Gå til innhold
natvc

Navigasjon


Anbefalte innlegg

Heisann, har hatt ny Kodiaq, 190hk diesel noen måneder nå. Har også businesspakke Columbus med integrert navigasjon. 

Jeg legger merke til at navigasjonen ikke holder tritt med hvor bilen er, noe som resulterer at en kjører forbi avkjørsler, spesielt i byer og tettsteder. oppdateringen av bilens posisjon er hakkete, mens jeg forventer at navigasjon skal være ganske flytende

Er det noen andre som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres merkelig ut, årets Columbus navi system, er oppdatert med kraftigere hardware, og flyter lettere en noen gang.

Jeg har en ny Octavia, med oppgradert navi, d.v.s Columbus med 9.2" skjerm, og den er en fryd å se på, ikke noen forsinkelser i det hele tatt, og den flyter lett.
Har du lagt inn noen egene POI kategorier?
Kan du prøve å resette den til fabrikk innstillinger f.eks?

Om ikke dette hjelper, ville jeg hørt med forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, 

Eneste jeg har gjort er å legge inn online mål fra skoda connect løsningen.

GPS-antennen er jeg ikke sikker på hvor er, men det er en liten hai-finne bak på taket.

 

har mailet servicemannen hos Skoda med samme problemstilling, så får håpe han svarer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, euphoria skrev:

Har du skiboks, kajakk eller noe annet som dekker over haifinnen?
Skulle dog ikke tro at det har så mye å si...

nope. ingenting på taket. Skal få service time hos skoda i nær fremtid så de får sett på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noe av tilsvarende problem på min 2017 superb. Bare jeg sliter mest med at gps'n viser at jeg kjører utenfor veien og sier at jeg kjører Offroad. Og da blir navigeringa helt på trynet :)  Men med AndroidAuto og Google maps funker det som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til info hadde jeg bilen inne for sjekk idag, og Skoda fant etter litt undersøkelse i teknisk dokumentasjon at det allerede eksisterte en softwareoppdatering for dette problemet. De installerte den og nå virker systemet som det skal igjen. Softwareoppdateringen var ikke tilgjengelig gjennom nedlasting som jeg kunne gjøre, men forhandleren fikk det til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...