Gå til innhold

Drosjekusk

Medlem
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Personlig informasjon

  • Bil
    Skoda Superb iii

Drosjekusk sine prestasjoner

Nybegynner

Nybegynner (1/4)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Slå av ACC (cruisekontroll) (den lille spaken under blinklysspak, dytt den fra deg), så kommer km-stand opp der innstilt hastighet står når ACC er på...
  2. Min 2,0 tdi 150 - DSG6 stv ble registrert første gang 9. oktober 2015 og har gått som taxi. Den har nå rullet 545000km, og har byttet begge kanaler pga plastfilmen Skoda legger på som steinsprutskydd (vannet trenger inn men kommer ikke ut; kanalene ruster fra innsida). Det har også blitt byttet vektsensor for xenon på ene sida bak, pluss at motor ble byttet på ca 372000km fordi ene ventilstyringa gikk i oppløsning. Ettersom den da gikk som taxi måtte den på vegen igjen, og det ble prøvd EGR, turbo og div. annet før sjefen bestemte seg for å få tak i ny (brukt) motor. Det er også byttet AC-pumpe i bilen og ene Lift-O-Mat sylinderen (motoren) på bakluka røyk på ca 270000km. Den er nå ombygd til manuell bakluke. Av det du nevner har det blitt utbedret lakkslipp 2 ganger (innsteg høyre side, foran og bak) + rust i hjulbuer bak. Nå er det problemer med varme til baksete, men det skal være et spjeld som har kilt seg. Skal prøve om jeg kommer til og får løsnet det selv.
  3. Hvilken motor er det? Hvor langt har bilen gått? Hvilket service-intervall har bilen? Har den stått mye på tomgang? Får du opp feilmelding i display?
  4. Litt sent å komme med kommentar her kanskje, men DSG-kassa er en manuell kasse som ikke trenger flushing. Den automatiske giringen kommer fra en elektronisk enhet som kalles Mecatronic (som forøvrig er følsom for kondens på enkelte tidlige modeller). Som det er skrevet tidligere i tråden, har disse kassene dobbeltplateklutch (tørrlamell). På min bil (2,0 tdi 150) har det blitt bytta olje på girkassa 2 ganger, først på ca 270000km, sist på ca 530000km. Kassa fungerer fortsatt like fint.
  5. Min Superb III (reg oktober 2015) har gått som taxi. Etter ca 300.000km gikk ene åpneren. Sjefen fikk da tak i ombygningssett til manuell og byttet begge. Det virker, men kan gi feil på OBD feilsøking. Du må da ha hele ombygningssettet, ettersom de manuelle demperne er både smalere og kortere enn elektriske.
×
×
  • Opprett ny...