Gå til innhold
Jan Tore

Girkasse i nøddrift


Anbefalte innlegg

Har en Skoda Kodiaq Sportline 2019 modell. Har kjørt ca 60 000 km. Har i det siste fått opp feilmelding `Girkasse i nøddrift, ingen revers’. Skjer etter langturer. Har hatt bilen inne tre ganger til Skoda merkeverksted men pga at det går lang tid mellom jeg registrerer feil og til jeg kommer inn, så slettes feil  fra historikk til kjørecomputer slik at det ikke kan gjøres noe med på verksted. Har noen her opplevd samme feil på sine Kodiaq eller andre Skoda ?

IMG_0447.png

Endret av Jan Tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde samme problem på min 2017 Octavia TSI DSG da den hadde gått ca 30 000. Det inntraff ikke så ofte og forsvant ved å stoppe og starte igjen. Men så en dag hjalp ikke dette. Jeg fikk kjørt og parkert, og testet reversen, og feilmeldinga stemte. Den kunne ikke kjøres i revers. Ringte min Skoda-forhandler og fikk beskjed om å komme med bilen, helst omgående. Jeg tok bilde av feilmeldingen, heldigvis. De hadde bilen inne i mange dager og feilsøkte og prøvekjørte men ingen feilmelding da og de fant ikke årsaken til problememet. De løste problemet med å skifte kassa, til en helt ny en. Faktisk uten noen form for krangling!👍 😃 Den nye kassa har nå oppført seg eksemplarisk i 50 000 km. Jeg mener å synes at bilen ble sprekere med den nye kassa så mulig den gamle var født med feil ? Det vites fortsatt ikke hva feilen skyldtes. Mine tilfeller oppsto ved kortere kjøreturer....

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...