Gå til innhold
Jan m

Servicemerke og PR-nummer


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter servicemerket på min kodiaq slik at jeg kan finne pr-nummer og bestille bremsedeler. Jeg har lett i bagasjerommet og i instruksjonsboken, men finner det ikke. 
Er det noen som vet hvor jeg kan finne servicmerket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på VIN nummeret?

Dette finner du både nederst på frontruta, i serviceheftet og hvis du søker opp bilens regnr på vegvesen.no

Søker du opp bilen din med regnr på mekonomen.no så får du også riktige bremsedeler. Det samme på andre nettsider som selger bildeler.

Eller er det et annet nummer du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nok ikke på VIN numeret nei, det er et annet nr som skal være på et såkalt servisemerke.
 

Som en trygghet for at man skal identifisere riktig bremsesystem for en bil, er det viktig at man merker bremsedeler med PR-nummer. Disse kan du finne på servicemerket i bagasjerommet og i instruksjonsboken. "

Dette betyr at det ikke er mulig å identifisere riktige bremsedeler med hjelp av bilmerke/modell, produksjonsdato / eller chassinummer. PR-nummeret er den eneste måten du kan sikre hvilke deler som passer til ditt kjøretøy.

PR-nummeret har alltid tre tegn, for eksempel "1LB" eller "1KD"

image.jpeg.dca1198eec9c1089d719104610fb5671.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skjønner jeg hva du mener.

Jeg sitter ikke med serviceheftet foran meg, men den lappen mener jeg bestemt står klistret inni serviceheftet mitt, eller i det miste på en lapp ved siden av. Du har altså sjekket der regner jeg med?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greco skrev (På 1.8.2022 den 10.01):

Ja, nå skjønner jeg hva du mener.

Jeg sitter ikke med serviceheftet foran meg, men den lappen mener jeg bestemt står klistret inni serviceheftet mitt, eller i det miste på en lapp ved siden av. Du har altså sjekket der regner jeg med?

 

Ja har nok det, og lett flere plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...