Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 21. okt. 2018 i alle områder

  1. 2 poeng
    Hei Alle! Da ser det ut til at vi er oppe å kjører på ny server! Dere får si ifra om dere finner noe som ikke er som det skal !
  2. 2 poeng
    Hei alle, Ville bare informere om at forumet vil sannsynligvis ble flyttet til ny server 16-18.November. Sannsynligvis over natten. Jeg forventer litt nedetid når dette blir gjort, jeg vil også stenge ned forumet en liten periode før flytting, så jeg kan overføre alt sammen osv. Etter flyttingen skal alt være som før.
  3. 2 poeng
    Bra det ordnet seg, tusen takk til @Tor2r og til ny administrator @Marius ! Dette blir bra! ? Lykke til videre på nye eventyr, @Tor2r
  4. 2 poeng
    Lykke til videre! Nå får dere en ny administrator som til og med har en Skoda! Jeg har jo aldri eid en Skoda en gang...bare prøvekjørt Takk til alle dere som holder forumet aktivt, spesielt de som bidro tidlig og fikk dette opp å gå.
  5. 2 poeng
    Hei alle! Da kan man vel gjøre det offisielt. Jeg har idag tatt over som ny eier og drifter av skodaforum.no Det vil ikke bli noen nevneverdig forandringer her, dere vil ikke merke noe som helst. Etterhvert vil jeg overføre forumet til en ny server, da vil noe nedetid være forventet, men det vil jeg komme tilbake til. Jeg har også et ønske om noen nye moderatorer. Ta gjerne kontakt på pm for dette.
  6. 2 poeng
    https://www.aspicars.com/used-skoda-superb-stratford-upon-avon-warwickshire-1739082
  7. 1 poeng
    Da kjører jeg i gang med flytting av forumet natt til søndag. Dette tar kun noen få minutter. Men, er jo denne DNS'en som tar litt lengere tid.. Jeg regner med at de aller fleste vil ha tilgang igjen innen 1-3 timer.
  8. 1 poeng
    Høres ut som du får litt å gjøre den helgen @Marius, veldig flott med info om dette på forhånd Lykke til
  9. 1 poeng
    Takk for det @Superb lll Si i fra om jeg skal endre navnet ditt da, som det siste jeg gjør her Gjort veldig enkelt og med to klikk
  10. 1 poeng
    Prøv igjen. Der du kan velge dag må det være blankt. Da starter den hverdag til angitt tidspunkt. Ta bilder og legg ved.
  11. 1 poeng
    Hei @Tor2r Synes det er trist å lese at du ikke skal drifte/eie dette forumet videre, for jeg synes (som jeg har nevnt mange ganger tidligere også) at du har laget en meget flott side/forum. Så det skal du ha all mulig ros og skryt for Men jeg må jo også legge til at jeg har stor respekt for din avgjørelse. Jeg vil savne de gode dialogene vi har hatt tidligere @Tor2r, så jeg ønsker deg lykke til videre Mvh Superb lll En ting er i hvert fall helt sikkert, det blir ikke meg som tar stafettpinnen videre, det er helt utelukket.
  12. 1 poeng
    Dette er fullt mulig å programmere denne fjernkontrollen. Hvis metoden du prøver med fjerning av sikring ikke fungerer så kan den læres inn med ODIS. Gå inn og velg Aux. Heater > Basic Settings -> Remote Matching > Følg instruksjon på skjermen. Du har 5 sek på deg til å kunne utføre proseyren. Odis vil bekrefte innlæringen. hvis dette var til hjelp så vet du hva du skal gjøre med den magiske knappen..lik
  13. 1 poeng
    Nå har jeg fått sjekket opp. Du har den nyeste fw på din multimedia spiller. Nå gjenstår det å se hvilke komponent som gir deg feilmelding. Jeg vet at wlan og bluetooth er en del av problemet. Det er ikke så mange andre alternativer. Motor må være igang under prosedyre. Sos meldingen skal forsvinne automatisk ved deaktivering av riktig komponent. Når melding kommer prøv følgende. 1. Tilknytt tlf med usb kabel og med bluetooth. Hold wlan aktiv inntil SOS melding dukker opp. Ikke skru av tenning eller motor. 2. Deaktiver blutooth kobling mellom bil og telefon. Hold av/på knappen inne i 10sek til du ser skoda logo. Hvis melding fortsatt er der.. 3. Koble fra usb kabel fra bilen. Repeter soft reset. Hvis lampen fortsatt ikke forsvinner... 4. Deaktiver wlan og utfør softreset. Hvis lampen ikke slår seg av.. 5. Nå er alle tilkoblingene deaktivert og lampen lyser fortsatt. Gå inn på setup og factory reset multimedia. Hvis lampen fortsatt lyser... 6. Slå av tenning og på igjen for å resette bilens styreenheter. På et av stadiene vil lampen skru seg av. Noter hva som skjer og hold oss oppdatert.
  14. 1 poeng
    Nå skriver du ikke om du KESSY (nøkkelløs) eller ikke, men det er vel stort sett dette som kan bruke ganske mye batteri til tider. De fleste tilfellene jeg har lest om her er at nøklene blir oppbevart for nærme bilen, slik at de hele tiden søker etter bilen og bruker mye strøm på det. Vet ikke om det er noe som kan passe for din parkering av bilen? Det neste er at en kan benytte batterier av for dårlig kvalitet, det merker jeg på andre her hjemme, at et batteri ikke er et batteri, det er like store forskjeller kvaliteten (hvordan de holder på strømmen), som det er på priser. Skriver ikke at dyrt = best, men enkelte billigere batterier har vesentlig kortere batteritid enn andre. Om forslagene jeg tidligere har kommet med her ikke er relevante for deg, så vil mitt neste forslag gå på at du tar en tur til et verksted for å stille en diagnose/lest av feilmeldinger, for et plutselig øket strømforbruk på nøklene har jo en årsak........
  15. 1 poeng
    Hei alle sammen! Lenge siden jeg har sittet på bilforaer nå, men jeg tenkte jeg kunne lage en tråd om min Octavia. Litt om bilen: Bilen er en 2018 Octavia L&K 184TDi 4x4 . Bestilt rett før jul i fjor, og levert i Februar 2018. Bilen ble kjøpt hos Møller Bil Oslo Vest. Denne ble bestilt med rubbel og bit av ekstrautstyr, med unntak av adaptivt understell. Grunnen ser dere litt lenger ned her. Jeg har gjort litt med bilen underveis siden Februar: - Nye felger sommer/vinter. - H&R understell. - LED-pærer i tåkelys, uten varsling. - Kodet inn ymse ting med VCDS: Lukking av bakluke med innvendig knapp. (originalt kun åpning) Baklys konstant på, uavhengig av bryterposisjon. (0/Auto/Park/Hoved) Needle Sweep i instrument. Lap Timer i instrument. (Samme som RS originalt.) Kodet vekk Auto Start/Stop. (Har fortsatt tvil om start/stopp er bra for motoren.) Kodet inn fem blink ved komfortblink. Lagt inn "Tear Drop" foran og bak - gjør at viskerne går en ekstra runde etter noen sekunder for å ta rester av spylervæske. Bilen ved ankomst: IMG_0015 by Fabian Rosenberg, on Flickr IMG_0016 by Fabian Rosenberg, on Flickr Bilen ble som sagt overlevert i februar. Jeg tok da ut bilen på originalfelger med piggdekk. Det ble også montert lastekantsfolie, skvettlapper og utbrettbar bagasjeromsmatte før overlevering. JEg har to ivrige hunder, så her ble alle forhåndsregler tatt. Bilen på veien: IMG_0157 by Fabian Rosenberg, on Flickr Siden jeg har høydeskrekk, så fikk bilen relativt fort H&R senkefjærer. Disse senker 50/35, noe som ble helt perfekt. IMG_0166 by Fabian Rosenberg, on Flickr IMG_0169 by Fabian Rosenberg, on Flickr Så ble det tatt hjulstillingskontroll en uke etter montering, så ting hadde fått "satt seg" litt: IMG_0224 by Fabian Rosenberg, on Flickr Sommeren kom, og jeg hadde ikke hjul. Jeg lette lenge, men fant ikke noe som traff meg helt. Jeg kom tilfeldigvis over noen originale VW Motorsport i 19x8" ET41. Disse ble da påmontert med nye sommerdekk som "ventehjul". (Jeg hater svarte felger...) IMG_0402 by Fabian Rosenberg, on Flickr IMG_0403 by Fabian Rosenberg, on Flickr Etter litt kjøring tok jeg på nytt hjulstillingskontroll. Dette er kun fordi jeg er pirkete. Ingenting måtte justeres. IMG_0404 by Fabian Rosenberg, on Flickr Sommeren kom den, og siden jeg stort sett har alt fokus på MC fra Mars til November, så ble de sorte hjulene værende: IMG_0407 by Fabian Rosenberg, on Flickr IMG_0409 by Fabian Rosenberg, on Flickr Nå er vinteren på vei igjen, så da var det på tide med hjulskift. Siden maskinerte felger og saltede vinterveier er en svært dårlig kombo, så startet jakten på nye vinterfelger. Etter litt leting kom jeg over noen VW Phaeton-felger med navn Champion. Disse er 18x7.5" ET40. Siden felgene var rød når jeg kjøpte de, ble de lakkert i en halvmørk antrasitt farge, noe som jeg selv synes ble svært pent: IMG_1098 by Fabian Rosenberg, on Flickr IMG_1099 by Fabian Rosenberg, on Flickr Det var alt for nå. Fabros
  16. 1 poeng
    Har lurket rundt i forumet en stund og har nå reg meg. Har nå bestilt meg min andre nye Skoda, en 2019 Octavia Style Stv med 1.5 TSI motor og DSG Har i dag også en Octavia 2016 2.0 TDI, men synes det var på tide å oppdatere før den blir for gammel. Har bestilt med rimelig godt med utstyr 18" ALARIS SUPERSPORT MULTIRATT DSG PADDLES OPPVARMET RATT KNAPP FOR NEDFELLING AV BAKSETER BUSINESS PAKKE DELSKINN TRAVELLER NAVIPAKKE TRANSPORTPAKKE KAMPANJE VINTERPAKKE SIMPLY CLEVER PAKKE RESERVEHJUL TIL 17" OG 18" ALU OPPVARMET FRONTRUTE ELEKTRISK FØRERSETE MED MINNE DCC ADAPTIVT UNDERSTELL MED DMS TAKRELING SØLVFARGET SKVETTLAPPER FREMME OG BAK 16"NOKIAN U.PIGG (IKKE RS) LASTEKANTBESKYTTELSE Hadde opprinnelig valgt med sportsunderstell, men dette var tydeligvis ikke mulig å få lenger ifølge selger, så ble DCC i stedet, som senker den 11mm ift std understell. Jeg har valgt fargen Quartz Grey Metallic denne gangen, så håper det blir fint Er estimert at jeg får bilen utgangen av året så er bare å vente
  17. 1 poeng
    Ang digitalt dashbord så valgte jeg å ikke ta med det, hadde muligheten, men time will show, mulig jeg litt gammeldags... Og som flere har påpekt, hengerfeste var høyt på lista men dette ligger nå i det som heter Transportpakken og da får du med litt ekstra snacks i tillegg for en rimelig penge, ellers er det jo kampanje på dette om dagen til kr0,- Vurderte også større motor, men 1.8 TSI selges ikke lenger, og det kommer en ny motor, 2.0 190HK slik jeg skjønt på selger men det åpnes ikke for bestilling før senere og med levering godt ute i 2019.
  18. 1 poeng
    Selvfølgelig gjør det det @OmegaPO, du har helt rett Så den er det bare å legge til i (den velfylte) listen over tabber og ikke fulgt med i timen for min del............
  19. 1 poeng
    Går ikke hengerfeste under ‘’transportpakke’’ mon tro?
  20. 1 poeng
    Gratulerer med bestilling av ny bil @HansWerner Den er stort sett satt opp slik jeg også ville ha valgt av utstyr og utstyrspakker, så dette ser veldig fint ut etter min mening Siden du ikke har satt det opp så regner jeg med at du ikke har behov for tilhengerfeste, men det kan være verdt å legge til montert fra fabrikk. Det har en liten pris nå, men er utrolig kostbart og ettermontere, fordi det også i en del tilfeller skal ettermonteres oljekjøler, men det er ikke alle biler det må gjøres på (litt usikker på hvordan det er på den bilen du har bestilt deg. Ellers så valgte jeg også å ta en ekstra understellsbehandling på min Octavia 2018, men det kommer jo helt an på hvilke veier en kjører på og hvor mye det saltes der du bor og kjører mest. Får håpe det klaffer med alt når det gjelder transporten for din bestilte bil slik at det ikke blir så lenge å vente, for har du samme tålmodighet som meg, så er alt over 2-3 uker altfor leeeenge, hehe EDIT: Glem det jeg skrev om hengerfeste her, for det ligger jo i transportpakken. Det var ikke noe som het Transportpakke når jeg bestilte min Octavia tidligere i år, så her har jeg rett og slett ikke fulgt med i timen. Bra du følger med og korrigerer @OmegaPO
  21. 1 poeng
    Det er som de andre har svart deg @Knarsa, men den akustiske lyden skifter tone etter en viss tid og blir litt mer intens (høyere tone), men etter litt lenger tid så gir den seg med å pipe helt og bare blinker.
  22. 1 poeng
    Akustisk når du kommer over 20 km/t. Da gir den seg ikke før du tar på beltet, eller stopper bilen og motoren. I alle fall på min 2015 modell.
  23. 1 poeng
    Har en 14 modell Octavia med samme erfaring, var veldig skuffet over Canton helt til jeg optimalisere for fører eller foran, da kom det plutselig lyd fra sub også fremme i bilen. Nå har jeg ikke opplevd Superb sitt Canton anlegg, godt mulig dette uansett er en del bedre.
  24. 1 poeng
    Nå spør jeg bare av ren uvitenhet og nysgjerrighet, om en ikke foretar denne utbedringen i det hele tatt på bilen, er det da noe som kan gjøre at bilen ikke blir godkjent ved f.eks. neste PKK? Tenker da f.eks. på at bilen må utbedres for at utslippene skal være mindre (i hvert fall teoretisk, om det er riktig i praksis vet jeg ikke noe om) for at bilen skal godkjennes videre. Jeg vet ikke om det finnes noen lovhjemmel for dette i det hele tatt, men regner med at det er grunn til at de sier at dette skal gjennomføres (bortsett fra at bilprodusenten skal utbedre sitt «jukseprogram da»). Mulig det er et helt talentløst spørsmål, men om en skal lære noe så må en jo også stille (til tider også noen dumme) spørsmål....... At en kan være skeptisk til å utbedre dette forstår jeg godt, for det ser ut til å være en del biler som ender opp med noen «bi-effekter» av denne utbedringen, det være seg i minsket motorkraft, tett EGR, mens andre ikke merker forskjell i det hele tatt og noen får et lavere drivstofforbruk.
  25. 1 poeng
    @KimfraLesja Grattis, det høres jo ut som en flott bil du har kjøpt DSG-gearkassene er satt opp for å gi et gunstig drivstofforbruk, den vil velge et så høyt gear som mulig utifra belastningen på motoren. Ofte et høyere gear enn du selv hadde valgt, men så er den også rask til å geare ned når behovet er tilstede. Så en DSG vil geare oftere enn vanlige folk gidder. Men det er ikke noe å bry seg med, gearskifte skjer så raskt og ofte umerkelig at det er bare å la den holde på med sitt. Å geare en DSG manuelt er jo mulig, og det er greit å gjøre innimellom, f.eks kjøring i bakker eller bakkete veier. Når det er sagt, så har motorene dobbelmassesvinghjul. Dette kan ha en tendens til å ryke litt tidlig, og mange mener det kommer av at motoren presses med belastning på lave turtall. Spesielt diesel, fordi de har en mer rykkete gange og det er spesielt merkbart fra tomgang og opp til 1500-1800 omdr. Hvis motoren belastes, spesielt når du kjører på 1200-1500 omdr. så er dette en stor påkjenning for dette svinghjulet. Men en DSG-kasse vil ofte geare ned når motoren belastes på slike turtall, så det er mindre problemer her. Og så lenge man er klar over dette, så har du muligheten å geare manuelt i slike situasjoner. Et annet forhold som man må være obs på er at en dieselmotor har stort dreiemoment på lave turtall og drar veldig godt nesten fra tomgang. Det er ikke nødvendig å ha noe særlig turtall, men dieselmotorer sliter litt med er tetting av partikkelfilteret og koksing. Dette kan komme av mye kjøring på lave turtall (12-1500 omdr.) Dette er også noe som man må være klar over, spesielt hvis du har mye "småkjøring" og motoren ikke oppnår skikkelig driftstemperatur, og da mener jeg både vann- og oljetemperatur i motoren! Kjør vakkert!
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori:

×