Gå til innhold

Greco

Medlem
  • Innlegg

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Personlig informasjon

  • Bosted
    Vestfold
  • Bil
    2015 Octavia 1,8 TSI 4x4

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Greco sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/4)

3

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jepp! Det du sier stemmer! Årsaken til at Haldex så ofte ryker er fordi Møller kun bytter olje på Haldexen og IKKE demonterer den og renser silen! Den typen service er så langt under pari at det skulle ikke vært mulig! Opplevde nemlig det samme på min 4,5 år gamle Octavia. Selv om jeg da hadde garanti på bilen fremdeles så skulle allikevel Møller krangle på garantien! Jeg truet med Forbrukerrådet og media, og da løste det seg plutselig gitt! Dermed byttet de komplett pumpe, olje og alt, men utrolig at det pokker ikke skal være mulig å dekket noe som helst uten å krangle som bare pokker med Møller!
  2. Usikker, men jeg har en ide om hva som kan løse det. Jeg hadde trøbbel i flere år etter at Møller utførte det de kaller flushing på DSG'en da min Octavia var 3 år gammel. Når bilen var kald så nøkket den mellom første og andre gir. Jeg sa ifra hver gang bilen var på service men de mente det ikke var noe galt. Etter at garantien på bilen gikk ut, så leverte jeg bilen på nærmeste verksted som utfører ekte DSG flushing. Da fant jeg nemlig ut forskjellen mellom ekte flushing, kontra såkalt flushing som Møller driver med. Møller bytter bare den oljen som renner ut, hvilket er ca halvparten. De firmaene som derimot gjør dette skikkelig, kobler til en maskin som pumper inn ny olje til all den gamle oljen er ute. Etter det så forsvant all nøkking mellom 1 og 2 gir, girkassen giret plutselig enda mykere og den lille jagingen jeg hadde merket mellom 5 og 6 gir var forsvunnet. At det latterlige oljeskiftet som Møller kaller flushing koster like mye som ekte flushing er rett og slett juks og bedrageri slik jeg ser det. Bestill deg heller ekte flushing av DSG. Det er flere som gjør dette. Dette er de jeg brukte: https://xn--smrepunkt-m8a.no/automatgir/
  3. Har du koblet til med OBD2 plugg og sjekket om du må slette feilkoder? Tipper det er feilen.
  4. Er det slik at selv om du tørker av kameraet med fingeren og linsa er ren, så er det allikevel dugg på bildet altså? Isåfall vil jeg tro kameraet muligens er skadet slik at det kommer dugg inn. Jeg har en 2015 Octavia og den er like fin den dag i dag. Aldri opplevd dugg i bildet. Møkkete linse ja. Dugg aldri.
  5. Bruker samme olje som Møller, nemlig denne: https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/motorolje/castrol-edge-titan.-5w-30-ll-iii-4l/n412/pn1524/?gclid=Cj0KCQiAiJSeBhCCARIsAHnAzT8aE3Mc2lWGUEat71VYe8ag7bhzGEHPMQKwRj1qg4Z-_V5yMaLA6IgaAuWsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Skifter olje og filter selv 1 gang i året. Stoler overhodet ikke på anbefalingene om å skifte så sjelden som Møller vil ha det til. Stoler faktisk ikke på Møller når det gjelder noe etter en del amatørisk dårlige opplevelser.
  6. Greco

    Haldexpumpe bytte

    Hvis du har byttet alt og det ikke fungerer, så må du trolig slette en feilkode. Kjenner du noen med OBD2 leser så klarer de det for deg.
  7. Fant det nå. Sjekk under gulvbelegget i bagasjerommet ditt.
  8. Ja, jeg kjenner til det. Er fader ikke billig å reparere disse bilene heller og jeg synes feilene bare rauser på etterhvert. Og Møller er latterlig dyre å bruke også. Har faktisk tatt alle oljeskift selv etter at garantien på min 2015 Octavia gikk ut. Ihvertfall så lenge Møller skal ha uhyrlige 3500,- ish for et enkelt oljeskift, som jeg synes er latterlig dyrt i mine øyne. Om du bor i Vestfold så kan jeg hjelpe deg å sjekke med min OBD2 leser. Bare å sende PM.
  9. Du har ikke tilfeldigvis tilgang til en slik OBD2 plugg du kan koble til og sjekke loggen på bilen? Tipper det står der hvilken side som feiler, eller om det kanskje er begge.
  10. Ok, skjønner. Tenkte ikke på at den kunne ha passert 100 k skal jeg være ærlig. I mitt tilfelle så køddet bakluka enormt, men det viste seg å kun være den ene som hadde problemer. Er du sikker på at du behøver å bytte begge altså?
  11. Ja, nå skjønner jeg hva du mener. Jeg sitter ikke med serviceheftet foran meg, men den lappen mener jeg bestemt står klistret inni serviceheftet mitt, eller i det miste på en lapp ved siden av. Du har altså sjekket der regner jeg med?
  12. Er det ikke mer interessant å lete etter en Yeti med 4x4 da om du bor langt nord? Jeg har 4x4 på min Octavia og kan ikke si annet enn at jeg digger det og aldri kunne tenkt meg noe annet.
  13. Hvorfor tar du ikke bilen inn på Møller og ber de fikse det? Om du har 2018 modell så er du fremdeles innenfor nybilgarantien på 5 år. Jeg tok alt av feil på garanti på min Octavia da den hadde garanti. Du må jo bare gjøre det fremfor å ordne og styre med dette på egen hånd. Jeg fikk forøvrig byttet den ene motordemperen på min bakluke på garanti. Helt vanlig at disse ryker.
  14. Tenker du på VIN nummeret? Dette finner du både nederst på frontruta, i serviceheftet og hvis du søker opp bilens regnr på vegvesen.no Søker du opp bilen din med regnr på mekonomen.no så får du også riktige bremsedeler. Det samme på andre nettsider som selger bildeler. Eller er det et annet nummer du tenker på?
  15. Vet dette er en gammel tråd, men jeg bare lurer litt på en vesentlig ting @Batistuta. Det er ikke tilfeldigvis Møller Skadesenter på Sem utenfor Tønsberg det snakkes om her? Personlig har jeg ekstremt dårlige erfaringer med denne avdelingen, men jeg hører også at det er en god del andre også som er rimelig oppgitt over kundebehandlingen der.
×
×
  • Opprett ny...