Gå til innhold

Christian S

Medlem
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Christian S

  • Bursdag 08. sep. 1981

Personlig informasjon

  • Bosted
    Lier, Buskerud
  • Bil
    2018 - Skoda Superb STV L&K 190Hk 4x4 DSG

Nylige profilbesøk

906 profilvisninger

Christian S sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/4)

3

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg spurte om over skiltet, men merkeforhandleren ville ikke det. Dette grunnet radaren og de tingene der, så kunne de ikke grantere for dens funksjon. Så blir nok under.
  2. Skal holde deg oppdatert jeg 🙂 Men hos meg er det høyre lys foran som er fjollette.
  3. Jeg har nå vært i kontakt med Albjerk i Drammen hvor jeg kjøpte min kjære Skoda, og jeg har fått pris på montering av en LED-bar. Tilbudet de ga til meg syntes jeg var hårreisende. 8000,- for Led-baren. 6000,- for montering og litt kroner for noe deler og fester. Drøye 15.000,- skulle de ha for den jobben. Led-baren kjøpte jeg selv i dag for 6000,-, og da følger ledninger og slikt med. Mulig Albjerk får jobben med og montere den, siden bilen allikevel skal inn på en reklamasjon med litt dugg i lykter, krakelering i noe blinklys greier og ett frontøys som driver og tulle rnår det skal sjekke/stille seg inn ved oppstart. Men plasseringen av ekstralyset blir trolig under skiltet foran.
  4. Vel, våken og følger med er jeg alltid når jeg kjører. Ellers er det fryktelig teit om man kjører biø 😛 men du skriver at de ikke fungerer når lyset er i bevegelse. Gjelder det også den bevegelsen som når lyset følger rattutslaget, eller bare den bevegelsen som kommer når man møter ett annet kjøretøy? og hvor lønner det seg og montere en led lampe? Under skiltet? Tenker da ifht. Lys bildet og at den ikke er i veien for radaren i fronten
  5. Da har jeg kommet til neste tanken, for jeg kjører mye og jeg kjører mye når det er blitt mørkt. hvertfall nå som det er høst og går mot vinter. så det jeg lurer på er ekstralys. Men bilen min har adaptive fjernlys, som har fjernlysene på, men blokker ut soner som møtende kjøretøy (eller de som ligger foran meg) befinner seg i. Men om jeg får verkstedet der jeg kjøpte bilen til og montere en LED bar elle rnoe på bilen min, vil det da fucke til dette med det adaptive fjernlyset?? Eller vil det fungere slik at det da skrur av ledbaren når de tmøter en bil, og da kun bruker bilens originale adaptive fjernlys, eller vil den også blende ned det?
  6. Da har jeg hatt bilen på verksted for rep. av skade, samt at de har sjekket hvorfor den noen ganger stopper i revers når den er kald. Og de har lagt på vinterdekkene. Lakkjobben de gjorde på bakfangere var gjort på 2 1/2 arbeidsdag, og de fikk lagt om dekk på den. Bilen stod på verkstedet over helgen for at den skulle bli helt kald, slik at de skulle forsøke å frem provosere feilen jeg har nevnt. De fikk gjort det, og de la inn ny programvare og adapsjon på girkassen. Etter det, så har det ikke vært noe problem eller noe med at den kveles når den blir satt i revers. MEN, nå har jeg oppdaget ganske tydelig krakkelering i blinklysene på speilene. Men nå er det godt under 10.000km til jeg skal ha første service på 30.000km, så når den timen bestilles skal jeg også nevne blinklysene. Jeg vet VAG er vanskelige når det kommer til at det skal utbedre krakkelering i lykter, men jeg skal gi det ett forsøk.
  7. Det var ny informasjon for meg. Jeg har kun i VAG sett den skjermen i en VW e-Golf, og der virket den mye større. Jeg kan heller ikke huske å ha lagt merke til at det på hver side av skjermen var "analoge" felter som viser innhold på tanken og temperatur. Men det var på den Superb'n jeg så dette på i går. Det virket også som det var mer plast rundt hele displayet. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har sett det på noen annen måte enn beskrevet over, men det er det inntrykket jeg satt igjen med da
  8. Her har det faktisk skjedd litt siden jeg var innom, og det liker jeg svært godt :-) Morsomt med respons når man skriver noe :-) Ja, jeg vet det ikke er unormalt på VAG biler, har hørt om flere som har gjort dette. Men tenkte liksom ikke noe over det, så når det skjedde hos meg så ble jeg litt sånn "nei, det er ingen lekk på systemet her. Om så er jeg lite imponert" :-p AdBlue er forbruksvare ja, og det er egentlig forstålig. Selv om jeg har service og vedlikeholdsavtale, så kan den ikke dette absolutt alt heller. Jeg ser den, for da hadde jo prisen blitt skyhøy. Men den dekker vinduspussere da, så det fikk jeg også nye av i går. Er morsomt når hun spør om jeg skal ha bare foran eller bak også, hvor jeg sier "Nei, bak nei. Den har jeg aldri brukt jeg. Riper opp bakruta det vet du". Ansiktet hennes var ganske morsomt da :-p hehe.. Ja, det er synd med den kvelningen. Men det skjer ikke hver gang bilen er kald og jeg setter den som beskrevet i revers. I dag f.eks. så gjorde den ikke det. Så skjønner ikke helt greia. Men ja, det er KUN når motoren er kald det skjer. Jeg hadde sort taktrekk på Mercedesen jeg hadde før jeg fikk Superben, og det er utrolig behagelig. Spesielt når det er mørkt ute. Jeg syntes det blir mer rolig i bilen når man kjører på en måte. Også er det jo unektelig praktisk med tanke på fingre som ikke er helt rene som kommer opp i taket f.eks. etc. Slipper å se de mørke flekkene. :-p Men som du sier så hadde jeg ikke brukt noen større sum på det digitale instrumentpanelet jeg heller. Jeg fikk ikke sett det mer aktivt enn at det varslet om åpen dør, men syntes det virket noe lite og "enkelt" på det lille jeg fikk se. Mitt inntrykk er at både Audi og VW har ett større og vesentlig bedre panel på det digitale. Det er forskjeller på merkene, og det skal det være syntes jeg, men de kunne godt gjort mer ut av det enn hva de har. Tar jeg ikke helt feil, så koster det rundt 5000,- ekstra. Ikke store summen, men allikevel. Slange som sprakk tenkte jeg også på at kunne være en årsak. Men da hadde jeg trodd det var en større lekkasje, og at jeg hadde sett det på bakken når jeg har vært ute. Men det har jeg ikke gjort, så ble ikke veldig overrasket når jeg fikk vite årsaken. Men det virker jo som du har vært maks uheldig mtp. din erfaring med manglende kjølevæske da. Det skal liksom ikke vært helt sånn som du beskriver her syntes jeg. AdBlue er forbrukt ja, men kunne de ikke gjort tanken større? Sånn at den typisk holdt mellom hver service intervall? Nå har jeg riktig nok kjørt snaue 20.000km med bilen siden mars 2018, men jeg har etterfylt AdBlue 2 ganger allerede. Og hver gang har de endt med å etterfylle drøye 11 liter. Det er rart de ikke har en standarisert plass for påfylling av AdBlue egentlig. På Superb'n så er det ved siden av påfyllingen til dieselen. Det er jo den beste plassen skulle man tro.
  9. Da har jeg vært hos verkstedet med bilen min. Bruker dette litt som dagbok for min egen del også :-p Men på fredag så varslet den om lite kjølevæske når jeg startet bilen om morgenen. Den varslet ikke noe mer i løpet av dagen, så tenkte at det kanskje var en "feil". Men startet bilen lørdag morgen, og søndag morgen, så varslet den på samme måte igjen. Så tydeligvis, så varslet den bare når den var kald. Tok en tur innom verkstedet og forklarte det, så fikk jeg beskjed om at det ikke var helt unormalt. Grunnen til dette var at fra fabrikken, så kunne det muligens være igjen litt luft som kom frem etter man hadde kjørt en stund. Jeg bikker ganske snart 20.000km, så det var tydeligvis nå dette kom frem for min del. Jeg måtte også ha på fyll av AdBlue, igjen. Dette er andre gangen, og det sees på som drivstoff, så det dekkes ikke av service og vedlikeholdsavtalen jeg har. Har også lagt merke til at bilen, når kald om morgenen, kveler motoren om jeg setter den i Revers og bare lar den gå på momentet fra autmatkassen. Det skal ikke skjed sa de, så dette blir det satt opp time til feilsøk på samtidig som jeg skal inn og få utbedret skaden etter at noen kjørte på meg. Ellers fikk jeg tatt en titt på en 2019 modell Skoda Superb med de to tingene jeg savner på min bil. 1) Digitalt instrumentpanel 2) Svart taktrekk. Det digitale instrumentpanelet var mindre enn hva jeg hadde trodd, og jeg ble ikke så positiv til det som jeg trodde. På f.eks. Audi og Volkswagen så er det digitale instrumentet både større og rett og slett bedre. På sidene av det så er det "analoge" deler som viser temperatur og hvor mye som er igjen på tanken med streker som lyser i en sånn plast dings. Jeg fikk ikke sett så mye på det, men tror vel egentlig at jeg ikke hadde betalt ekstra for og få det på en firmabil. Kanskje om jeg hadde kjøpt den privat, men da eventuelt kun fordi det KANSKJE hadde vært med på og gjøre bilen lettere solgt når den tiden hadde kommet.
  10. Takk for det. :-) Er overraskende fornøyd med denne bilen. Du får 2019 ja. Det er et par ting jeg savner på den jeg har som du nå får på 2019 modellen. Også er det noe fra Sportline pakken, som man ikke får på den jeg har, jeg savner.
  11. Og jeg har forståelse for dette med ventetid/kø og alt hva det kan få for et navn. Men syntes uansett det var lenge. Har hatt litt bilder på skadeverksteder før, og da merkeverksteder. Audi (samme skadeverksted som det er nå), Mercedes, BMW etc. Og aldri opplevd så lang tid. Men, jeg overlever nok det og. Syntes bare det er ett helvete å kjøre rundt med denne skaden. Selv om den er relativt beskjeden, så ser jeg den, og den irriterer meg. :-p La meg se om jeg forstår dette korrekt... Du hentet en varebil.. Brand spanking new... På natten låser bakdøren seg, og dere får den ikke opp. Dere drar på verkstedet når det åpner, og de sier "ja, da setter vi opp en time. Dette er jo en garanti, men kom tilbake om 1 måned" ??? Vet du, da hadde det klikket relativt godt for min del. Nå er det jo ikke så lenge til jeg har time da. 3 oktober. Og jeg skal en tur til Stockholm og litt om bare 2 uker, så skal nok få tiden til og gå allikevel jeg.
  12. Jeg er helt enig i det du skriver at det er som regel en grunn til at noe er mer fullbokket, og at andre har ledig kapasitet. Men dette er skadeverkstedet til Skoda i Drammen, det vil si Møller. Og de forventer jeg at har stor pågang. Men at det var så lang ventetid på en jobb som er såpass liten som den jeg har, det var jeg ikke klar over. Og det overrasker meg. Det er ikke snakk og bytte ut deler eller noe. Jobben kan vel også gjøres med fangeren fortsatt stående på bilen. Det er en liten lakk jobb med noe ut skygging mot andre paneler. Men ja, jeg berømmer han som kom opp til meg og sa i fra. Han var villig til å betale regningen også, om jeg benyttet ett typisk "spot repair" verksted. Men ut i fra krav fra forhandler, så måtte jeg ta det hos de. Dette fordi det er en leasing bil. Men vi får virkelig håpe at jobben blir bra når den er i orden igjen
  13. Og da har jeg vært på skadeverksted med bilen min. Det var en "luring" som skulle parkere, så da tok han høyre hjørne av bakfangeren min. Han var snill nok til å komme opp på kontoret mitt og si i fra da, så det ble ikke noe krøll sånn sett. Men det er uansett ufattelig kjedelig. Tro det eller ei, så er det 6 ukers ventetid på verkstedet på og få lakkert opp høyre side av bakfangeren min. Hadde det vært en stor jobb, så hadde jeg skjønt det. Men en liten jobb, som tar noen dager? Skal levere bilen en onsdag i august, og bilen er estimert ferdig bare 2 arbeidsdager senere. Jaja, forstå det den som kan
  14. Den siste setningen var hvertfall en ærlig betraktning av det hele da ;-) Jeg kan forstå at det blir trangt i baksetet med 3 barn som sitter i bilseter. Det tror jeg er trangt i de fleste biler. Eneste bilen jeg vet at er laget med plass til det er Peugeot 5008 eller hva den heter. Der er det faktisk 3 stk isofix fester i baksetet. Men når det er sagt, så hadde jeg ikke byttet min Superb i en Peugeot heller :-p
  15. Da har jeg vært på ferietur med denne bilen, og må si meg imponert over komforten, plassen og annet. Jeg har kjørt bilen i litt over 12.000km (snart 13.000km) siden jeg fikk den i mars 2018, men aldri brukt til noe annet enn jobb, og hvertfall ikke brukt den på ferie. Oppakningen gikk som en drøm med barnevogn, kofforter og all driten kona absolutt måtte ha med. Med forskjellige program på understellet var motorvei, dårlige veier og normale byveier en drøm. Bilen har masser av krefter, god og kjøre, ett meget bra stereoanlegg og alt er bare bra. Konklusjon, en fortreffelig familiebil. Motor og girkasse harmoniserer godt, med valgbar fasthet på understellet finner man noe alle liker, man har en enorm plass til bagasje og ungene trives i baksetet. Trenger du mer plass i en bil enn hva denne kan gi, kjøp deg en buss.
×
×
  • Opprett ny...