Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Greco

Member
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  1. Helt enig, bilen er mer enn sprek nok som den er. Den går jo som en kule og er den sprekeste bilen jeg noensinne har eid ? Når det gjelder chiptuning så styrer jeg glatt unna. Har lite lyst til å ende opp i en endeløs diskusjon om garanti med Møller dersom det viser seg at de ekstra kreftene jeg tok ut skadet motor eller drivverk, for så å måtte betale hele greia selv. Tør ikke å tenke på hva ny motor eller DSG vil koste meg om noe skjer.
  2. Jeg har en 2015 Octavia 1,8 TSI 4x4, og har testet flere tanker med 98 oktan og jeg har aldri vært i nærheten av å merke forskjell på ytelsen. Personlig tror jeg ikke sånt hjelper overhodet på noen motor, men det er kanskje bare meg....
  3. Det er jeg helt enig i ?
  4. Greco

    Skiltlys

    Ok, takk for tips. En kompis fikser det for meg ?
  5. Greco

    Skiltlys

    Trenger man det om de kjøpes originalt hos Møller da? Jeg fikk forresten svar fra Møller. Skodabutikken.no er lagt ned for godt, og kommer ikke tilbake igjen....
  6. Greco

    Skiltlys

    Det var billig, ingen tvil om det! Skulle ønske jeg visste om dette før da.... Men what!? Når stengte de egentlig? Jeg har jo handlet der ett par ganger jeg.... kjøpte faktisk et komplett dekksett der på tilbud. Da jeg bestilte min Octavia så skulle Møller ha 20.000,- for en dekkpakke. Akkurat den samme dekkpakken solgte de på Skodabutikken.no til 12.000,- så jeg bestilte den der isteden selvfølgelig og fikk den til og med levert i butikken hvor jeg kjøpte bilen. Det var vel kanskje derfor de fjernet nettbutikken da tipper jeg.... for de solgte varene billigere enn man fikk de til i fysiske butikkene....
  7. Selvfølgelig er bensinmotorer tørstere enn dieselmotorer. Slik har det jo alltid vært. Men det har seg sånn at jeg har kjøpt motor etter kjøringen min. Jeg bedriver mest småkjøring i distriktet, og da er det ingenting som slår bensinmotor. Jeg behøver f.eks. ikke å tenke på soting av partikkelfilter som dieselmotorer som stadig blir småkjørt sliter med fordi de stadig ikke oppnår skikkelig temperatur. Jeg hører flere jeg kjenner som sliter med lamper som lyser og at de av og til må ut på lengre turer for å kjøre den varm lenge nok og få brent rent. Hadde jeg pendlet, eller kjørt langt hver eneste dag så hadde jeg valgt diesel. Ingen som helst tvil om det. Dessuten er det jo bensinstasjoner overalt, så jeg ser ikke problemet....mohahaha...
  8. Snittforbruket mitt på blandet kjøring varierer bittelitt, men som regel viser den 0,85 pr mil. Og av og til er snittet nede i 0,79 på blandet kjøring. Til og med i disse dager med A/C påslått, hvilket jeg synes er bra. Den store overraskelsen kom dog for 2 år siden. Da kjørte vi langtur nordover, og på de lengste etappene av strekningene lå den på 0,64. Og det til tross for at vi var 4 i bilen og hadde bagasje opp til taket i stasjonsvogna med bagasjenettet oppe. Det hadde jeg aldri trodd den skulle klare.
  9. Greco

    Skiltlys

    Du mener altså at om jeg reiser til Møller så skal jeg kunne få kjøpt to komplette og originale LED-lamper som passer til Octavia 2015? Og det for den nette sum av 200 kr for begge lampene? Beklager...jeg tror deg virkelig ikke. Dersom Møller selger dette så er det nok en stk-pris som er way over de 200 du snakker om.
  10. Har aldri skjønt denne fascinasjonen for å ha så j.... mye ekstra lys på bilen. Hadde alle kjørt med originale lykter så hadde vi sluppet mange skumle blendingssituasjoner. Flere kommer nå kjørende med helt sinnsyke led-planker, og møter man en av disse idiotene så er det som å få en slegge midt i trynet! Rekker ikke de originale lysene dine langt nok så kjører du for fort... Håper myndighetene etterhvert forbyr denne galskapen slik at disse lyktene må plukkes av igjen....
  11. Ser ikke ut til at jeg klarer å koble noe som helst til Smartgate i min 2015 Octavia 1,8 TSI 4x4 lenger, og jeg kan ikke erindre å ha byttet passord. I manualen så står det at man må på verksted å resette passordet dersom man glemmer det eller det ikke fungerer lenger, men det synes jeg er tungvint og tenkte det måtte være en lettere løsning. Ved hjelp av litt googling så fant jeg en artikkel på nett som sier at Smartgate er lokalisert under førersetet, og dersom man trekker ut denne så mister den strømmen og nullstiller seg til bilens VIN-nummer (default passord). Jeg har lett og lett under setene men finner den ikke. Noen som vet hvor den er dersom den ikke er lokalisert under førersetet?
  12. Gidder du å tenke på dette altså? Ser at mange gjør det, men ikke søren om jeg hadde turt å gjøre det med min bil. Har en 2015 Octavia 1,8 TSI 4x4 med 180 HK som lett visstnok kan chippes opp til 220 HK. Men om det skulle skje noe med motoren innenfor garantitiden på 5 år/100.000 km, så sitter du der med skjegget fullt av postkasser. For jeg kan aldri i min villeste fantasi se for meg at Møller ville gå med på å reparere noe som helst om chippingen har skadet motor og drivverk. Dette står helt sikkert i garantivilkårene som fulgte med bilen også slik som normalt er.

Community Reputation

3 Neutral

About Greco

  • Rank
    Member

Personal Information

  • Domicile
    Vestfold
  • Car
    2015 Octavia 1,8 TSI 4x4

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...