Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Skodaforum.no

Administrator
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Innlegg fra Facebook siden:
  2. Hentet fra Bilnorge.no En del har skjønt at dette er en smart småbil, for det ble registrert 426 nye på norske skilter i 2016. Omtrent på nivå med året før. Rapid ble skapt for å dekke gapet mellom Fabia og Octavia. Vi kjørte bilen første gang sommeren 2012, men det er modellen med tilnavnet Spaceback som ble lansert halvannet år senere som selges i vårt marked. Skoda ønsker med Rapid å henvende seg til kunder som er på jakt på etter en bruktbil. Blant bilens viktigste attributter er god innvendig plass, et bagasjerom på 415 liter og gunstig pris. Noen kosmetiske endringer i fronten skal friske opp utseendet, men jeg syns det høres mer interessant ut at den har fått større bakrute med bedre utsyn. Halogenlys er erstattet med Bi-Xenon og LED, og fjernlysassistenten skal sørge for gode lysforhold i hastigheter over 60 km/t siden den oppdager både møtende og forankjørende trafikk. En ny tresylindret 1,0 TSI-motor erstatter den tidligere 1,2-literen. Den leveres i to versjoner med henholdsvis 95 og 110 hestekrefter. Ønsker du mer effekt fins det en 1,4 TSI med 125 hk. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=4754
  3. Litt bilder hentet fra Facebook siden -
  4. NAF testet tidligere i 2016 DAB-adaptere. Vinneren ble: Tiny C3: Fleksibel, flest muligheter Dersom man er villig til å legge litt mer penger på bordet, og ikke har ti tommeltotter, kan de delvis skjulte løsningene være et godt alternativ. Her er som regel deler av komponentene skjult, sånn at du ved å ta deg litt tid under monteringen (gjemme ledninger osv.) kan få et langt mer visuelt tiltalende resultat. Tiny C3 er egentlig en ganske enkel plug´n play-variant som skiller seg fra den rimeligere C2+ ved at displayet er frittstående og kan monteres hvor som helst på dashbordet/midtkonsollen, samt at den har noen flere funksjoner og en bedre antenne. Den fremstår derfor som en delvis skjult variant, selv om enheten må ha både strøm fra 12V-uttaket og antennekabel. Tiny C3 er enkel å montere, selv om glassantenna må behandles pent. Den er også meget enkel i bruk, er samtlige i testpanelet enige om. Den har også noen ekstra funksjoner som er lett å sette pris på. C3 fungerer som handsfree for telefonen, samt at den har AUX både ut og inn. Du kan koble til musikkspiller både via kabel og blåtann, eller du kan koble DAB-adapteren til bilens anlegg uten å sende signaler over FM. Pris Tiny C3: 1295 kroner Styr unna: Robtec: Gammeldags og vanskelig Flere av adapterne er kostbare, og noen er rett og slett for dyre i forhold til hva du får. Et godt eksempel på det er Robtec fra Coop til 799 kroner. Den koster omtrent det samme som Tiny C2+, men oppleves som både gammeldags og vanskeligere å bruke. Den får pluss for at det medfølger både klebeantenne og magnetisk pisk til å feste på karosseriet, men oppleves ellers som ganske ”billig”. Enheten er klumpete, tastene små og bruksanvisningen på engelsk (hurtigguide på norsk). Pris Robtec: 799 kroner Les hele testen her: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-dab-adaptere/
  5. Har mottatt litt ymse spørsmål om vinterdekk på Facebook siste tiden og ett av spørsmålene går på størrelsen på vinterdekk om vinteren Hentet fra TV2 Broom: [...] På vinterhjulene er det annerledes. Ofte kan man der oppnå fordeler ved å ha et smalere dekk. Gjerne bilens standard-dimensjon. Det er først og fremst på skikkelig ruskete vinterføre at de smalere dekkene kommer mest til sin rett. Disse drenerer mer effektivt unna slaps og vann. Samtidig gir de høyere marktrykk per kvadratcentimeter, som gjør at pigger og lameller får bedre grep på snø og is, slik at man ikke så lett mister festet. Dette gjelder både ved bremsing og akselerasjon. Et tenkt scenario er en forbikjøring: Man svinger ut av hjulsporene og ut på snø/is som ligger mellom kjørefeltene. Å miste grepet her kan være katastrofalt. Brede dekk med lav profil (kort avstand mellom vei og felg) reduserer også komforten på ujevnt underlag, slik som på ruglete snø og is. Dekk med høyere profil er bedre i stand til å hjelpe bilens understell til å opprettholde god fjæringskomfort og også bedre veigrep. Les hele artikkelen på http://www.tv2.no/broom/8730749/
  6. Hentet fra naf.no: Velger du riktig bilbatteri kan du begrense risikoen for å bli stående fast med startproblemer i kulda. Streng kulde setter store krav til bilens batteri, og forskjellen mellom det beste og dårligste i testen kan være avgjørende. NAFs nye test av bilbatterier viser store forskjeller i starteffekt og kapasitet. Testen avslører også store forskjeller på oppladingstiden etter start. De beste bilbatteriene Batteriet av merket Banner viser de beste resultatene totalt, mens Extreme (selges bare i Sverige) kommer dårligst ut. Exide og Tudor ligger også bra an i testen, men ser du på tabellen vil du finne enkelte ting som kan være viktig for ditt valg. I tillegg til starteffekt, vi selve kapasiteten og oppladingstiden også bety mye for mange. Les hele testen her: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-bilbatterier/

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om Skodaforum.no

  • Rang
    Forum Gud

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Opprett ny...