Globusen skal (etter hva selger hos forhandler informerte meg om) være hvit for at bilen skal ha internettforbindelse.
Nå vet ikke jeg hvordan eSIM fungerer, for det innebygde simkortet i min bil er der kun for kontakt/kommunikasjon med Skoda Connect appen, for slik som nødanrop, aktivering av drivstoffvarmer, etc. For å komme videre i oppsettet til min bil, så måtte jeg enten tilkoble bilen via et nettverk eller dele internett med bilen via mobilen.
Men nå har jeg som sagt en Superb 2019 (ny i August 2019) med Columbus infotainment system, og det er jo tydelig at det er forskjeller på bruksanvisningen og infotainmentsystemet i våre biler, så her har det nok også blitt en oppdatering fra 2019 til 2020 modellene ser det ut til.
For å komme videre må du i hvert fall få en hvit globus slik at du har internettforbindelse i bilen.
Kommer du fremdeles ikke videre, så hadde jeg tatt det opp med forhandler.
Det skal også legges til at Skoda Connect ikke er verdens mest stabile app, selv får jeg ikke kontakt med bilen via Skoda Connect appen i dag.
Det står i appen at Tilkobling til serveren er utløpt, ikke kommer jeg videre på noen måte heller. Så om det er et serverproblem (igjen), eller om det er noe med min bruker/bil skal være usagt.
Bilen min var riktignok på verkstedet i går for bytte av en lykt, hvor de da også måtte kalibrere frontassistsytemet etter det, men det tviler jeg på at skulle ha gjort noe med Skoda Connect forbindelsen.