Gå til innhold

Haggi

Medlem
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Personlig informasjon

  • Bil
    2016 Octavia mk3 4x4 aut. L&K Stasjonsvogn

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Haggi sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/4)

2

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei og velkommen til forumet! Kan ikke svare for din bil, men på min 2016 octavia m/bi-xenon blir automatisk fjernlys aktivert over 58 km/t og forblir aktive ned til 28 km/t når funksjonen er aktivert. Lysene "svinger" med rattutslag i lav hastighet og lyser extra opp på motsatt side. Etterhvert som hastighet øker opp mot 58 km/t, sentreres lys-kjegle mer og mer. Kjører mye i lav hastighet på svingete mørklagde veier og skulle ønske fjernlys slo seg på ved lavere hastighet. Endret 58 km/t grense via OBD11 til 38 km/t, men dette fungerte dårlig pga denne greia med opplysning av venstre siden av veien. Resultatet var at fjernlyset på venstre lykt lyste rett til skogs i lavere hastighet. Tilbakestillt til orginalverdi etter et par uker. Så nå skifter jeg fra automatisk fjernlys til tvunget fjernlys ved å skyve lys spak fremover en extra gang. Automatisk fjernlys aktiveres ved å gjenta denne bevegelsen. Håper dette gir deg litt mer innsikt ang temaet
  2. Har en 2016 Octavia. Der aktiveres varmen i dysene automatisk når det er mindre enn 10°C.. Tipper det er samma hos deg..
  3. Tipper det er et sigarett lighter uttak. Sjekk også evt uttak bak i koffert-rom.
  4. Har skifta batteri i nøkkelen selv, og måtte ikke synkronisere. Er korrekt og fullladet batteri montert iht bruksanvisning? Har du sånt kessy system? Et besøk hos en Skoda verksted vil selvfølgelig løse flokene?
  5. "Innkjøringsfasen".. må jo være b%€@shit. Hvis du hadde opplevd dette på en helt ny bil, hadde du snudd i første rundkjøringa og hevet kjøpet. Forståelig at dette problemet bekymrer deg, håper det løser seg til slutt.
  6. På min Octavia mk3 (2016) er dette enkelt... Du holder inne 0.0/SET knappen og vrir på tenning uten å starte motoren. Hold hele tiden, først vises "Nullstill oljeskift" deretter "Nullstill inspeksjon".. Når den intervallen du resette vises, slipper du knappen, og bekrefter med nytt trykk på knappen. Thats it, skru av og på tenning, alt ok. Kan selvfølgelig være anderledes på andre modeller, årstall osv..
  7. Moderne biler er relativt kritiske på batterinivå, og har 12v batteriet redusert kapasitet pga alder (6-8 år) eller dårlig ladning (dynamo), vil bilen vise "tivoli" i dashbordet. Ang obd-logg, static betyr permanent og intermittent betyr midlertidig (dvs tilfeldig eller ei stund siden). Normalt bryr jeg meg altså ikke om intermittent, da disse kan oppstå uten at du merker noe som helst, og forsvinner av seg selv over tid. Husk å skanne uten motor igang, bare med tenning aktiv. Sett på lading av batteri over natten og sjekk igjen. Lading må skje iht håndbok.
  8. Sånt er alltid vanskelig å mene noe om.. Kanskje starte med denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=cGJCwU4nuIM
  9. Press og hold inne "0.0/set" knappen. Mens du holder inne denne, slå på tenning. Forsett å holde den knappen inne til "Reset oil change service" beskjed vises. Når du ser denne beskjeden, slipp knappen og bekreft med et kort trykk på samme knappen. Skru av tenning. Utført.
  10. Ebay og andre nettsteder kan ha sånne. Her er et eksempel: http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Front/
  11. Klima anlegget inneholder mange "flaps" som styres elektronisk iht betjening/innstilling. Prøv å re-kalibrere: https://www.youtube.com/watch?v=MRa6c9UfyEs
  12. Bør nok fikses/repareres nokså snart.. Xenon i fleisen er skummelt. Sjekk her hvordan det skal se ut: https://7zap.com/en/catalog/cars/Skoda/Octavia/Octavia%20%282014%20-%202017%29/NE05MmQvN0xoYlRVdEQ3U3Uwc01tZz09--/10113-%3E10310-%3E10673/34102%7C---wishbone+wheel+bearing+housing+anti-roll+bar/
  13. Tror det er reim og intervall på 210 000 km/10 år... men sjekk med Skoda eller Automester/Mekonomen. For å sjekke om det er reim eller kjede på motoren din, er hovedregelen: Plastdeksel betyr reim (tørt) og "innkapslet" ståldeksel betyr kjede (vått).
×
×
  • Opprett ny...