Gå til innhold
Anders Stokke

Sentrering ratt


Anbefalte innlegg

Hei 

Er det noen andre som har lik opplevelse? 

  • Rattet går automatisk tilbake til senter etter venstresving, men fra høyre stopper det litt til høyre for senter. Dette gjelder alle underlag, også på et helt plant garasjegulv. Det er mer motstand mot å vri rattet mot venstre enn mot høyre. 
  • Bilen drar til høyre. 
  • Jeg må korrigere hele tiden for at den skal kjøre rett frem.

Møller har justert forstillingen i henhold til fabrikkens spesifikasjoner., ingen slakk eller tregheter ble avdekket under kontroll.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo nesten ut som om det kan være noe med styreleddet som ikke fungerer helt lenger.

En annen løsning kan være teleskopleddet i rattstammen, da kan det både bli tregt å sving, rattet går ikke tilbake til «nullpunktet», i tillegg så kan det også bli noen ulyder/kneppelyder når du vrir på rattet. Dette var noe jeg hadde problemer med på 2 stk Opel Vectra som jeg hadde kjøpt helt nye (04 og 07 modeller) og dette skjedde mens bilen var under garanti. På en av dem så var det også problemer med fjørbeinslageret, men det gav bare ulyder ved sving, ikke problemer retting av hjulstillingen etter rattutslag.

Teleskopleddet «klapper sammen» ved en frontkollisjon eller om du kjører av veien, slik at du ikke får rattet i fjeset, så det kan jo være en liten mulighet for at det kan være noe der.
Jeg vet ikke hvilken løsning Skoda bruker der, men jeg regner med at det må være noe av det samme der av sikkerhetsmessige årsaker.

Dette er kun noen forslag altså, ikke noe jeg har kunnskap om at kan være feil på Skoda.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...