Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

grenness

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. +1 på 18" med Hakka piggfritt. Selv om designet på Superb har blitt mye bedre enn de to foregående utgavene synes jeg fortsatt den har litt "Kardashian-ræv" sett fra siden som gjør at jeg personlig synes for små felger (17" og mindre) gjør at overhenget og rompa ser veldig stort ut. Jeg har originale 19" på sommer, og 18" fra byttdekk.com på vinter. Kunne godt tenkt meg 20" på sommer, men det får bli om lenge... Komplette 18" hjul (felg + Hakka) kostet meg mellom 14 og 15.000 såvidt jeg husker. Noen tusenlapper rimeligere enn de 17" eller hva det var som Møller prøvde å selge meg sammen med bilen.
  2. Jeg venter på en piggyback-sikring slik at jeg skal koble mitt dashcam rett i sikringsboksen på en kurs som kun er live sammen med tenningen.
  3. Ut i fra denne oversikten så konkluderer jeg med at det i Superb 190hk TDI med 6 girskasse så er det DQ250-kassa med max 400Nm som sitter i den. https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox#List_of_DSG_variants I Passat TDI 240hk er det en 7-trinns DSG så langt jeg har funnet ut, ergo tipper jeg at kassa er DQ500 i 240-hesters TDI'en.
  4. Noen som har "gjort noe" med sin 190hk TDI-motor..? :-) Er jo greit med krefter i den fra før av, men 'mye vil (ofte) ha mer'... Noen som har foretatt en remap av ECU? Noen som synes det er bekymringsfullt at DSG-kassen visstnok har en grense på 400Nm, som er nøyaktig det motoren leverer..? Har hørt fra flere i remap-bransjen at det er så store sikkerhetsmarginer at det neppe er noe problem så lenge man velger seriøse remap-løsninger. Andre ting - effektanlegg, større turbo, større intercooler, slike ting?
  5. Dette blir bare noe ville gjetninger, og behøver ikke å stemme med den Webastoen som sitter i Superb 3, men jeg vet av erfaring at den Webastoen jeg hadde i min forrige bil samlet opp feilmeldinger hver gang den forsøkte å starte uten hell, og selv bare det at den forsøker å starte når det er lite diesel på tanken (at tanklyset lyser i dashboardet) genererer en feilmelding, og det skulle ikke mer enn 3 feilmeldinger til før Webastoen motsatte seg all start. Da måtte man til merkeverksted eller man kunne resette feilmeldinger om man hadde eget diagnoseapparat (som jeg hadde, og som tjente seg inn igjen i løpet av kort tid...). Jeg ville kanskje håpe at dagens generasjon Webasto er litt mindre vrang, men så godt kjenner jeg den ikke. Sotet brennkammer var også en gjenganger, og jeg har selv byttet brennkammer og spart mange tusen i stedet for å overlate den jobben til et verksted. Dette gjaldt forresten ikke en VAG-bil, så det er sagt.
  6. Et tips er å laste ned Android Auto-app'en fra apkmirror (for jeg tror ikke denne er tilgjengelig offisielt for Norge ennå, av en eller annen grunn) http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-0-642-release/ Da kan du bruke Android Auto gjennom Columbus. Men AA er foreløpig nokså begrenset, og jeg venter, sammen med tusenvis av andre, på at Waze skal blir AA-kompatibel...
  7. Vi fikk vår 190hk 2,0TDI 4x4 L&K forrige uke, og fikk også med gummimatter i tillegg til L&K-stoffmattene, og kan ikke huske at jeg hadde gjort noe i bestillingen ang dette. Når det gjelder F1-giring, så har jeg også det. Og det var veldig kjekt sist helg da det var snøstorm i fjellet i sør-Norge, vi kjørte nedover en vei som har mye svinger, og det var såpeglatt. Da var det faktisk veldig kjekt å kunne gire ned før svingene uten å slippe hendene fra rattet! Har forøvrig også Hakka R2 18" og er etter en uke inkl denne turen til fjellet strålende fornøyde. Mulig DCC-en svelger unna mye, men vi var ihvertfall ikke plaget av lav profil på dekkene selv på disse vinterveiene med mye ruglete is. Merket selvsagt ujevnhetene men ikke slik at det var noe vi reagerte noe på. Har forøvrig alt av utstyr minus ventilerte seter (liker ikke "perforeringen" i skinnet, hadde slikt skinn med små hull i forrige bil og det havnet alltid smuler og dritt i dem som var vanskelige å få opp om man ikke hentet fram støvsugeren - liker også jevn og glatt overflate framfor det perforerte rent utseendemessig, men det er min smak!) og droppet også Smartgate som jeg ikke syntes ga meg spesielt spennende data. Satser da heller på en diagnoseløsning selv. Magnetic Brown utvendig (med Skiguard 930 skiboks i samme farge), beige skinn inne.
  8. Jeg er nokså sikker på at denne Superb'en som Møller Rud hadde i utstilling i sommer, var en Style med mye ekstrautstyr, og med Bad Road-pakke.
  9. Hei. Kort spørsmål: noen som vet om valget for "trafikkmeldinger over DAB" (husker ikke ordlyden helt, men tror det er i settings, og kanskje advanced settings, når man er i radio) faktisk vil (kunne) gi trafikkmeldinger á la gamle TMC i FM-båndet? Valget er mulig å aktivere om radioen står på NRK P1 (i DAB+) så det kan jo tyde på at 'noe' er på gang... Lengre bakgrunnsinfo: Jeg bruker Waze på mobiltelefonen, har faktisk vært 'aktiv bruker' siden 2010 eller så, så får jo dekket behovet for trafikkmeldinger der. Men jeg skulle likevel gjerne ha hatt enten TMC eller TPEG (som vel er teknologien for DAB) fungerende slik at jeg får opp trafikkinfo f. eks. når jeg legger opp og kjører etter en rute i Columbus' innebygde navigasjonssystem. Når det gjelder TMC så har jeg bare et kryss over ikonet, så jeg mistenker at dustefeilen jeg forsøkte å undersøke for maange år siden da jeg kjørte Audi A6, fortsatt er til stede. Den gang var vel konklusjonen at Navteq, som leverer kartene, ikke trodde at det ble sendt ut TMC i Norge fordi Vegvesenet og/eller NRK brukte en testkode i TMC-sendingene sine, men jeg ble lovet av Møller at de (altså for 6-7 år siden!) skulle informere via VAG at Navteq måtte inkludere også TMC-biblioteket for Norge i neste kartoppdatering. Men om ingen andre her inne har fungerende TMC så virker det utrolig nok som at dette ikke har skjedd. Men tilbake til TPEG, jeg vet ikke om dette brukes av Vegvesenet (ennå), jeg skal forsøke å undersøke, men det hadde jo vært gøy å undersøke dette litt mer. Noen som vet noe om dette? Og om det altså er innebygd TPEG-støtte i Columbus?

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om grenness

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Opprett ny...