Gå til innhold
Heidi

Kjøpe bruktbil


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har veldig lite erfaring med biler og lurte på om noen hadde noen gode råd. Jeg ser på en annonse for en Skoda Octavia 2017-modell (2,0 TDI 184 hk | Automat | 4x4 | H-feste | Webasto). Den ligger ute for 199 000 og har kjørt 127 000 km. 

Høres dette rimelig ut? Er det dumt å kjøpe en bil som har kjørt såpass langt på så få år? Bør jeg høre om registerreim er byttet (om den ikke har registerkjede da?)? Er det noe annet som er viktig å tenke på? 

Håper noen har noen smarte tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nok være et godt kjøp, sånn som du skriver det virker det som at bilen har det utstyret du har behov for.

Bilens kjørelengde kan tyde på at den har vært mye langkjørt, og det er ikke negativt for dieselmotoren. Intervallet på reima på disse motorene er 210 000km/ikke begrenset på år.

Ellers kan det være en ide å prøvekjøre bilen, sjekk at det ikke kommer noen uvanlige lyder og at lys er i orden. Kommer ikke på noe mer i forbifarten som kan være greit å sjekke på disse. 

Hør med selger/forhandleren om servicer er fulgt, da dette kan være greit å vite. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...