Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/14/2021 in all areas

  1. Da er bilen fikset hos Skoda. Vi fikk gratis berging fordi det var under et år siden siste service. De måtte bytte 3 pluggledninger, for de var brent. De hadde også byttet plugger. Nå kan jeg hente bilen min i morgen. Prisen ble 4200,- ikke så ille som jeg hadde fryktet.
    2 points
  2. Den enkleste årsaken klarte jeg selvfølgelig ikke å komme på i forbifarten, takk for at du la dette til😄
    2 points
  3. Hei, Med tanke på alle varsellampene, så er det jo noe galt med elektronikken. Jeg ville først og fremst sjekket spenningen på batteriet. Evt ladet det opp og sett om lampene forsvinner etter en kjøre tur. Dette her er typisk for dårlig spenning på batteri. Skjer med fleste VAG biler. Gi gjerne en tilbakemelding om hva konklusjonen endte opp med. Om dere har fulgt opp servicer hos autorisert skoda verksted, så har dere mobilitets garanti. Da kan dere ta kontakt med med Skoda og få bilen fraktet. Marius
    1 point
  4. Hei! Skjønner at du er glad i bilen din, for det er en absolutt flott bil som trolig har ganske høy bruksverdi for deg. ASR, ESC og dekktrykkontrollen skal ikke ha noe å si for nødmodusen som aktiveres på bilen din (det er det som gjør at den ikke går fortere). I tillegg, så høres dette ut som at akkurat disse feilene kan ha med dekktrykk + eventuelt en abs-sensor og/eller et hjullager som er blitt dårlig. Motorelektronikken kan være litt kinkig, og det kan være mange forskjellige årsaker til at du får den feilmeldingen på bilen din. På dieselbiler er det ofte EGR som begynner å
    1 point
  5. Med manuell kasse "slipper" du å vedlikeholde f.eks girkassa i like stor grad som DSG'en da denne har en olje som er angitt til å være evigvarende. Bilen blir såpass ny at det er lite å vite om hva en skal gå etter. Har en kollega som har en Superb av nyere årgang, og han mener at lakken på disse er veldig dårlig, så det burde vurderes en coating eller annen lakkbehandling. Jeg tenker jo nyere jo bedre i dette tilfellet. Skulle du kjøpe deg en bil som fortsatt er innenfor garanti, så får du fikset de dyrebare feilene som eventuelt måtte oppstå på verksted kostnadsfritt.
    1 point
  6. Da ble det en 2016 Skoda Octavia L&K 1.8 TSI 4X4 6DSG. Så da får man jo joine forumet her, så kommer det sikkert noen spørsmål etterhvert. 180hk og 280nm sparka greit nok unna, den ser jo ganske bra ut, utvendig og inni med L&K pakken, i mine øyne ihvertfall.
    1 point
  7. Det er trygt for bilen å stå bare i P, men jeg bruker det bare ALENE hvis bilen står noenlunde flatt. Ikke fordi bilen kan begynne å rulle, men fordi gearkassen henger på låsen og det krever litt å få den løs. Jeg kjenner ikke i detalj hvordan DSG kassen låses i P, men siden det smeller kraftig i kassen hvis den henger godt i en bakke så bruker jeg håndbrekket som hovedbrems ved nesten all parkering. Jeg har nå elektrisk håndbrekk, og savner den gamle spaken. Den er smack på, eller av. Ikke noe midt imellom til f.eks brekksladding. Det går heller ikke å dra på littegrann for å rense skive
    1 point
  8. Gratulerer og velkommen. Fineste Octaviaen (bortsett fra siste oppgradering da) og beste motoren. Hadde samme som 2015 modell i Elegance-versjon, og var superfornøyd. Bensinmotoren er en liten perle, men er litt tørst. Men kjøres den fornuftig kan du klare ned mot 0,6 l/mil på langtur. Jeg kjørte på med litt utvendig kosmetisk oppgradering sorte speilkapper, grillramme og spoiler foran og bak + vindavvisere. Jeg hadde også spesielle og sjeldne Skoda-felger. Men viktigst av alt, en bra polert og ren bil! Jeg vil også anbefale hyppige oljeskift, ikke gå for de lange intervallene.
    1 point
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...