Gå til innhold

KåreNilsen

Medlem
  • Innlegg

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Personlig informasjon

  • Bosted
    Sarpsborg
  • Bil
    Skoda Octavia stasjonsvogn, 2-ltr diesel 2014-mod.

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

KåreNilsen sine prestasjoner

Nybegynner

Nybegynner (1/4)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg lurer på om hvor mange andre her som har opplevd lakkslipp på sine biler innenfor garantitiden på 5 år/100.000 km? Og hvor kjent er det at garantien på lakken kun er på 3 år på de aller fleste bilmerker??? Min Octavia stasjonsvogn 2014-mod, registerte aug. 2013, har problemer med lakken. Jeg brukte hageslangen på bilen, og vanntrykket er helt normalt. Likevel flasset to små biter av lakken av; - på dørstokken på førerdøra og i forkant av hjulbuen bak venstre side. Jeg fikk næmest sjokk, dro sporenstreks til forhandleren i Sarpsborg der de gav med time med en såkalt spesialist fra Møller i Oslo, en mann som skulle komme et par ganger i uken for å sjekke nettopp lakkskader. Han kom uken etter, men gjennom hele samtalen med ham skinte det klart og tydelig at dette ville jeg ikke få dekket. Han tok bilder og massevis og ringte meg t.o.m. seinere fordi han ville ta enda flere bilder i underkant av førerdøra. Jeg spurte om det var tvil om dekning. Han svart bare med henvisning til 3 års lakkgaranti. Jeg kvitterte da med "hva er da vitsen med flere bilder???" Og gav opp hele klagen. Konklusjonen er at denne saken allerede i utgangspunktet før noen som helst vurdering ble avvist av Møllers mann på saken. Hva var da vitsen med overhodet å stille med bilen til visning når den likevel var nesten fem år og to år utover lakkgarantien? Jeg har med skrekk og gru lest mye om dette dobbelmasse svinghjulet i girkassen på flere VAG-biler, altså både Skoda, Audi og VW. To karer hadde betalt hele 38.000 kr på Møllers verksted i Oslo for bytte av slikt svinghjul, andre hadde betalt ned mot 18.000 ved andre verksteder. Enda verre var at Møller hadde nektet de fleste sakene som garantisaker selv om bilene ikke var eldre enn 5 år/100.000 km. DETTE reagerer jeg sterkt på, og noen hadde måtte koble inn NAF's advokat på saken før Møller gav seg og fikset alt på garantien. Hva med dere her? Noen som har erfaringer med dette svinghjulsproblemet?
  2. Min Octavia 2-liter diesel 2014-modell med 150HK bruker en hel liter olje minst mellom serviceintervallene, og det bekymrer meg. Joda, Dahles auto i Sarpsborg sier dette her helt normalt. Vel, ikke på mine tidligere biler som stort sett med et par unntak har vært rene skraphauger! Min forrige bil - ikke et vrak (!!!), Mercedes 220 diesel m/170HK fra 2008 og kjørt 230.000 km rørte overhodet ikke oljen mellom serviceintervallene! Jeg hadde før den en Mitsubishi Spacewagon 1997-mod. med 130HK bensinmotor, kjørt 155.000 ved salg. Heller ikke den rørte oljen mellom service. Min 2000-mod. BMW 520 bensin hadde en oljelekkasje til å begynne med, men etter at den ble fikset (bunnepannepakninga), var det også der null oljeforbruk - kjørt 152.000 ved salg. Og jeg kjører ganske hardt og mye på motorvei når det gjelder Octaviaen. Hvis det er riktig at Møller mener en halvliter olje er normalt pr 1000 km, så er de på ville veier! Jeg har nemlig forelagt den påstanden til en ingeniør i NAF jeg kjenner, og han blåser av en slik påstand. Gamle Lada'er kunne bruke så mye olje ja, men moderne biler ville aldri gå gjennom EU-kontrollen med et slikt oljeforbruk fordi den oljen kommer ut med eksosen i form av forurensning som ikke er tillatt!!! Så den påstanden fra Møller vil jeg gjerne ha bekreftet! Jeg synes ellers at en drøy liter oljeforbruk mellom intervallene er for mye på min Octavia, det også!
×
×
  • Opprett ny...