøvde Carbon cleaning, det hjalp med en gang, men nå er det tilbake, mistenker at det er egr ventilen som er problemet. Motoren har gått 140.000
  25. Marius

    Ecu problemer

    Beklager, det er noen ting som ikke alltid er like enkelt å svare på men, om det er et rele eller sikring er ikke godt å si. Skal vel være en tegning i sikringsboksen din, som sier hva det forskjellige er? Eller en kjapp google, så får du 100% en antydning 😀
  26. Moida

    Ecu problemer

    Er det ingen her som har peiling??
  27. Min octavia 1.9tdi 2008 modell daua plutselig når jeg var ute å kjørte. Har prøvd å lese feilkoder i obd men kommer opp at det ikke er kontakt. Er det rele 109 på denne modellen og vist det hvor sitter dette? Prøvde å bytte hjerne idag men fremdeles heilt dau så lurer på om det er noe rele som kan være gåent og vist det hvilket?
  28. tobor

    Motorvask på Kodiaq

    Jeg har motorvaska Kodiaqen min uten noen tildekking. Oppskrift som over med litt brei dyse og god avstand. Spray gjerne over med noe plastfornyer etterpå for å holde slanger mv myke.
  29. Hei, Kan anbefale deg obdeleven. Krever kun mobil. Dem "samarbeider" med VAG. Dem har tilgang til alt av dokumentasjon på alle bilene som VAG produserer. Obdeleven har blitt veldig populært siste årene. Vcds VAR kongen på markedet i mange år. Men, med obdeleven kan man gjøre nøyaktig det samme, med en mobiltelefon 😀
  1. Load more activity

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...