Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.


PaulusA

+Medlem
  • Innholdsteller

    755
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6
  1. Hengerfeste, nedfellbar kontakt

    Det sitter noen ganger fryktelig hard fast, bare "røsk" det ned
  2. Forbruk kodiaq

    Ja, det er synd du ikke fikk den kassa @Superb lll Fjelltur her også, stappa bil, ikke sparebluss 0,57 l/mil Hadde 0,54 en stund, men økte med klatringen til 900m
  3. Forbruk kodiaq

    Tror vel også at hvis man kjører 20k eller mere pr år, er diesel å foretrekke rent økonomisk. Vi hadde en diskusjon på jobben, for to "like" Octavia, med 1.8TSI og 2.0TDI. Med 50k i året er det store forskjeller vi snakker om, mens risikoen for lavere salgspris for TDI ligger og spøker. Skal uansett ikke være mulig å tape det man sparer i drivstoff. Andre omkostninger er ganske like
  4. Forbruk kodiaq

    Og, ikke minst mere moment 👍
  5. Norsk språk i navimeldinger?

    Verksted neste 😜
  6. LED vs Xenon hovedlys

    Gi info om de gidder, da er jeg neste i køen 👍
  7. LED vs Xenon hovedlys

    Heisan Nei, lyser dessverre ikke bak, men modus på "tidlig" er den kjapt på. Holder fint for meg Har kun en gang opplevd et reelt behov for å overstyre, i snøføyk fra veien (ikke i lufta), som la seg på baklysene (dekket hele bilen bak). Rødt lys gikk igjennom dette
  8. LED vs Xenon hovedlys

    Ja, er enig der. LED er mere fremtidsrettet og man kan gjøre mere "gøy" med lysene. Ja, alt av halogen er varmere enn Xenon og LED, det er helt sikkert. Forskjellen plager derimot ikke meg. Jeg vil vel heller si at LED har mere "blått" i seg
  9. LED vs Xenon hovedlys

    Heisan Ja, LED lysene er bra de, men ikke bedre enn Xenon lysene på Merca. Tror derfor det er store forskjeller blandt merkene og modellene Er de "gule", har jeg aldri tenkt over
  10. Ok, kult Høres ut som et bra kompromiss det 👍 Hilsen fra NM i Rallycross på Finnskogen. Her er det liv!
  11. Cool 👍 Med mere moment, bedre kasse og lettere bil er nok dette ganske mye endring vil jeg tro 👌
  12. Bare kosen med andre ord. Scout og Octavia mangler nok litt trøkk på bakhjula til å kunne dra på skikkelig, men sitter definitivt greit. Hvis Seal inside er punkteringsfrie er de sikkert også litt stivere. Gi gjerne referat om hvordan det oppleves over tid Ellers så ønsket jeg meg en Scout selv, men ble enten litt ribbet utgave eller bad road på vanlig utgave. Ble jo det siste og helt greit Gratulerer nok en gang
  13. You are late! 😜😂 Ikke bruk tid på å sende inn bilder, kos deg med kjerra
  14. Lol Jeg kan nok skylde på veldig lite søvn der ja 😜 = 2.7 Tror det positive med WLTP er at mer riktige forbrukstall kommer frem og vil også tvinge motorprodusenter til å tenke nytt. En feilmargin på 30% kan jo ikke forsvares. Poenget mitt er at gamle 1.8T hadde mer eller mindre samme forbruket, så hvis dette er så langt de kommer er det litt sørgelig. Det eneste som har gått nedover er jukseforbruket, og det har ingen tjent på. Personlig tror jeg dette kun har gitt stillstand i utvikling, men det blir spennende å se hvor det nå bærer i vei med fossilt, hvis det ikke stopper opp. Kjører man 10k i året trenger man da bil? Hehe Neida, men da betyr forbruket lite. Hva med en Chevy Van 6.0 bensin som slurper 2.0 på mila på en heldig dag?

PaulusA vant dagen sist Juli 17

PaulusA hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

55 Fantastisk

Om PaulusA

  • Rang
    Veteran

Personlig informasjon

  • Bil
    Octavia FL2018 2.0 150 TDi 4x4 7DSG , Mercedes B E

Nylige profilbesøk

1 300 profilvisninger

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori:

×