Gå til innhold
TrondA

Diverse spørsmål som ny eier av Superb :)


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt Adblue på noen bil, men er det noen måler på den sånn som dieseltanken så man kan se hvor mye som er igjen til enhver tid? 

 

Et annet spørsmål er bremser, jeg sier til han jeg kjøpte bilen av at bremsene er slitt, men han påstår de er kun halvslitt. 

Hva tror dere?  Jeg synes det er jævlig lite igjen på disse klossene. 

 

IMG_20210203_123412__01.jpg

IMG_20210203_123427__01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrondA skrev:

Jeg har aldri hatt Adblue på noen bil, men er det noen måler på den sånn som dieseltanken så man kan se hvor mye som er igjen til enhver tid? 

 

Et annet spørsmål er bremser, jeg sier til han jeg kjøpte bilen av at bremsene er slitt, men han påstår de er kun halvslitt. 

Hva tror dere?  Jeg synes det er jævlig lite igjen på disse klossene. 

 

IMG_20210203_123412__01.jpg

IMG_20210203_123427__01.jpg

Det er en måler på adblue, men den gir ikke deg noe nivå. For det skal ikke fylles på før den varselet om antall kilometer igjen.

Anng. Bremsene. Disse er nok klare for bytting innen 4-5000km ser det ut som. Ser på skivene på nederste bildet, disse stripene.. kjenner du disse med fingerene? Om du gjør det.. så må disse byttes snarest... med tilhørende klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Jeg gjenner de rillene godt ja, er som en pløyd åker. 😂

Skal få Skoda på Gjøvik til å se på det i morgen. Så får jeg en ekspertuttalelse. Skal skifte baklykter pga noe krakelering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...