Gå til innhold
Herrbrun

Barnesete med beltefeste


Anbefalte innlegg

Hei! Vi har beltefestet barnesete og ønsker å fortsette å bruke dette i vår nyinnkjøpte (lettbrukte) Enyaq. Ved å tre forankringsbelte under skinnene forsvinner unødvendig mye av plassen i forsetet. Har noen erfaring med å feste forankringspunkter i gulvet? Hva kjøpte dere, og hvilke verktøy trengs? Jeg mener å ha lest at det skal være mulig å feste i de aller fleste biler, typisk i tilknytning til enden av forseteskinnen, men er usikker på hva jeg trenger. Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrbrun skrev (På 28.4.2023 den 14.56):

Hei! Vi har beltefestet barnesete og ønsker å fortsette å bruke dette i vår nyinnkjøpte (lettbrukte) Enyaq. Ved å tre forankringsbelte under skinnene forsvinner unødvendig mye av plassen i forsetet. Har noen erfaring med å feste forankringspunkter i gulvet? Hva kjøpte dere, og hvilke verktøy trengs? Jeg mener å ha lest at det skal være mulig å feste i de aller fleste biler, typisk i tilknytning til enden av forseteskinnen, men er usikker på hva jeg trenger. Noen tips? 

Hei,

Har ikke noen direkte erfaringer med dette, da vi kun har brukt isofix seter til nå (Noe som fungerer meget bra :) )
Ser at man kan få kjøpt f.eks https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/barn-i-bilen/bilbarnestoler/barnestolfeste-2-stk-2000016382 
Da skrur man vel opp festet til forstoler, og dytter disse på, og skrur ned igjen. Kan jo ikke bli bedre sikring enn dette. Da får man også utnyttet forsetet fullt.

Men, du er helt sikker på at du ikke har forankring i form av en bøyle rett bak stolpen din, på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med bøyle rett bak stolpen, men det er ingen bøyler å forankre i. Jeg så etter noe sånn som det du linket til fra biltema, og har funnet noen produkter men er vel først og fremst ute etter konkrete erfaring med konkrete produkter (typ, er de aktuelle produktene lange nok/for lange/for korte, er de enkle å montere etc.) og konkret erfaring med monteringen. Hvordan skrur jeg opp festet til fremstolen, og er det trygt å gjøre selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...