Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

BKarlsen

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

BKarlsen vant dagen sist Juli 27

BKarlsen hadde mest likt innhold!

Personlig informasjon

  • Bil
    Skoda Superb 2014

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BKarlsen's Achievements

Nybegynner

Nybegynner (1/4)

2

Nettsamfunnsomdømme

  1. Noen som har erfaring med dette? Det er skikkelig mye fukt i denne, masse store dråper som har vært der i flere dager (har regnet kontinuerlig her siste to uker). Høyrelykta er fin, litt dugg som kommer og går. Jeg har oppdaget en ørliten sprekk nede i glasset/plasten, men vet ikke om dette har noe å si - se bilde. Ellers så ser det ut til at regnvann renner ned på siden av panseret og havner oppå lyktene, for deretter å renne bak på lykta og mot en pakning i et deksel - se bilde. Jeg har ikke fått inspisert denne pakningen. Tenkte å vente til det ble sol igjen og få tørket lykta først. Noen som vet om det er noen form for ventilasjonshull i disse lyktene som kanskje kan ha blitt tett?
  2. Bakdøra påvirkes av ledningsbrudd mellom førerdør og karrosseri. Jeg kjøpte nettopp en brukt Skoda Superb 2014-modell. Fikk oppgitt at vindusheispanel førerdør ikke virket, men oppdaget etterhvert at både førerdør og bakdør førerside var helt "død". Kunne ikke låse bilen osv. Dette skyldes at ledningene som går i strømpen mellom førerdør og karrosseri slites ut og brytes av. Det er enkelt å løsne gummistrømpen mot karrosseriet ("tappen" på oversiden skal presses opp, ikke ned, før man trekker den ut) og trekke den tilbake for å inspisere ledningene. Jeg oppdaget at isolasjonen på de fleste ledningene var slitt bort flere steder, og to av ledningene var kuttet av. Med mye knoting klarte jeg å skjøte de ledningene som var brutt. Hadde selvvulkaniserende tape rundt etterpå, samt rundt de stedene hvor isolasjonen var mest slitt. Dette anser jeg som en midlertidig fix, men alt fungerer nå. For å reparere dette mer permanent må man demontere dørtrekket, se denne: (Dette er ganske enkelt, jeg brukte et brytespakesett fra Jula, men det er nok ikke det beste mtp kvalitet. Det vanskelige etter min mening er de seks plastpluggene. Jeg tror disse må dras helt ut av døra sammen med dørtrekket, og nye må settes på trekket og trykkes inn i døra når trekket skal på igjen.) Deretter må alle kablene individuelt løsnes fra kontakten som står i karrosseriet. Strømpen med ledningsbunten kan så trekkes ut av døra, og det vil være enkelt å reparere hver enkelt ledning. Repsett finnes bl.a her: https://m.autodoc.co.no/vemo/12247649 Husk å skriv ned, ta bilde og/eller lag et skjema over hvor ledningene skal inn i kontakten etterpå! Det er ganske mange og noen er lik. Alternativt kan man kjøpe hele ledningssettet komplett og bytte alt i hele døra.
  3. Dette har blitt helt sort - skal vise klokkeslett og temperatur. Er det noen som har erfaring med dette?
×
×
  • Opprett ny...