Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Fagerdaal

Member
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  1. Har bestilt deaktivering av EGR hos tuningfirma nå! Får håpe det løser problemet hos meg og. Møller nekta og ta bilen inn til oppdatering sålenge EGR ikke var i orden, og såfremst bilen ikke var tuna. Så får bare se det an med dette. Fikk også høre at avgassmåling ikke skulle gi noe utslag på dette. Blir i første omgang kun deaktivering, så får vi se om det blir tuning litt senere!
  2. Tror løsningen blir deaktivering her også. Om denne blir deaktivert, bør bilen få EA189-oppdateringen etter dette, eller er det best og droppe dette? Tenker særlig på EU-kontroll og avgassmålingen da, om det blir for høye verdier? Bør bilen bli tunet i samme slengen?
  3. Hei. Som noen sikkert vet har jeg en Superb 2.0TDI 4x4 2012modell jeg har vørt plaget med feilkode på EGR, hvor motorlampa har lyst og bilen har gått i nødmodus med glødelampa blinkende. I dag skulle jeg bytte EGR, men pakka sammen da jeg så hvor mye jobb det var, i håp om bedre arbeidslyst i morgen. For artighetsskyld koblet jeg på vagcom og sjekke, og da var det plutselig null feilkoder på EGR, men i stedet kommet opp to feilkoder på "ROD". Sletta di og kjørte en god stund før nødmodus og samme feilkode kom opp. Er det noen her som har peiling på hva det kan være? Får null info om koden ellers. Legger ved bilde av koden. Kan det være noe helt annet som er galt på bilen, at det egentlig ikke er EGR? Takker så meget for alle svar på forhånd.
  4. Da ble jeg værtfall klokere på hvorfor de krever at denne blir byttet først, og det du skriver sier seg jo egentlig selv når jeg tenker meg om..!
  5. Men hvorfor har det seg at den er mest utsatt etter oppdatering? Hvordan stiller Møller seg til det om den nye ventilen ryker etter oppdatering igjen, om jeg bytter den (det må jeg jo før de i hele tatt tar inn bilen)? Her en bilde av feilkoden og, om det hjelper noe mer.
  6. Beklager at jeg ikke har fått det med.. Er snakk om en 2.0TDI, 140hk. Motorbenevnelsen har jeg desverre ikke akkurat nå. Ikke fått EA189 oppdatering fra VW, da de krever en feilfri bil før de tar den inn til oppdatering..
  7. Har gått til innkjøp av Vagcom og nå, skal ikke si meg proff på det, men har prøvd å kjørt noen tester på ventilen (tror jeg værtfall), slenger ut noen bilder av div målinger osv av den. Gjerne kom med noen innspill om dere ser hva/noe galt, da jeg ikke er 100% sikker på hva det skal vise. En annen ting, hvor sitter webastoen på disse bilene? På den "orginale" plassen bak støtfanger, fremfor framhjul?
  8. Hei. Har en 2011 modell Superb hvor motorlampa lyser, og etter litt kjøring begynner glødelampa og blinke og bilen går i nødmodus. Dette skjer kun ved småkjøring, med ujevn fart, hyppige nedbremsinger/pådrag, og så å si aldri ved jevn kjøring etter motorvei/landevei der keg ligger i 80km/t. Har fått ut to feilkoder som begge tilsier noe om EGR-ventil. Flere som har vært borti dette? Er det bare og belage seg på bytte av EGR? Takker for alle svar!

Community Reputation

0 Neutral

About Fagerdaal

  • Rank
    Newbie

Personal Information

  • Car
    Skoda Superb 2011

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...