Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Marius

Administrator
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22
  1. Hei, Her har du et eksempel på en Octavia. Dem er nok ganske så like
  2. Hei, Denne prisen høres innenfor ut. Oljeskift med filter ligger på ca 3300,- litt forskjell fra forhandler til forhandler.
  3. Hei, Skal stå i instruksjonsboken som fulgte bilen din. Hvis du ikke har denne. Kan du gå inn på skoda-auto.se der skal du finne alle instruksjonsbøkene til alle modeller Men, sannsynligvis bør dette smøres opp. Pøs på med WD40 oppi hullet. La det virke ei stund og dytt opp med litt makt, evt gi noen slag med en hammer under hengerfeste. Så burde det være mulig å få på plass
  4. Marius

    Superb 1.8 TSI

    Hei! Meg bekjent er ikke turbo noe som blir sjekket på verken service eller andre steder. Men, det er klart.. Om man har inngående mekaniker ferdigheter, så går det jo an å sjekke litt selv. Sjekke slanger osv inn og ut fra turbo. Men, er begrensa hva man får gjort selv også, uten å skru fra hverandre halve motoren Tror standarden er tut og kjør, og det holder så lenge det holder. Turbo hører man også sjeldent om i disse dager, at er noe problem. Problemene er vel hovedsakelig girkasse/svinghjul og slike ting
  5. Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe krise å utsette. Men, intervallene er jo der for en grunn. Og det heter seg jo at man ikke kan bytte Olje for mange ganger. Og Møller/VAG er vel kjent for å kanskje ha litt lange intervaller til tider. Se på oljeskift motor på longlife. 30000km.. drt føles litt mye. 60000km på girkasse evt 70000km som du går for nå. Føles nok litt i overkant jeg ville anbefalt å bytte olje så fort som mulig.
  6. Marius

    Gps

    Flere som har opplevde slikt tidligere. Du kan f.eks oppgradere firmware/software på NAVI enheten din. Det pleier å løse problemet.
  7. Finnes noen steder du kan legge inn regnr for å finne ut hva slags pumpe du skal ha ihvertfall. Mekonomen og bildeler.no feks. Autodeler.co.no
  8. Stemmer det, at den baserer seg på GPS også, men... det er også skiltgjenkjenning. Men, virker som gps overstyrer til tider. Burde heller ha vært skiltgjenkjenning som overstyrer hva som er lagret i kartet.
  9. Wow, det er jo helt rått! Vi brukte en slik fra biltema, ved hjullager bytte på bilen til en kompis... Skulle trekkes til med 200nm + 180grader rundt, etterpå .... Vi greide ikke bøye den, for å si det slik. Men, vi fikk den ikke 180 grader etterpå heller. kanskje 150grader Da brukte vi 1,5meter stålrør på utsiden av denne fra biltema, for å få litt ekstra moment Denne fra biltema pleier jeg å ha liggende i bilen hele året også. tar ikke store plassen + utrulig kjekt om man skulle punge og måtte bytte hjul langs veien (Har reservedekk) Men, denne fra thansen ser mer solid og kraftigere ut, det skal den ha
  10. Derfor man har en slik, liggende https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/dekktilbehor/hjulmutter-verktoy/hjulmutternokkel-2000021313 Billig teleskop skaft, så man får litt ekstra moment, uten å ødelegge seg selv (eller noe) Bruker alltid en slik, til å løsne boltene imens bilen fortsatt står på gulvet!
  11. Aha, den er importert også ja, gjør nok saken litt vanskeligere ovenfor en norsk forhandler ja. Forsøket er jo å ta dette med en svensk forhandler, at dem er litt enklere å ha med å gjøre. Ser du bor i Lofoten, og nærmeste blir jo da i Kiruna. Litt av en kjøretur, men... En flott kjøretur er det, ihvertfall om 1-1,5 mnd Skoda Norge = Møller meg bekjent. Møller er jo hovedimportøren i Norge, og dem opptrer på vegne av Skoda fabrikken og konsernet, såvidt jeg vet. Skoda.kundeservice@moller.no er direkte til Skoda Norge. så pleier dem videre kontakt med fabrikk.
  12. Hei, Kan se ut som det er noe form for steinsprang i øverste bildet her. Men, er ikke tvil om at dette er den beryktede "sinksleppen" til VAG, dessverre Du må ikke gi deg på dette, dette burde og skal gå på garantien, på en så ny bil.
  13. Høres utrulig kjedelig ut Håper det blir bedre nå.. tenkte litt på lyden din bak. Kan det ha vært den ekstra lydempingen i hjulbuen, som dunket i innerskjermen? Tanken slo meg bare, pga den var sprukket opp og løsnet fra underlaget....
  14. Hei, Jeg tror ikke 2015/2016 er veldig plaget med dette. Har ikke hørt så mye her. Tidligere versjoner 07-12 har det vel vært noe mer trøbbel. Men, har hørt småting om overgang mellom dør og bil. Denne strømpen med kabler der. Dette har jo vært en gjenganger på VAG biler igjennom noen år. Men, troe dette har blitt bedre også
  15. Gratulerer så mye med ny bil! Herlig tenker jeg! Usikker på hva du mener med rykkete... Men, om du såvidt holder gassen inne, så kan det jo hende den slurer litt? Litt usikker, for å være ærlig, har ikke vært borti dette før.

Marius last won the day on April 11

Marius had the most liked content!

Community Reputation

65 Fantastic

About Marius

  • Rank
    Veteran

Personal Information

  • Domicile
    Telemark
  • Car
    MY18 Octavia FL 2.0TDI

Recent Profile Visitors

1,750 profile views

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...