Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/05/2020 in all areas

  1. 1 point
    hei, i helgen kjørte jeg Tur/retur Oslo fra der jeg bor. ca 1030km hver vei. Merket at det var mye feil med gjenkjenning av skilt. mye ble vist til å være 70 sone, enda det var 80. Kjørte forbi 80 sone skilt, likevel sto det 70 i dashbordet. på tur inn til Oslo i 110 sone, markerte den for 110 i en kort periode før den gikk til å vise 90 sone. etter noen minutter passerte jeg nytt skilt med 110 sone. og etter nok en kort periode etter møte med 110 skiltet gikk dashbordet tilbake til å vise 90, enda jeg fortsatt var i 110 sone. Er dette da i det heletatt Skiltgjenkjenning, eller går det på GPS? noe som vil si at SAT Naven må oppdateres? av og til kunne det faktisk stå 50 sone i dashbordet, og reelt var 80 sone. ekstremt irriterende og missvisende. Er det noen flere som har vært borti samme problem? mange av disse fartsonene/veiene har vært uforandret de siste 10 årnene. derfor synes jeg det er rart hvis det skulle ha noe med Kartoppdatering å gjøre.
  2. 1 point
    Var sikringen til Haldex’en som var gåen. Skiftet sikring og alt i orden. men haldex pumpen er gåen, noen som vet hvor jeg Ka kjøpe den Til en rimelig penge og hvilken type pumpe jeg skal ha?
  3. 1 point
    Hvilken girkasse er det på denne bilen? Om du har en DSG 7 kasse, så er den begrenset av et dreiemoment på 250nm, og den motoren du har her har enten 240 -eller 250nm allerede, så dette vil jeg nok ikke anbefale. Det i tillegg til at nybilgarantien (såfremt du har fulgt servicer) mest sannsynlig også vil forsvinne. Min forrige bil Superb 2016 1,8/180hk hadde den nevnte DSG 7 kassen, og i stedet for å gi bilen en kraftigere DSG kasse, så valgte Skoda og nedtune/begrense dreiemomentet fra 320nm og ned til 250nm, fordi DSG kassa ikke tåler mer. Joda jeg vet at det kan legges inn ny sw på DSG kassa, og i tillegg momentbegrensninger til girkassa, men med noe som nesten er helt på grensen (på papiret) av hva det tåler/er garantert for, så hadde i hvert fall ikke jeg tunet/chippet/trimmet eller hva en nå vil gjøre i det hele tatt. Det vil kunne gi deg en litt mer frisk bil en stund mest sannsynlig, før det kanskje vil koste betydelig mer enn det smaker. Her hadde jeg nok tatt veien om en annen bil med større motor fra fabrikk, enn å trimme en liten motor og strekke grensene enda lenger for DSG kassa, såfremt at du har DSG 7 kasse da? En trimming hadde jeg nok heller lagt i en motor som har et bedre utgangspunkt enn dette, altså en større motor slik som 1,8/2,0, ikke en 1,4, samt at den har en bedre DSG kasse enn hva DSG 7 er, men det er nå bare min personlige mening.........
  4. 1 point
    klagde på akkurat det samme i fjor sommer etter å ha henta Kodiaqen. Virket ikke som de tik det videre seriøst. Var spesielt 110sonen fra Kolomoen inn til Oslo bygrense som fikk meg til å klage. Hadde akkurat samme opplevelse som deg.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...