Gå til innhold
Harald W.

Bremseskiver og klosser


Anbefalte innlegg

Hei.
2018 Kodiaq  (NS7) 2.0 TDI 4x4 Diesel (150 hk / 110 kW DTSB.
Jeg har nettopp vært på en inspeksjon, og fått vite at bremseskiver og klosser foran og bak bør skiftes om ikke alt for lenge.
Da tenkte jeg å skaffe skiver og klosser selv og få et lokalt godkjent verksted til å ta jobben.
Men hvilken dimensjon på skivene skal jeg velge og evt type klosser???  Jeg kan selvfølgelig prøve å knote og måle selv, men tenkte det var enklere å få svar her.
Diameter hos Eurodel.no varierer mellom 300 til 340 mm, og spenner seg over 120 forskjellige typer. Samme med klosser
Håper det er noen der ute som har et noenlunde vettugt svar... 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel rimelig kjent at originale bremsedeler til VAG bilar har temmelig kort levetid.. Det er iallefall min erfaring. Uansett so bør du søka opp deler etter reg.nr. på bilen. Kjøper du hos Eurodel, kan du be om at dei sjekkar at det er rette deler til din bil. Ellers har eg god erfaring med EBC sine bremseskiver og klosser. Blir seld av fleire, bl.a. Brakes Norge.  Bosch og Brembo er og bra.  Ikkje  kjøp det aller billigste du finn. Er som regel ikkje verd det i det lange løp..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Harald W. skrev (På 4.10.2023 den 13.07):

Hei.
2018 Kodiaq  (NS7) 2.0 TDI 4x4 Diesel (150 hk / 110 kW DTSB.
Jeg har nettopp vært på en inspeksjon, og fått vite at bremseskiver og klosser foran og bak bør skiftes om ikke alt for lenge.
Da tenkte jeg å skaffe skiver og klosser selv og få et lokalt godkjent verksted til å ta jobben.
Men hvilken dimensjon på skivene skal jeg velge og evt type klosser???  Jeg kan selvfølgelig prøve å knote og måle selv, men tenkte det var enklere å få svar her.
Diameter hos Eurodel.no varierer mellom 300 til 340 mm, og spenner seg over 120 forskjellige typer. Samme med klosser
Håper det er noen der ute som har et noenlunde vettugt svar... 🙂

THANSEN Søker opp deler på reg nr ditt og kan gi deg informasjon om dette om du spør. De kjører ofte kampanje på slike deler også. Skal selv sjekke dette opp på min superb.

Mvh Inge 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...