Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som inneholder...
Finn resultater i...

Biturbo

+ Medlem
  • Innlegg

    143
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

Biturbo vant dagen sist 28. februar

Biturbo hadde mest likt innhold!

Personlig informasjon

  • Bil
    Octavia 2016 184HK 2L TDI 4X4

Nylige profilbesøk

656 profilvisninger

Biturbo sine prestasjoner

Veteran

Veteran (4/4)

15

Nettsamfunnsomdømme

  1. Forhandleren ønsker nok å kjøre gjennom det som er anbefalt av fabrikatet. Dermed ligger de nok på den at de skal ha deg til å ta den servicen som ligger inne med 30 000km/hvert 2. år. Herunder faller vertfall oljeskiftet. For DSG har det vertfall brukt å vært 60 000km eller hvert 3. år at det skulle skiftes mener jeg. Dette er for å forhindre at olja blir dårlig og havarerer kassa. Hvorvidt det bør gjøres er nok opp til deg, som regel er det en grunn til at de vil ta de servicene de ønsker å ta. I mange tilfeller går det som regel bra dersom du ikke gjør det, men du kan aldri være for sikker. Videre bruker det å være pollenfilterskift, inspeksjon og bremsevæskeskift på dette intervallet. I tillegg er jo dette i forhold til mobilitetsgarantien som ligger inne på bilen (dersom den har det). Følger du servicene, utvider du denne. Gjør du ikke det, opphører den.
  2. Stikk innom en forhandler, de bør kunne få det der til
  3. Du får nok ikke noe på garantien når bilen er over 5 år. I noen tilfeller kan de godta å dekke det dersom bilen har vært inne for samme problematikk iløpet av de første 5 årene av bilens levetid (innenfor garantitid).
  4. Gratulerer! Flott bil med fantastisk farge. VRS påstås å være den korrekte benevnelsen i forhold til disse modellene. Det kan du se her: https://milesskoda.co.nz/vehicle-news/skoda-vrs-and-rs-explained/
  5. Intervallet mener jeg skal være 210 000, ikke tidsbegrenset.
  6. Ikke at jeg har gjort dette selv, men denne premium integreringen skal gjøre sånn at du får koblet deg på den originale radioen sånn at du får DAB+ uten den synlige boksen: https://www.autohifi.no/bilmerke-tilbehør-v2/skoda/superb/2017/nordab-premium-dab-integrering-vw-seat-skoda-m-mib1-mib2-nd421-p0000023464
  7. Litt vanskelig å stille diagnose uten å vite helt nøyaktig, men ved beskrivelsen du har gitt kan det høres ut som at svinghjulet ditt har begynt å bli dårlig. Hører du lyden ellers, eventuelt andre rare lyder når bilen står på tomgang uavhengig av hvilket gir som er valgt?
  8. Virker som at pæra er dårlig i det venstre lyset, denne bør skiftes ut. Mener det er vanlige glødepærer her. Når det gjelder det som står i bakluka, så er vel det LED. Denne må nok skiftes ut i sin helhet for å få løst problemet. Sansynligvis har den tatt inn litt fukt.
  9. Ikke at jeg har vært borti nøyaktig samme problemstilling, men jeg har vært borti at disse ødelegges pga at det kommer inn sand og forskjellig i bryterne. Det som skjedde hos meg var at bryterene ble ødelagt under betjening av vinduet. Når de ble ødelagt, var det akkurat som om at de "løsnet" fra døra og da lå de bare løst der bryterne sitter. Løsningen på det problemet var å skifte brytere, men jeg vet ikke om dette vil hjelpe i dette tilfellet.
  10. Hei, Lurer på at du er nødt å skifte hele seteunderstellet for at du skal få til å ettermontere isofix foran i bilen.
  11. Her må du av med dørtrekket for å se hva som er ødelagt. På innsiden av døra står det en bøyle som "tar mot" dørhåndtaket på utsiden. Denne har to armer på hver side som skal feste dørhåndtaket i døra via bøylen. Tipper egentlig på at det er bøyla som har fått seg litt slitasje over tid siden døra fungerer ellers. Bør ikke være noe problem å skifte selv, så lenge du ellers vet hvordan du tar av dørtrekket (klips mellom dør og dørtrekket bør også skiftes når dette har vært av).
  12. Jo det skulle da bare mangle! Se der ja. Har som sagt ikke veldig god kjennskap til dette, men var greit du fikk tatt et lite feilsøk av det Når du skiftet batteri, skifta du dette selv? Har hørt at om batteriet skal byttes på disse, så må det "kodes" inn, kanskje det er det som lager krøll?
  13. Uten at jeg skal si det med sikkerhet, kan det virke som at noe i instrumentet ditt har sluttet å fungere. Vis ikke kan jeg tenke meg til at det er ledningsbrudd en plass. At du på sett og vis har en "tilførsel" som skal ta over når bilen starter dersom det fungerer ellers. Men, det blir ren gjetting fra min side😅
  14. Av egen erfaring har jeg også denne feilmeldingen på min bil. Den er ikke noe annet en et irritasjonsmoment som dukker opp fra tid til annen. Mikrobryterens funksjon, så vidt jeg har forstått, er at den på sett og vis skal fortelle bilen/girkassa hvilken posisjon den står i (Drive, revers osv). Men at denne ikke fungerer optimalt på noen biler, og dermed kommer feilmeldingen opp av og til. Det er vertfall det den gjør hos meg, vet ikke hvor ofte du opplever å ha denne. For den del har jeg ikke forsket så mye på om det er mulig å omgås denne, siden feilemeldingen kommer så sjeldent.
  15. Kan selvfølgelig være noe annet da, men regner med han kompisen din kanskje kan få sett litt bedre på det og kan eventuelt gi deg et bedre svar enn det jeg kan
×
×
  • Opprett ny...