Veldig bra at det ordnet seg @Sverre Ja de må jo selvfølgelig få muligheten til å ordne opp før en begynner å diskutere et litt annet tonefall, og som oftest så er heldigvis ikke det nødvendig heller
@TheHaughom nå har @Sverre kommet med hva som var et problem på hans bil, men ting som kan bli oversett/glemt/etc av grunner som allerede er nevnt her med tanke på hvor mange biler de faktisk må igjennom om dagen, så kan det også være andre ting som ikke er helt som avtalt.
Klargjøring av lakk blir ofte satt bort til andre firmaer, men om en ikke ber om noe spesielt, så gjør de dessverre ikke mer enn høyst nødvendig her, både pga tid, men også pga kostnader. Derfor trumfet jeg igjennom at jeg jeg ville et helt annet firma tok klargjøringen på min bil, klok av skade fra forrige bil.........
Dårlig rengjort/avfettet i døråpninger, rundt hengslene, under dørerne/panseret/bagasjelokket, manglende rengjøring av vinduer
Innvendig så kan det være glemt å legge ut matter, førstehjelpspute i lasterommet, paraply kan mangle, isskrapen kan mangle i tanklokket
Ting en har bestilt som ikke er levert, og heller ikke får noe informasjon om
Papirer fra de som evt. har tatt en ekstra understellsbehandling
Ikke lagt med/montert ekstrautstyret en har bestilt fra forhandler
Ikke klargjort navigasjon med oppdatert kartverk
Ikke riktig språk på infotainment systemet
Dette er noe av det jeg har opplevd gjennom tidligere leveringer bil.........
Ingenting av dette er jo et stort problem i det hele tatt, men det er hvordan -og hva de gjør i etterkant med det som ikke er som avtalt som er avgjørende for hvor fornøyd en er med totalopplevelsen hos forhandler, med tanke på alt fra før bestilling, oppfølging underveis, og overlevering av bil.
Mange ting kan en både overse og glemme på selve overleveringsdagen, for da er det så mange inntrykk og mye informasjon som kommer, og ikke minst så blir en jo mest opptatt av selve bilen som skal hentes der og da.
Flere av de tingene jeg nevnte over her, ser en nesten ikke før en tar den første vasken av bilen hjemme heller, og da særlig når en begynner og tørke bilen etter vask. Det er da mange detaljer (eller manglende detaljer/finish) viser seg, for dette gjøres jo som regel ute i skikkelig dagslys, og ikke inne i en salgshall.
For min del denne gangen så manglet jeg flere ting, men jeg ble informert om dette før jeg i det hele tatt visste om manglene, og de følger meget bra opp nå etterpå, og da er det jo heller ikke noe å klage på.
Jeg har ikke fått vinterhjula enda, felgene er i rest fra fabrikken
Jeg har ikke fått lakkstiften for evt. steinsprutflekker som kommer før eller siden
Jeg har ikke fått papirene for understellsbehandlingen
Men igjen, med en god oppfølging og informasjon på dette, så er det heller ikke et problem. Alt dette er jo utenfor forhandlers hender, så dette har jo ikke noe med dem å gjøre i det hele tatt.........