Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 09/07/19 i alle områder

  1. Har en god stund lurt på hva neste bil skal bli, og endte opp med å bestille min første Skoda. Kjenner ikke så mye til merket fra før og det var ekstra spennende med MY20 som jeg ikke hadde sett i virkeligheten. Bilen kom denne uken, men har ikke vært så mye tid til den ennå. Slenger med et par bilder som ble tatt i full fart. Foreløpig veldig fornøyd med hvordan faceliften er. Felgene er det eneste jeg er usikker på. Ratt med paddles/varme og digitalt instrumentpanel er vel en av de få justeringene innvendig. LED matrix virker veldig lovende. Fikk en liten tur i høstmørket i dag. Ser ut til at den justerer fint rundt andre biler selv på svingete veier. Så også ut som den lyser opp bra på lang avstand. Virket som den blender ned litt på refleksjon fra veiskilt, noe som var unødvendig siden man mister litt langlys. Får se etter litt bruk hvordan det fungerer. Motoren virker sterk og fin og DSG-en girer raskt og jevnt. Gleder meg til å få testet den fremover
    1 poeng
  2. Tja, her må du nok velge den motoriseringen du selv føler at passer dine behov best. Den største forskjellen på disse to motorene du vurderer her vil du nok merke på dreiemomentet om du skal kjøre mye med fullastet bil og/eller tilhenger. Da er de ekstra 40nm du får med 184hk utgaven gull verdt. Ellers så får du med en 184hk utgave en bil som er kvikkere i akselerasjonen, er merkbart sterkere og vil ha et ørlite høyere forbruk. Men disse to motorene her er meget drivstoffgjerrige uansett hvilken av dem du velger. Den nye oljefylte DSG 7 kassen som disse to bilene du vurderer har er merkbart bedre enn den forrige utgaven som var en oljefylt DSG 6 kasse. Det er en nykonstruert kasse, som er forsterket og forbedret i forhold til den forrige, bl.a så tåler den nye DSG 7 kassen 500nm mot den forrige utgavens 400nm. Den nye DSG 7 kassen girer også merkbart mykere både opp og ned, bil starter mykere ved igangkjøring, så jeg har fått et meget godt inntrykk av denne DSG 7 kassen så langt. Jeg kom fra en Octavia Scout 2018 med DSG 6 kassen, og byttet ut den bilen med en ny Superb 2019 med den nye DSG 7 kassen nå i August, så jeg begynner å få litt brukererfaring med dem begge. I tillegg så har DSG 7 selvfølgelig et gir ekstra som gjør at den får et lavere turtall i lande/motorveihastighet, som igjen betyr et lavere forbruk. Jeg har skrevet utallige ganger her på forumet at jeg aldri skulle velge en privatbil med dieselmotor, men likevel så kjøpte jeg en ny Superb i sommer, og det har jeg ikke angret på. Den er sterk som en bjørn og drar utrolig godt uansett hva jeg har lastet opp bilen med til tider, 5 voksne personer, fullt lasterom og tilhenger etter på nærmere 2 tonn. En merker jo selvfølgelig at en har med noe slikt, men DSG kassa bare girer ned og motoren henter krefter og motbakkene er det minste problemet. Bare for å nevne noe om forbruket til min egen bil som er ca 5 uker gammel, og da er den benyttet til ganske mye forskjellig type kjøring så langt. Jeg hentet denne bilen ny hos forhandler 1. August og har siden det, Kjørt totalt 4102 km Hatt en snittfart på 63 km/t En total kjøretid på 70:05 timer Et snittforbruk på 0,59 ltr/pr.mil Kjøredata hentet fra Skoda Connect appen
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...