Har ingen egne erfaringer, men det en gjerne leser om dette er jo at;
Fordeler:
En får et høyere dreiemoment
En får flere hk
Gjerne en bil som går bedre, og i de fleste tilfeller også bruker mindre drivstoff
Ulemper:
En mister garantien på bilen
Denne bilen har en DSG kasse som tåler max 400nm, og det har den motoren allerede. Så da blir det å tøye «strikken»/grensene får hva en vil utsette DSG kassa for. En kan jo legge inn begrensninger i tuningen for både moment og hk, men når DSG kassa ikke tåler mer, så hjelper vel egentlig ikke det så mye....... Det er helt sikkert lagt inn en sikkerhetsmargin her, men hvor mye høyere maxgrensen evt. er, er det vel nesten bare produsenten av DSG kassa som vet........ Her snakker jeg om DSG 6 kassa, om den nye Superb 2019 har en annen DSG kasse, så kan jeg ikke specs på den kassa, mulig det er en kraftigere DSG kasse på den, uten at jeg vet noe om det.......
Så da er det vel opptil enhver hva som frister mest, og hva en vil utsette bil (og i verste fall egen økonomi) for........