Gå til innhold
Mr. Helmersen

Skoda Octavia Z1 2006 - Varmeapperat register / Tillegsvarmer (Z35)


Anbefalte innlegg

1K0963235E : "Auxilary Heater" / Ekstra varmeelement / Tillegsvarmer. Feilkode - (Z35) Kjært barn, har mange navn

Feilkoden Z35 har slått inn på vcds (feilkode scanner/leser) og nå sitter jeg sånn passe fast egentlig. Noen kaller dette varmeapperatregister, lyder også navnet tilleggsvarmer. Denne har som funksjon å varme bilen raskere opp, spesielt "handy" om høst/vinteren. 

Det som er forsøkt hittil er:

1- sletting av feilkoder via vcds. 

2 - Byttet varmeelement som har dele nr: 1K0963235E, altså eksisterende element, som ligger litt under midtkonsolen ved førerens (venstre) side.

3 - rense og pusse +/- polene til varme.

Det har tidligere vært trøbbel med flap-motorene fra øyre side bak under hanskerommet og har byttet den innerste flap(regulerings)-motoren som regulerer spjeldet, som igjen leder varmen opp mot frontvinduet. Disse feilkodene kommer heldighvis ikke tilbake. Det som skjer nå, etter å ha byttet element, er at tillegsvarmeren bare virker når jeg setter giret i reverse begynner å rygge, først da fungerer tillegsvameren/elementet som det skal. Dette høres absurd ut, men er det faktiske forholdet. 

Det som jeg har tenkt videre å gjøre er:

1 - Bytte eller sjekke sikringen(e) som går opp mot tillegsvarmeren.

2 - Begynne å vurdere om jeg skal bytte ut ledningene/førerne */- polene til tilleggsvarmeren.

 

Er det noen kloke hoder som vet eller har vært igjennom dette før? for jeg begynner å gå slutt for gode ideèr. 

aux heat skoda z1.jpg

aux heat skoda z1 wired.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ikke løst enda, men oppdateringen lyder som så;

Tillegsvarmer virker, men +/- ledningene mellom vareregistret og sikringsboks er det som er mest sannsynlig defekt. Gjenstår nå å bruke multimeteren for finne om det er "liv" der eller ikke på -/+ polene til tillegsvarmeren. dette er de to ytterste ledene i sikringsboksen ved side av batteriet. Er vel totalt ca 7 ledninger der, hvis ikke jeg tar helt feil. på bilde kan dere se +/- pol med lendinger/føringer, hvordan de ser ut og går frem til sikringsboksen fremme ved siden av batteriet. (gul kontak draes rett ut via klipsbasert)

aux pluss minus.jpeg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...