Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sveinung Øyen

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takk for svar! Jeg blir usikker noen ganger når jeg ser på annonsene, hvorvidt der manglende info eller det bare ikke er varme i rattet. Hvor sitter knappen for rattvarme på 2017/2018 om du kjenner til?
  2. Stemmer det at rattvarme ble tilgjengelig på superb først på 2018 modellene? (Ble fortalt dette når jeg forespurte en annonse på Finn)
  3. Hvordan er det med benplassen i baksetet på de nye octaviaene ? Stor forskjell fra superb? Blir det grei plass til bakoverlente seter ?
  4. Filmen viser noen snutter fra ei produksjonslinje av octavia:
  5. Det er sant, samtidig så må de delvis starte på scratch med å finne alternativer til tungmetaller som kobolt .
  6. Såpass ja, det er jo litt å drasse på. Hadde vært skøy med et regnestykke/regneark som viser hvor mange langturer i løpet av et år man må ha før det ikke lønner seg noe mere med en gitt hybrid. Kjører nærmere 5 mil daglig men så blir det langturer på 30 mil hver vei inne-i-mellom. Mistenker at vinninga fort går opp i spinninga her med en slik ekstra vekt.
  7. Synes det er veldig flott at det også postes slikt, og ikke bare gull og grønne skoger for de som har anskaffet ny bil. På sikt håper jeg på en superb selv og det er verdt å merke seg om det er gjentatte feilsituasjoner for en gitt modell.
  8. Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte? Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte. Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.
  9. Takk for feedback, Scout, dually noted!
  10. Flott beskrivelse, Håvard. Til daglig kjører jeg på veier som har både strekker og svinger +samt langkjøring oppigjennom sør og nord-trønderlag hvor E6en ikke er kjent for å være rett. Noterer bak øret sportsunderstell/DCC, jeg tror nok ikke lommeboka tillater nybil-kjøp med det første. Ser ut som de modellene som stort sett ligger ute med 4x4 og dsg ligger på 170 hest om de er fra 2014 eller tidligere, og 190 for 2016 og oppover. Noen som har noe å tilføye i forhold til motorvalg eller evt. har chippet originalmotor?
  11. Takk for respons igjen! Nå blir det veldig detaljert, men kan du utdype litt dette med kjøreegenskapene? Opplever du styringa som mindre tight enn de nevnte alternativene? Jeg tenker at lengden på ordentlig glatt vinterføre er med å gjøre at den slenger med rævva i større grad en litt kortere biler. Det merker man selv på passaten (Kjører på vei som er delvis eller heldekt av snø+is på en normal vinter).
  12. Takk igjen for respons, flott med et merkeforum med litt aktivitet! Superb ||| : Ja det har du nok rett i. Men om vi skal ta på oss de negative brillene. Hva vil du trekke frem som tre mest negative sidene med superb? Evt. om du er kjent med noen gjengangere av feil? Har sett noen poster på at f. eks den elektriske bakluken på noen litt eldre Superb`er har feil, men noe som blir dekt av garanti. Er det andre slike gjengangere eller svakheter som noen brukere er kjent med?
  13. Takk for svar! Dette tenker jeg er noe som bør komme frem av annonsen, men om noen ønsker å holde tilbake slik informasjon, er det noen måte å avdekke på? Oppslag i brønnøysund e.l. EDIT: (Bortsett fra fraværende ekstrautstyr...)
  14. Skal etter hvert bytte ut den tilårskomne passaten (Tidspunkt ikke helt klart enda) og tenker da å prøve Superb, brukt. Først og fremst er det utstyrsnivået kontra pris som trekker opp for superb sin fordel, kontra passat. Følger med på Finn.no og må si at jeg er overrasket over hvor mange Superb`er fra år 15-17 som er i omløp. Det er nok mange årsaker til at bilen er populær og at det følgelig er mange i markedet, men pessimisten i meg sier meg at det må være flere årsaker til at bilen byttes ut enn at noen trenger større bil/ønsker en nyere modell. Når noen har kjøpt en ny bil og den taper seg fort opp mot 100 000 kr i løpet av de første 40-80 000 km så kan det ikke være noen drømmesituasjon å selge. Så ønsker rett og slett litt innspill her på hva som er de store minusene med nyere Superb`er (fra 15 og til dagens modell) ? Noen som har kjørt både passat og superb og kan sammenlikne kjøreegenskaper, komfort, lydnivå? På forhånd takk!

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Sveinung Øyen

  • Rang
    Medlem

Personlig informasjon

  • Bosted
    Hedmark
  • Bil
    Passat 05 Highline 140HP 4x4

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Opprett ny...